Problem: Stänger av musiken med volymknapparna

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Bettanboop, 21 sept 2013.

  1. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej! Helt plötsligt utan att jag har gjort något (medvetet iallafall) så stänger musiken och musikspelaren av sig när jag skall ex höja eller sänka musiken! Detta är enormt enerverande, någon som vet någon lösning på detta problem vore jag tacksam,

    Skickat från min HTC One X med Tapatalk 4
     
  2. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är det verkligen bara jag som har detta problem? Ingen annan som vet orsaken? Håller på att bli galen här... :-P

    Skickat från min HTC One X med Tapatalk 4
     
  3. EvenSteven

    EvenSteven Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Just detta vet jag ingenting om och har inte upplevt det själv. Vad jag dock har upplevt är att telefonen byter låt helt plötsligt om man är i rörelse, som om den hade någon sorts rörelsekommando som jag råkar utföra.

    Jag skulle hoppa in i bilen och hade spotify igång, knapplås på och telefonen i en sluten ficka. Då tog den nästa låt i listan.

    När jag var ute och sprang, som jag gjort massvis med gånger med telefonen, bytte den låt mitt i säkert 15 gånger under löprundan.

    Jag har försökt leta igenom intställningarna efter något som skulle kunna vara en funktion man kan stänga av utan att ha hittat något alls av värde.

    Kan dessa problem hänga ihop? Någon som vet något om något av detta?
     
  4. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Musiklyssning är det jag mest använder min HOX till, men har faktiskt aldrig varit med om det problemet ni har. Sorry...
    Vet dock att en del musikappar kan få fnatt ibland, Winamp till exempel men det var flera år sedan och på en annan android. Men vanliga musikappen som jag använder jämt och ständigt den har aldrig krånglat för mig.
     
  5. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Konstigt, jag använder också enbart musikappen, inte Spotify eller någon annan musikspelare som winamp... Men får kanske testa om det löser det? Det kom bara helt plötsligt och uppgraderingen löste det inte heller... Jaja skumt är det iallafall...o_O

    Skickat från min HTC One X med Tapatalk 4
     
  6. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Om detta är något som kommit nu efter senaste uppdateringen så kan det säkert lösas med en fabriksåterställning. Jag hade en supportchatt med HTC, om ett annat problem, där supportkillen sa att det är bra att göra en fabriksåterställning efter varje systemuppdatering. Så det kanske är en god idé att göra en sådan nu?
     
  7. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nej hade problemet redan innan uppdateringen...:-\

    Skickat från min HTC One X med Tapatalk 4
     
  8. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Bäst att ta en supportchatt med HTC då.
     
  9. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kanske det... Saken är att genom att trycka på ljudknapparna (det händer inte varenda gång skall jag tillägga men 85% av ggr) så stängs HELA programmet av så jag måste låsa upp telefonen och gå in och trycka på play igen för att musiken skall gå igång... Mäkta irriterande!

    Skickat från min HTC One X med Tapatalk 4
     
  10. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Definitivt supportchatt med HTC då!
     
    Bettanboop gillar detta.
  11. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hejsan! jag har råkat ut för Exakt samma problem, händer både med spotify och vanliga musikspelaren, hur löste du detta? :-)
     
  12. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har inte löst det än, har inte hunnit att kontakta supporten. Har mer eller mindre lärt mig leva med det trots att det driver mig till vansinne!

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  13. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Låter som ett mjukvarufel i mina noob-öron. Kör fabriksåterställning eller supportchatta med HTC, ögonaböj :)
     
    Bettanboop gillar detta.
  14. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nej gott folk... Hade ett snack med supporten och det första var en mjukvaruåterställning (funkade ej blev bara av med en massa ikoner) sedan en fabriksåterställning (inte så troligt då det är enormt krångligt) och det tredje var att supporten ville att jag skulle skicka in den till service, www.telecareservice.com. I dont think so! Så jag får väl leva med eländet! :-!

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  15. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
  16. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Har aldrig haft det problemet. Udda. Använder olika headsets och/eller hörlurar. Ett par Koss Porta Pro när jag är hemma, ett par snorbilliga hörlurar när jag är ute, och ibland ett HTC-headset. Lyssnar på musik typ hela tiden och har aldrig upplevt att volymknapparna pausar hela musikspelaren.
    Vad gör ni med era mobiler som gör att ni pausar musiken med volymknapparna?