Problem: Ojämn laddning

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Blondy, 14 nov 2013.

  1. Blondy

    Blondy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Jag vet att det finns många trådar om just batteritid och laddning, men jag har ännu inte hittat någon med samma problem.

    Det är en kompis till mig som sitter på en S3 4G och den laddar väldigt ojämt.
    Han kan stoppa i laddningssladden på kvällen och sedan på morgonen har den laddat ca 50%, så den blir i princip aldrig fulladdad. Så den börjar ju ladda normalt, men det är som att den slutar ladda efter ett tag, och det blir sällan lika mycket % varje gång utan det skiljer sig väldigt mycket, men den laddar sällan mer än 50% på en natt.
    Han har provat en ny sladd och det blir samma där, kan det va något med uttaget? Han har även provat blåsa ur uttaget för att få bort dam osv.
    Finns det några andra tips eller är det någon som sitter på nån vettig information?
     
  2. prettythingd

    prettythingd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem och bytte till min gamla Sony Ericsson-laddare (både adapter och sladd). Sen dess har jag inte haft några problem.
     
    Blondy gillar detta.
  3. Yrgas

    Yrgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma problem här. Gammal laddare som följde med till galaxy s1:an funkar bra. Usb laddare suger pung

    Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
     
    Blondy gillar detta.
  4. N_micke

    N_micke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Hade samma problem här, tillslut laddade den knappt alls. Använde fästmöns laddare till hennes S4a o problemet löst, nu köpt en egen laddare igen :P

    Inväntar nu nytt batteri istället då det verkar ha gjort sitt istället..
     
  5. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    jag vet inte om det är något speciellt med S3 LTE som göra att den äter laddare

    både original laddaren började ladda skit, tappade till och med laddning över natten, och en annan laddare av ett ganska så bra märke dog helt, sen så har jag åtskilliga sladdar som har slutat att fungera, blivit glapp i kontakten, vissa höll bara 1-2 veckor.

    originalsladdarna håller dock bättre så dom kanske är värda sitt hutlösa pris i slutändan.

    så blås ren kontakten / rengör
    byt laddare
    byt sladd

    något av det brukar hjälpa
     
  6. tissot

    tissot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    S3:an känner av om laddaren är frisk.

    Eftersom jag inte orkar köpa ny ladare hela tiden har jag hittat den underbara kerneln boeffla. I Boeffla config hittar man två funktioner för att strunata i om laddaren verkar trasig.. Jag lovar att det komner hjälpa er.

    Boeffla finns för jellybean 4.2.1 & 4.3 samt alla Cyanogenmod versioner.

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
     
    Last edited: 22 jan 2014
  7. Sarcosian

    Sarcosian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haft samma problem, många som hänvisar till dåliga eller trasiga laddare. För mig har det alltid funkat att blåsa rent usb porten med tryckluft, antingen med kompressor eller på flaska. Lite billigare än att köpa ny laddare varje gång det händer ;-)

    /sarc

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk