Diskussion: Första intryck... vi som har den

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av macedon2000, 28 sept 2013.

  1. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

  2. kruso

    kruso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  3. jaqob

    jaqob Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ja. Vore faktiskt intressant att veta lite mer om villkoren.
    Man läser enormt mycket positivt om G2:an, men själv blir jag mer och mer skeptisk till vad som verkligen är genuint, och vad som är del av en mycket lyckat reklamkampanj från LG...

    (Med det sagt, jag har själv en G2:a, och är mycket nöjd än så länge)
     
  4. citronbitare

    citronbitare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S7 Edge
    Telefon 2:
    Moto G 4G
    Platta:
    Surface Pro 4 M3
    Det fanns nästan inga villkor alls. De bad oss om att skriva om vissa ämnen (vecka 1: batteri & prestanda, vecka 2: skärm & kamera, vecka 3: mjukvaran med fokus på LGs egna funktioner). Ett till villkor har varit att vi ska posta om LG G2 på Twitter. That's it.

    Det har inte funnits något som helst försök att påverka vad vi skriver eller hur vi bedömer telefonen. De har uppmuntrat oss att skriva om allt som vi kan tänka oss och har betonat att bara fantasin sätter gränser.
     
    Albin-132 och jaqob gillar detta.
  5. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Som testpilot eller ambassadör så vill LG att man skriver både gott och ont med motivation. Sedan är ju inte allt de recenserar om som betalning för telefonen, vill man kan man strunta i det. Utan att man tävlar om att få bli ambassadör och få alla nya flaggskepp från LG. LG vill ju förbättra sina mobiler, därför är ju rapporter om problem, buggar och lösningar guld värda för dem (sparar ju lite arbetskraft med :P ).

    Själv fortsätter jag skriva med blogg för att det är kul och vem vet vad det leder till i framtiden :)
     
    jaqob gillar detta.
  6. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Gillar små saker. Det är det som gör hela upplevelsen för mig

    Ta till exempel vibrationsmönster för inkommande samtal. Inte nog med att du kan ändra mönster, så kan man enkelt spela in ett eget mönster

    inställningar/ljud/inkommande samtal vibration/ tryck uppe till höger på plusset
     
  7. macedon2000

    macedon2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    ett enda problem förutom att kameran inte är vad jag hade tänkt mig...
    lååååångsam....mina barn hinner bli myndiga innan den fixar fokus.

    när jag "klickar" på luren och ska rulla mellan favoriter etc så laggar det.
    nån mer som kan intyga det ??
    med all processorkraft och adreno hit o dit så borde det vara tvärtom...att den bläddrar av sig själv utan att man hinner trycka på rätt kontakt.

    Annars flyter det på som smör i solsken...
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag har haft möjlighet att idag pilla med en G2 ganska ingående en stund. Jag måste ju säga att jag är ganska imponerad faktiskt. Det alldeles första intrycket är ju hur j*vla sexig den är med sina tunna ramar. Grymt fett snyggt alltså. Men jäklar så hal baksidan är. Känns som den är oljad nästan.

    Mjukvaran är jag också relativt imponerad av. Det flyter på väldigt bra för det mesta. Det vanliga små microandroidhackningarna förekommer ibland men det har jag slutat förvänta mig att det ska försvinna oavsett hårdvara. Men den flyter på väldigt bra överlag. Inget att klaga på där direkt. Men min iPhone 5 är fortfarande i en annan liga när det gäller flyt och responsivitet. Det bara känns så mycket mer lättdrivet, iOS.

    Designen är en mixed bag. På vissa ställen snyggt på andra mindre snyggt. Men jag gillar det vita. Har tröttnat på Amoled och svart. Nu är det vitt och LCD som gäller för min del. Det blir mycket tydligare att använda luren då speciellt utomhus. Riktigt bra tryck i ljusstyrkan på skärmen också. Den lär vara lätt att använda utomhus på dagen. Kul med lite olika teman för olika saker men skulle vilja se några mer "seriösa" teman och inga barngrejer.

