Tips på stegräknare till Desire som faktiskt fungerar?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mutation, 26 maj 2010.

  1. mutation

    mutation Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har testat många olika applikationer för Desire som ska agera pedometer, men inte riktigt fungerar optimalt. Det jag är ute efter är inte något som exempelvis Cardio Trainer som egentligen är tänkt att användas som ett program när jag är ute och tränar tränar mer specifikt. Dessutom fungerar inte Cardio Trainers pedometer som den ska utan slutar räkna efter endast ett fåtal steg.

    Det jag då efterfrågar är ett simpelt program som hela tiden ligger i bakgrunden och räknar stegen jag tar, som en service. Den jag har testat som verkar mest lovande är Moveo, men denna applikation har problem med Desires sleep mode så skärmen är hela tiden på även om den sänks till lägsta ljussstyrka. Men detta känns inte riktigt optimalt och sliter onödigt mycket på batteriet.

    Är det någon som har tips på en trevlig applikation som har Moveos funktionalitet (räkna steg i bakgrunden, möjlighet att se grafer på hur mycket man gått på en vecka, etc), men som fungerar när skärmen är helt avstängd?

    Tacksam för tips. :)

    -Linus
     
  2. mutation

    mutation Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltså ingen stegräknande Desire-ägare som har något tips? =/
     
  3. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Hm ja en letar jag också efter, fanns ju en väldigt basic i min SE w715 men har inte hittat nån liknande till android.
     
  4. ĝ

    ĝ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att de inte är precisa beror ju på att de bara använder den inbyggda accellerometern?
     
  5. sandpappa

    sandpappa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS
    SE har ju en bra som man kan stoppa som bakgrundsbild också ser man staplar och så...fast den är inte heller så himla exakt. Vill man ha någonting som är exakt får man nog använda gps för att mäta sträckan eller köpa sig en riktig stegräknare...
     
  6. mutation

    mutation Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var nog lite otydlig i min fråga, men jag har inte några problem med att de inte skulle vara exakta, utan mer att jag inte har hittat någon app som uppfyller de kriterierna som jag satte upp. Det vill säga liknande som mortuus nämnde, en väldigt enkel stegräknare som hela tiden ligger i bakgrunden som en service och där telefonen kan gå ner i sleep o.s.v trots att stegräknaren fortsätter räkna.

    Men dessa verkar inte vara så enkla att finna... Åtminstone inte på det Market Place som vi svenskar har tillgång till.
     
  7. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror det har att göra med att när telefonen är i sleep-mode så stängs all sån mekanik som accellerometern av. I alla fall är det så med min frus HTC tattoo.

    Så man får dimma skärmen till max istället. Tyvärr.
     
  8. RedMarathon

    RedMarathon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Söker också en stegräknar app men de som finns på market har inte fått några vidare betyg,
    avvaktar till det finns någon med minst 4 stjärnor!