Svalt intresse för x10mini?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av flyttkarl, 26 maj 2010.

  1. flyttkarl

    flyttkarl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Filisoferar lite kring denna modell då jag själv från början kände att det här är min nästa telefon på tur. Men tvekar oerhört.
    Läser man runt lite på flera andra ställen, även här inne så verkar intresset verkligen supersvalt för x10mini?

    Skadat kvalitetsintryck pga sony ericsson märket?
    Är den i allmänthet begränsad i sin funktionalitet?

    Inför nylanseringar av häftiga mobiler som denna faktiskt är, liten och cool så brukar folk skriva ihjäl sig på forum.
    Men här är det ju knäpptyst..?

    Är det bara HTC de som kan göra telefoner med den rätta Android-upplevelsen?
     
  2. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag tror att det är ganska tyst kring X10 mini här för att den inte alls är riktad till oss. Den kommer inte med något nytt förutom att den är liten. Inga häftiga specs alls.

    Har testat både X10 mini och mini Pro och det var en annorlunda känsla mot de stora androidtelefonerna, men den fungerade att använda. Men som "androidnörd" så är det inget häftigt med den.
     
  3. Slowreader

    Slowreader Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med Heinrisch. Detta är den första Androidmobilen som inriktar sig mot den "vanlige" användaren, dvs de som i första hand använder sin mobil för att ringa o smsa, i andra hand surfar, kollar mail använder GPS mm.

    Ända sedan iphone gen 1 kom ut har det spekulerats i när det kommer en smartphone i det lilla formatet så behovet finns ju. Om SE inte strular till det med taskig hårdvara tror jag mini o kanske framför allt mini pro kan bli riktiga kioskvältare.
     
  4. henk

    henk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror liksom Slowreader att X10 Mini och X10 Mini Pro kan bli riktiga storsäljare. Förhoppningsvis kommer det att vara positivt för Android som operativsystem på många olika sätt. För många lär det här bli första mobilen med Android, kanske t o m första smartphonen.
     
  5. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Har redan sålt ett par :P
     
  6. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Håller med föregående om att mini kanske inte riktar sig mot dem som diskuterar på ett sånt här forum. Den tillför inte speciellt mycket nytt och det känns som all fakta om den redan finns ute. Kan inte komma på något att diskutera om alls när det gäller Mini.
    Annars med tanke på priset och designen skulle det förvåna mig om den inte blir mer eller mindre en succé. En uppvisad iphone nano i juni skulle nog kunna skada ganska mycket iofs.
     
  7. henk

    henk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan verkligen diskuteras hur mycket man ska lita på Aftonbladet, men X10 Mini ligger på andra plats på deras lista med vårens hetaste prylar. Intressant är att de fyra första platserna alla upptas av mobiler med Android. :)

    http://www.aftonbladet.se/pryl/article7159579.ab
     
  8. pruzze

    pruzze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Funderar på att skaffa en som "andratelefon", typ att ha på stranden, krogen, skidbacken...
     
  9. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    sambon funderar starkt på att köpa en mini å sälja sin Aino fort som attan
     
  10. relaxer

    relaxer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Såg i en tråd att mobilgiganten.se sålt 600ex av minin - efter lunch idag enbart.
    Känns inte så svalt? :D
     
  11. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja jag har redan beställt min X10 mini. Hade X10 innan men tycker den är förklumpig, på fredag får jag min skönhet :)
     
  12. Summered

    Summered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Enligt mig ser x10 för stor ut, och x10 mini för liten ut. Size does matter ;)

    Nej, men det är för enbart den anledningen jag inte har fått upp ögonen för varken x10 mini eller x10.

    Tänkte det kunde vara kul att se hur alla resonerar kring den iaf :)
     
  13. HoA

    HoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Efter att ha suktat efter Desire länge har jag (motvilligt?) blivit riktigt sugen på X10 mini just tack vare formatet. Min absoluta favorittelefon storleksmässigt var Nokia 8310 (någon som minns?).

    Jag ser fram emot att läsa recensioner och att klämma på ett demo-ex. Kanske blir det som en del säger en "slit-och-släng"-telefon tack vare sitt format och pris.

    Mitt intresse är allt annat än svalt och jag tror att den kommer att bli en storsäljare.

    -H
     
  14. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    tror med att denna kommer få vanligt folk att få upp ögonen för android, och SE kanske har gjort något bra denna gång?

    Jag hade en 8210, å shit vad jag kan sakna den!
     
  15. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ha ha ja 8210 var en kanon mobil, har den kvar men tror inte den fungerar sonen leker med den :)
     
  16. HoA

    HoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Härligt att fler känner igen sig med gamla 8210/8310 :)

    Angående att detta blir en telefon för icke android-nördar vill jag också hålla med om. Jag har följt Android sedan bildandet av Open Handset Alliance men ännu inte köpt en egen och ej heller rekommenderat någon annan. Men detta känns som en telefon man med gott samvete kan föreslå till sin pensionerade pappa... Och även hans fru.

    F.ö. var tanken att min första Android-lur skulle bli stor, häftig med "extra allt" och stor skrytfaktor. Men det händer ju så mycket på både hårdvaru- och mjukvarufronten f.n. Med X10 mini kan jag med gott samvete köpa en ny lur ganska snart då priset är så pass lågt. Varför inte ha en "extra allt" och en x10 mini? :teeth:

    -H
     
  17. flyttkarl

    flyttkarl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nåt som jag undrar är eftersom batteriet icke går att ta ur, hur går det när telefon hänger sig?

    Alla telefoner här i världen, även fantastiska Desire har man ju läst att en del fått ta ur batteriet vid ett fåtal tilfällen när den segat ur.
    Hur gör man med denna?

    Föressten iphone går ju inte heller ta ur batteriet om den hänger sig
    hur gör den skaran människor?
     
  18. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    smart! Mycket bra fråga faktiskt
     
  19. djesko

    djesko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller inne back + home sedan power = reboot
     
  20. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    När min Dream hänger sig (händer inte så ofta numera, lyckligtvis) så reagerar den inte på några former av knapptryckningar. Det enda som fungerar är att bryta strömmen, d.v.s. plocka ur batteriet. Småtråkigt om det händer med en mini. Bara att vänta på att batteriet skall ladda ur då antar jag.