    Slide Aside funkar bra och kan göra sig väl vid vissa tillfällen. Lite drygt att behöva dra 3 fingrar skulle vara enklare med två. Knock-on är mycket trevligt men knappast någon nyhet för min del då min Nokia N9 haft det sedan 2011. Men det funkar lika bra på G2. Det vill säga sällan så funkar det inte alls och man behöver knacka igen men det är ganska sällan som sagt.

    Qslide är också ett välkommet inlägg. Speciellt med transparensen men jag tror nog nästan att jag skulle föredra att man kunde interagera med appen ifråga fast man har transparens satt.

    Hårdvaran bra på exemplaret jag provar. Knackar inget om jag inte bänder ordentligt. Helt knäpptyst vid vanligt användade. Skärmen är ju helt fantastisk att titta på.

    Som sagt imponerad. Skulle jag köpa en Android idag skulle det säkerligen bli en G2. Note 3 är väl en stark konkurrent men jag känner att jag är trött på Amoled och svart.
     
    Last edited: 23 okt 2013
    Nappandroid gillar detta.
  9. jaqob

    jaqob Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tack för svaren, men ni utelämnar en liten detalj va? Att man "tävlar" om att bli ambassadör, och få tillgång till nya LG-telefoner osv. Och gissar att chanserna för detta ökar om man framstår som positivt inställd till märket...

    Eller har missförstår jag?
     
  10. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Om du rent utsagt säger att du hatar telefonen á la Gizmodo-recensionen så är det ju klart att du inte har en chans, men jag tror vi alla kan hålla med att det är en riktigt trevlig telefon. Jag har skrivit flera saker som jag tycker borde ändras eller läggas till och mitt sista inlägg i Optimus G tävlingen var en hel sida med saker de borde fixa i mjukvara/till nästa telefon.

    Skulle man hata LG av någon anledning så lär man ju inte heller vara intresserad utav att hjälpa dem bli bättre. Tänk skillnaden på "Detta gränssnitt LG använder är så groteskt fult att de kan sluta göra telefoner, nu måste jag gå spy" och "LG har ett vitt gränssnitt med en hel del animationer, detta kanske inte faller alla i smaken och en valmöjlighet till att ändra till ett svart/mörkare hade varit trevligt".

    LG tjänar ju mest på att de kan få feedback på vad som kan göras bättre, helst med förslag. Så ja, du lär vara positiv mot LG, men jag tror inte att de söker efter en frälst följare utan att man fortfarande kan ta upp problem på ett objektivt sätt.
     
    jaqob gillar detta.
  11. citronbitare

    citronbitare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S7 Edge
    Telefon 2:
    Moto G 4G
    Platta:
    Surface Pro 4 M3
    Jo, man skulle kunna tro det. Å andra sidan har det visat sig att chanserna att bli ambassadör inte direkt stiger om man har en okritisk hållning. Om man tittar på recensionerna/inläggen av de som blev ambassadörer så ser man att de inte alls bara är positiva. Man ser också mycket kritik. I slutändan vinner LG på att få ärlig feedback. Det hjälper de att göra bättre telefoner och det ökar deras trovärdighet.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
    jaqob gillar detta.
  12. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Mellan mig och min G2 var det kärlek vid första ögonkastet! Jag tycker den är så sjukt snygg, speciellt den vita som jag tog. Dessutom ligger den otroligt bra i handen, trots att den är lite väl stor för mina små händer. LG G2 får min Nexus 4 att framstå som rätt underlägsen. Denna är betydligt snabbare och skärmen känns faktiskt riktigt unik om man ska jämföra med andra mobiler. Den är otroligt ljusskarp och även rätt starka färger för att vara en skärm av LCD- typ. Än så länge är jag galet nöjd! :D

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2
     
  13. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 426
    Mottagna gillanden:
    3 209

    MINA ENHETER

    Fick kolla på lg otimus g och tyckte den var bra och tänkte att då får man kolla in lg g2 och vilken fullträff det var ,är mycket nöjd med denna telefon och folk som fått titta på tycker verkligen att den verkar bra
     
  14. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft mobilen i ungefär en månad så det är dags att sammanfatta min upplevelse. Jag börjar med att tacka Tele2 för en grym deal och snabb leverans. Vill även passa på att tacka Swedroid för en grym recension som fick mig att skaffa denna telefon.

