frågo, Xcover2

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av jeensa, 7 nov 2013.

  1. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Hej, min arbetskamrat köpte en Xcover2 men den är väldigt seg överlag, kan touchwiz stå för en del av segheten? Vilken launcher rekomenderas isf?
    På låsskärmen finns en ruta "nödsamtal 112" kan man få bort den? då den ger massa dumma påhitt då knappen råkar bli tryckt om telefonen ligger i fickan osv...

    mvh jensa
     
  2. Deygix

    Deygix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Rekommenderar Nova Launcher eller om han vill ha simpe hemskärm ladda ner Aviate Beta
    Men Nova funkar helt bra har själv en annan lite sämre modell med sin launcher laggar den, Nova fixade den till Super :)

    -Deygix S.
     
    jeensa gillar detta.
  3. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Lite sent svar kanske men ja, Samsungs bloatware slöar ner telefonen enormt. Blev påtvingad en Xcover som jobbtelefon och stod ut i 10 minuter. Rotade den och lade in CynaogenMOD 10.1 (Android 4.2.2) och telefonen blev helt otroligt mycket snabbare!

    Det finns en snubbe PP XDA som har gjort en version av CM för Xcover, googla efter den då det är lite svårt att hitta eftersom xcovern inte har något eget forum där heller.

    Det var lite bökigt dock för mig eftersom jag aldrig har använt Odin så jag råkade fippla bort allt som hade med det trådlösa att göra (GSM, wifi, bluetooth etc). Memn jag fick tillbaka det efter några timmars pillande haha.

    Enklare är att bara rota den och avinstallera allt som har med Samsung att göra. Deras Touchwiz och övriga skitappar är den enda anledningen till att jag aldrig kommer att köpa en samsung-telefon privat.

    Sent from my TF300T using Tapatalk 4
     
    jeensa gillar detta.