Problem: 4.3 Uppdateringen dödade min S4

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av VWallin, 16 nov 2013.

  1. VWallin

    VWallin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Tänkte dela med mig av mitt problem och se om andra haft liknande.
    Det började i Onsdags 13/11 med att jag gick och lade mig i sängen och pluggade in telefonen i laddaren. Såg då att den var i full fart med att ladda ner 4.3 uppdateringen. "Sweet" tänkte jag och somnade gott efter att telefonen installerat klart. Vaknade på Torsdag morgon och tar ur telefonen ur laddaren men märker att gröna lampan för att telefonen är fullladdad fortfarande lyser. Provar att tända skärmen, den är död.. Slutar med att jag plockar bort batteriet en stund och provar starta igen och då hoppar den igång som vanligt. Tänker inte mer på det och äter frukost, tar upp telefonen och den vägrar tända skärmen igen!? tar ur batteriet igen och den startar som vanligt. Detta upprepas minst 15ggr till under dagen och jag börjar bli riktigt irriterad! Till slut så startar den inte alls och då går jag ner till teliabutiken och beskriver problemet. Idioten bakom disken säger "kan du inte vänta till nästa uppdatering och se om det går till sig då? Jag har hört att 4.4 är på gång snart." Blir arg på riktigt och beskriver igen att telefonen inte startar längre. Till slut kommer vi överens om att telefonen ska in på lagning så jag åkte hem för att hämta garantibeviset och då i ett sista försök så startar den upp igen! Länge nog så jag hinner göra backup på allt och rensa ur den. 5min senare är den stendöd och går inte att gå liv i igen.

    Mellan alla gånger den stängde av sig så provade jag med fabriksåterställning, pilla lite med en nål nere i usb uttaget men inget hjälpte. Den dog för övrigt bara när skärmen gick i viloläge och fick ligga i ca 5-10min.
    Jag verkar inte vara ensam om problemet heller då jag hittade >>denna tråd<<

    Är det någon fler som råkat ut för detta i Sverige?
     
  2. Rani

    Rani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Låter som att den fastnar i deepsleep. Har själv inte upplevt det problemet, dock

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  3. Bjornen

    Bjornen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Du skulle gjort uppdateringen när du hade din REM sömn istället ;-) Hoppas det löser sig!
     
  4. VWallin

    VWallin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja vi får se vad Telia gör med mobilen. Provade såklart att byta både SIM och batteri innan jag skickade iväg den också. Hoppas bara inte jag får tillbaka den i exakt samma skick...det har trots allt hänt tidigare med Telia.
     
  5. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Om du gör flera fabriksåterställningar , så kommer den till slut att fungera. På mitt jobb uppdaterade vi 5 st telefoner och 1 av fem fungerade korrekt. På de andra har vi varierande fel varav detta är ett.
    Det krävdes 5 st återställningar innan det fungerade.
     
  6. VWallin

    VWallin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr rätt svårt att fabriksåterställa när telefonen inte ens startar längre. Men den verkar vara reparerad hos Telia nu iaf.

    "Bytt laddningskontakt, batteri och chipset. Mjukvara uppdaterad. Godkänd i funktionskontroll"