Tips: Halebop Nexus 5: NU 2350kr med Rubbet 24 mån! (Förr 3120kr)

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av EricG, 13 nov 2013.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det beror ju helt på hur mycket du ringer och surfar. Men sett till den fasta månadskostnaden är priset bra. Säg att du ringer 100 samtal på en månad, även om du endast kopplas till telefonsvarare räknas det som ett samtal - så räknas det ju som ett samtal och eftersom Tele2 tillämpar minutdebitering kostar ett samtal på 1 sekund 1,68kr. Det vill säga för 100 samtal, även om du inte pratar under dessa, så hamnar priset på 387kr.

    3 kommer erbjuda telefonen med fastpris och 5GB surf för 349kr/månad och för att du ska tjäna på att välja det - räcker det om du ringer drygt 75 samtal utan att prata mer än någon sekund.

    Min rekommendation är att du ser över ditt användande idag och hur många samtal samt hur långa samtal du ringer, sedan räknar du ut det med de nya priserna som gäller på Kompis Student och ser vad den kostnaden blir då. Sedan slår du ihop det med den fasta abonnemangskostnaden på 219kr - hamnar du över 349kr/månad är 3s mer prisvärt. Hamnar du i närheten under, kanske det också är mer prisvärt att välja 3s alternativ eftersom du får mer surf och inte behöver tänka på hur mycket du ringer.
     
  2. JOHGRU

    JOHGRU Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Tack, men jag har redan Kompis Student som passar mig perfekt. Jag ringer inte så mycket. Jag betalar 69kr/månad + samtal, så det blir ungefär 80-90kr/månad. :)
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Dåså! :)
     
  4. JOHGRU

    JOHGRU Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det jag funderar på är om det är värt att betala 150 * 24 = 3600, istället för att köpa mobilen kontant för 4000kr... :)
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Beror ju på vad du känner, om du kommer ha telefonen i två år kan du ju lila gärna skaffa abonnemanget - men kommer du inte vilja ha den i två år är det bättre att köpa den kontant. :)


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  6. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag har också köplats 5:-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Hur kan vi ha samma köplats? :O har visst plats 4 nu :-D

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
    Last edited: 16 nov 2013
  8. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Jag har 29 nu, fortsätt så tack :)
     
  9. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag har också plats 4 nu:-) tror inte det stämmer riktigt :-)

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  10. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  11. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Och jag har 3 nu :-P

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
    2l8 gillar detta.
  12. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Jag har plats 47 och tog den på 24 månader och fick den för 2350. Mobilen kostar 90 kr i månaden istället för 150 kr i månaden som Tele2 har den för. :)

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
  13. Mr_Hero

    Mr_Hero Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Blev riktigt lurad av Phonehouse idag! Hade beställt Nexus 5 via Halebop för ca en vecka sedan så hade väl köplats ca 28. Men så ringer de upp mig och kommer med erbjudandet: halebop rubbet, bindning 12 månader, kotantpris: ca 2200:-. Det som jag hade beställt på Halebop kostade ju ca 3200:- kontant. Så jag slog ju till, bekräftade köpet via telefon och la på. Gick ju direkt och avbeställde hos Halebop. Bara att de sedan ringer upp från Phonehouse och säger att det har blivit fel. De hade bundit mig på 24 månader inte 12 som jag hade bett om, och att det var därför som det hade blivit så billigt. Tänkte väl att det var för bra för att vara sant... Men de hade inte ens något erbjudande på 12 månader så då fick jag göra om min beställning från Halebop igen, så då är jag längst bak i kön då. Ser inte ens något könummer på beställningen än... Suck, om jag har riktigt tur så kommer jag kanske med inom första leveransen men räknar inte med det.... Jaja, alla gör väl sina misstag.
     
  14. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Pacta sund servanda :) De borde vara bundna av det där. Hade du anledning att tro att det inte skulle stämma?
     
    ftangstrom gillar detta.
  15. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Vad man läser så är Phonehouse riktigt inkompetenta. Skulle aldrig göra affärer med dem för skit ska skit ha. Kollar man omdömen på tex prisjakt också så får du det svart på vitt. De flesta stora kedjorna har betyg på 8 eller högre. Upp till 9,5 men Phonehouse har 7.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
  16. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Riktigt tråkigt och beklagligt att säljaren blandat ihop bindningstiden på det sättet. Kan du vänligen PM:a mig eller maila mig på [email protected] med dina uppgifter så att jag kan ta vidare ärendet internt hos oss, jag vill även se om det är något som jag kan hjälpa dig med.

    @ftangstrom Jag tar gärna ett PM med feedback om dina erfarenheter med oss också. Vi försöker hela tiden förbättra oss och all slags feedback är välkommet.
     
  17. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Utan att byta ämne på tråden så har jag inga egna affärer med er utan har sett betygen på prisjakt och dessutom 10-tal fall i detta forum där det gått snett. En affär ska inte gå fel. Punkt. 7 av 10 affärer som går bra är alldeles för lågt för att jag ska överväga att handla av Phonehouse. Då använder jag hellre Siba 8.87, Webhallen 8.84 eller Bazula 9.29 i betyg. Där har jag bara bra erfarenheter efter många affärer.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
  18. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER


    Vill inte försvara TPH, men du gnäller alltså på något du inte du upplevt/testat själv, utan för att du läst att folk är missnöjda? Låter logiskt..

    Du har aldrig funderat på att det är folk som är missnöjda som faktiskt orkar lägga ner tid på att klaga, och är dom som hörs mest? Visst, dom har sämre betyg, och det betyder ju alltid något, men inte att 3/10 går dåligt, utan att 3/10 av av alla som orkar klaga tycker det gick dåligt.

    Som sagt, vill inte försvara TPH, men tycker bara inte att du ska utgå från prisjakts omdöme rätt av, även om det kan ge en hyffsad bild. Precis som swedroid skriver många när dom har problem, men inte lika ofta när dom är sjukt nöjda, och ed den logiken finns det ingen bra telefon alls. :/
     
  19. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Det låter jätte logiskt tycker jag. Gör inte affärer där jag tror att det kan gå dåligt. Punkt. Man är dum om man chansar.

    Folk som är missnöjda orkar gnälla ja det stämmer. Konstigt att jag inte ser någon gnälla på andra kedjor :P där finns det inga/mindre missnöjda alltså.

    Sen om 3 av 10 klagar så är det bara 0.7 av 10 som klagar hos Bazula så varför skulle jag handla av Phonehouse? De är ju dyrare dessutom.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
  20. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag förstår precis vad du menar, men det jag menar är att det inte ger mer än en bild av verkligheten, inte en procentsumma. Sen absolut känns det tryggare att handla av några där omdömerna är bättre, och kanske priset lägre, ofc!

    Om vi drar det ännu längre, för skojs skull, så kan det ju vara så att folk som handlar av TPH, och inte bazula, kanske är gnälligare över lag. Jag tänker att äldre folk hellre handlar av TPH än bazula då man inte känner igen namnet, och kanske, kanske är äldre folk lite grinigare, och då har tid/ork att klaga. Men som sagt, jag håller med om det du skrev, men man får inte glömma att tänka efter lite själv också :)
     
    ftangstrom gillar detta.