    Det känns som att jag inte hittar ord som rättvist kan beskriva skärmen på denna telefon, men jag gör ett försök iallafall. Den påminner om Amoled skärmar som Galaxy telefoner använder vad gäller färger, men samtidigt så är den mycket ljusstark och skarp. Det bästa av båda helt enkelt.

    Kameran är riktigt riktigt bra för att sitta i en mobiltelefon, men samtidigt räcker det inte hela vägen. Den fokuserar för långsamt och är en smula för seg att ta bilden när man väl har objektet i fokus tycker jag. Det krävs helt enkelt att man lär sig hantera den innan man kan ta fina bilder. Mitt tips är att experimentera och ta en massa onödiga bilder bara för att fatta känslan. När man väl gjort det så blir man väldigt positivt överraskad och får den underbara belönings-känslan.

    Jag tycker att oavsett hur mycket jag hyllar LG för batteriet så är det inte nog. De har verkligen gjort ett bra jobb som gett resultat, andra tillverkare borde följa i deras spår tycker jag. Om man använder telefonen för samtal, sms, mail, facebook, twitter och liknande så räcker den ett par dagar utan problem. Är man lite mer inne i spel och youtube mm. så kan man fortfarande få den att vara en dag om inte två.

    Kvalitetskänslan påminner om Galaxy telefoner men lite stadigare eftersom den inte går att öppna. Hela telefonen verkar ha någon form av efterbehandling som gör att den känns typ som gummi, vilket resulterar i bättre grepp och skönare känsla. Jag har den vita varianten och har inga problem alls vad gäller fingeravtryck, smuts, repor eller liknande. Det känns som att detta är det bästa som går att åstadkomma med en telefon byggd av plast.

    LG har inkluderat massvis med extra funktioner i deras tolkning av Android, vilket både kan anses som positivt och negativt. Vissa funktioner är rakt av kopior från Samsung och vissa har de utvecklat själva. Men utan att gå in för djupt så tycker jag att detta är en perfekt balans, de har lyckats inkludera allt man kan tänka sig och lite till utan att klottra ner för mycket. Ett stort plus till LG för att de tagit anpassningarna till en ny nivå, man kan ändra det mesta i gränssnittet och man känner sällan att man behöver ladda ner en app eller roota för att ändra något.

    Detta är den bästa telefonen just tack vare att den är så välbalanserad oavsett om man ser på hårdvaran eller mjukvaran. G2an innehåller alltså den bästa hårdvaran som går att få men samtidigt är den väldigt kompakt och har otrolig batteritid. LG har som sagt tryckt in alla möjliga funktioner i mjukvaran utan att få den att kännas tung och klottrig. Som om inte allt det där vore nog så är det dessutom den mest prisvärda topp telefonen. Jag börjar redan nu längta till deras nästa flaggskepp för att se om de lyckas överträffa sigsjälva.

    Avslutningsvis tycker jag helt enkelt att LG verkligen lyckats med denna telefon och jag hoppas verkligen att de får den uppmärksamhet de förtjänar. Redan nu märker jag att några bekanta har antingen köpt denna telefon eller tänker göra det efter att de sett den hos mig, jag har inte ansträngt mig att övertala dem utan telefonen talar för sig själv...
     
    Last edited: 3 nov 2013
    Hund, Stormsummoning, ghorge och 3 andra gillar detta.
  15. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Jag är normalt en Nexus person men sneglar gärna på annat då jag hade S2 mellan Nexus S och Galaxy Nexus samt Note innan jag hoppade på Nexus 4.

