Fråga: Sälja min rootade Nexus - hur återställa?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av Skvanorn, 12 nov 2013.

  1. Skvanorn

    Skvanorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag ska sälja min Galaxy Nexus nu, och skulle behöva återställa den till fabriksåterställningen. Den är rootad och kör PitchBlack 2.1M.

    Är det bara att gå till "Säkerhetskopiering och återställning" - "Återställ standardinst."? Eller krävs det något mer avancerat? Var länge sen jag rootade nu så jag minns inte :P

    Tack på förhand!
     
  2. tias

    tias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo tab 4 10 plus
    Info:
    Updates suger. aldrig lenovo.
    Jag tycker att skipsofts program fixar det mesta. http://www.skipsoft.net/?page_id=194 där kan man ladda ner googles 4.3 och låsa bootloadern med bara några knapptryck.
     
  3. Skvanorn

    Skvanorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så det är alltså inte bara att köra via Settings utan man måste gå via ett toolkit? Och är i så fall det jag behöver göra bara att låsa bootloadern igen så löser sig resten?
     
  4. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Gör du det misstänker jag att den förvisso kommer att rensas men den lär nog också fortsätta köra den ROM du är på nu, om du vill ha den i fullständigt orginalutförande får du nog ta och slänga in en stock ROM (förmodligen helst yakju) och sedan låsa bootloadern.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk