Problem: Skärmproblem eller inte? Läs detta..

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av EddyMe, 13 nov 2013.

  1. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Ja, skillnad verkar det vara. Vet ej vad man ska göra.. Har redan bråkat med de där jag köpte mobilen från eftersom den första var repad och de ville inte ta den som DOA..efter mycket om och men bytte de ut den så jag fick en ny. Blir så förbannad på Sony att de släpper en sån dyr mobilen med uppenbara fel på skärmen.. Det är många som klagar på detta problem om man bara googlar lite.. Vart köpte du din?

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  2. macvald

    macvald Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hmm.. Jadu, det är riktigt dåligt av Sony att släppa skärmar med såna här stora variationer. Speciellt när dem framhäver det som en premiumtelefon med rejäl kvalitet. Det här är ett ypperligt exempel på dålig kvalitet, med såhär stora variationer på produkten, kunden vet inte riktigt vad den får förrän förpackningen har öppnats! Eftersom så många klagat på det här tyder det på att Sony inte sett det som ett fel utan att det är skärmar som ligger långt ifrån målvärdet men innanför toleransgränserna.

    Skickar med en bild så du förstår lite vad jag menar. Obs. detta har ingenting med våran telefon att göra utan råkar bara vara Sony.

    https://www.dropbox.com/s/i2vek0wbsx7ecio/tolernas.jpg

    Jag köpte min på Åkervalls via nätet.
     
  3. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER


    Ja där ser man. Har haft Iphone sen den första kom ut och annats varit inbiten IOS/Apple förespråkare.. Nu tänkte jag att det var dags och prova något nytt och valde efter mycket övervägande Sony och Z1 i förhoppning att få det bästa Android luren.. Eftet detta aldrig mer Sony! Det värsta är att det i stort sett varit samma problem med Z:an och även då fick de mycket kritik men Sony verkar inte brytt sig utan släpper en ny "premium" mobil med varierande kvalitet.. Även om jag skulle lämna in den skulle de nog bara säga att det är inom gränserna.. Jag stör mig oerhört på detta.. Jag pröjsade ändå 6000 kr!! F*n var förbannad man blir.
    Någon mer med samma problem?? Ju fler vi är dessto lättare att kanske få igenom något!

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  4. macvald

    macvald Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja och jag har varit inbiten Androidägare men däremot inte förespråkare alla gånger. Enligt mig är Iphone klart bäst för dom som inte har något tekniskt intresse som exempelvis min mamma.

    Det är beklagligt att man ska ha tur för att få en bra lur när man betalar så pass. Jag var så nöjd med båda min vanliga Z att jag fortsatte välja Sony nu när Z1 kom. Ja många behövs, frågan är hur många!? Att ex 100 st på XDA klagat på skärmen lär ju inte ens Sony märka. Om man tänker ur Sonys synvinkel så tror jag inte att dom bryr sig ett smack! Problemet är på tok för ouppmärksammat och gemene man går antagligen och tror att skärmen ska vara så som den är. Dom räknar ju garanterat på det här och hur stor skada det kan vara för företaget i framtiden. Såsom förlorade kunder pga missnöje kontra att byta på garantin eller dylikt. Bittert men det är vad jag tror...

    Det positiva är att en tekniskt kunnande minoritet ofta får större genomslag nuförtiden, i och med internet och sidor där man lätt kan betygsätta produkter. Genom detta når man långt fler än sin "lilla" bekantskapskrets och påverkar företaget långt mer med sitt missnöje!
     
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Äntligen fick jag lite tid över för att testa själv. Notera att det är taget precis nu och det är mulet ute och till vänster bredvid skärmen har jag en lampa som producerar väldigt varmt (gult) ljus.

    [​IMG]
    Galaxy Nexus - Z1 - iPhone 5 : Alla har full ljusstyrka (inte automatiskt) - de ligger stilla på ett bord där lampan är på vänstersidan. (Stativ och fjärrutlösare)
    Här tycker jag inte det ser så dumt ut.

    [​IMG] Skärm vs iPhone 5. Tog det här lite bättre än det andra.

    [​IMG] Skärm vs Z1. Jämfört med i5 så är det ett större avstånd till skärmen då jag tydligen klantade mig lite.

    Jämfört med skärmen så visst, en liten gulaktig ton finns. Men vad hemsk min gnexus var.

    BH90 13W39 - Inget skydd på och jag har även tagit bort splitterskyddet.
     
  6. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER


    Ja det ser bra ut.. Nu har inte du något skydd alls så det påverkar tror jag. Däremot tycks Z1an vara ljusare på bilden med alla 3 mobiler bredvid varandra jämfört med bilden med dataskärmen i bakgrunden...bortsett från dataskärmen om man bara jämför den vita färgen på de två bilderna. Vilket är ditt nästa tecken i serienr? Väldigt många börjar på BH90:)

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Hehe, tänkte inte på det. Jag vet inte om det blev en annan vinkel eller varför den ser så jävla vit ut. Vitbalansen har jag för mig jag inte ändra. Ser ganska förjävligt ut om man jämför med datornskärmen :P

    Missade totalt med att folk skrev fler siffror. Så då skriver jag ut det lite längre :P
    BH904G, Norgeköpt (Elkjöp aka Elgiganten).
     
  8. -Jimpa-

    -Jimpa- Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Upplever att min skärm är vit

    13W38
    BH900ks...

    Köpt på 3