    Nu var jag helt inne på Nexus 5 men vart lite besviken på batteriet dock tycker jag den är ruskigt snygg. Slutade dock med att jag klämde på G2 i Phonehouse medans jag stillade mitt begär och väntade Nexus 5.

    Dagen efter köpte jag G2 istället då jag var såld på formatet, skärmen etc och har nu haft den i drygt 4 dagar så blir väldigt tidigt "first impression".

    Jag är ruskigt imponerad utav skärmen och dess ljusstyrka och färger utan att "lysa" med den för mycket som AMOLED har för vana att göra. Gillar även det svarta även om det kanske inte är 100% svart så är jag absolut nöjd med det.

    Jag gillar verkligen inte touchwiz och min uppfattning är att LG tagit en hel del inspiration från Samsung men utan att vara alldeles för lik. Jag gillar faktist deras UI pålägg och har endast bytt launcher än så länge men får se om jag går tillbaka då jag skickar en hel del.
    Mjukvaran tillsammans med hårdvaran gör telefonen sjukt bra och jag är ruskigt nöjd och gillar att batteriet håller så pass länge som det gör.

    Ett stort klagomål är dock på kameran då den i min mening tar alldeles för lång tid att fokusera. Har man tur tar det knappt en sekund men i värsta fall kan det ta upp till 3 sek innan bilden tas. Detta är inte acceptabelt alls utan det borde vara max 1 sek.
    Den tar väldigt bra bilder och är inte för ljusa eller överexponerade om jag jämför med andra mobiler jag har och har haft men fokus är under all kritik.
    60FPS läget i 1080p är riktigt bra dock har jag bara hunnit använda det väldigt kort men ser fram emot att köra det mera.

    Utöver Nexus 4 så är detta i min mening än så länge den bästa telefonen jag använt och då jag har hunnit med en hel del olika bl.a följande.
    X10 mini pro, X10 min, Xperia Neo, Xperia Ray, Nexus S, S2, GNex, GNote, Optimus G, Nexus 4 och nu denna.

    LG har träffat rätt på det mesta och jag gillar telefonen skarpt.
    Nästa version får man hoppas de löser kameran samt fixar mer valbarhet i notifikationsfältet då det är för mycket saker där.
     
  16. nyberabb

    nyberabb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag velade länge men det föll för mig på materialet och LG själva, börjar due skötas updates så kan jag tänka mig en när en ev G3 kommer om ca två år

    skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
     
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Efter två veckor i ägo nu så kan jag lugnt säga att det har varit min bästa Android upplevelse någonsin. F*ck Nexus säger jag personligen just nu! LG's UI tillför nyttigheter jag inte vill vara utan. Sen så har jag inte haft en endaste liten appkrasch eller flaskhals i systemet än så länge. Inte ett uns av instabilitet. Stabilt som fan. Supernöjd verkligen. Lite förvånad nästan.
     
  18. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 426
    Mottagna gillanden:
    3 209

    MINA ENHETER

    Kommer ifrån iphone 4 och kan bara säga att jag är väldigt nöjd med denna telefon,den är mycket bättre än jag förväntade mig,det ända som jag skulle vilja är att kamran var lite bättre i fokusering.
     
  19. Stal

    Stal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det man alltid imponeras av är batteritiden, även efter veckor av användning. Har iofs börjat snegla åt Nexus 5 men jag vet inte om jag vill byta ner mig i batteritid. Känns så skönt att man aldrig behöver tänka på var eller när man kan ladda mobilen.
    Fast om LG är lika kass på uppdateringar som tidigare så kanske man ger bort mobilen till något av barnen och köper en Nexus 5.
     
  20. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Varför ska man ha uppdateringar ? Det betyder inte att det alltid blir bättre.

    Upplever det blir alltid segare varje gång man uppdaterar.