ROM: [ROM][GSM][CDMA] Razr Android 4.1.2 Official MIUI V5

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av tugge, 19 aug 2013.

  1. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
  2. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Då jag "brickade" min telefon igår kvällen genom att på något vänster avinstallera BMM så sitter jag nu på en retail Jelly Bean som jag flashade via recovery enligt guide på XDA-developers.
    Är det bara att trycka in MIUI om jag blir sugen på att testa?
    Inte fattat exakt skillnaden på OTA och Retail British Version: 9.8.2O-124_SPUEM-14 som jag installerat. OTA är uppdatering man får i telefonen?
     
  3. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Uppdaterar med mitt lilla äventyr.
    I samband med att jag flashade in Retail British-versionen försvann min root.
    Jag har supit bort mitt CID och därför ville telefonen inte boota annat än mha BP-tools i recovery-menyn. Med BP-tools är USB inaktiverat.
    Utan root kan jag inte installera någon boot manager som BMM eller Safestrap och utan USB kunde jag inte roota (trodde jag). Försökte först med den där virtuella linux-maskinen och den stannade i processen. Hittade sedan den där kinesiska root-metoden och det fungerade!

    In med Safestrap, la över installationsfilerna till MIUI och installerade. Nu sitter jag med en MIUI-installation och en telefon som bootar av sig själv :D
    MIUI är smutt än så länge, varit aningen trögt i vissa lägen men det beror nog på att det är så nyinstallerat och det sker en del i bakgrunden.