Fråga: Era åsikter om S4 Active

Diskussion i 'Galaxy S4 Active' startad av Erknlssn, 25 jul 2013.

  1. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
  2. umejopa

    umejopa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rundgång borta

    Nu fick jag min nya utbytes telefon och rundgången försvann:D
    Dom flesta inställningar mm fick jag över via Samsungs backup.
    Lite trassel blir det alltid men gick förvånadsvärt smidigt.
    Övriga funktioner på denna telefon verkar bra så jag fick mitt gummihölster igår också så nu blir den lite mera robust.

    //Jonas
     
    Last edited: 14 aug 2013
  3. NoA

    NoA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Va bra att det löste sej! Jag får ta mej tid att lämna in min med, synd då allt annat fungerar så bra, gillar den verkligen!
     
  4. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Har haft min några veckor nu. Något jag börjat störa mig på är det faktum att hela baksidan vibrerar så fort man använder högtalaren till film / samtal etc. Får sänka många hack innan detta inte är något som stör en.

    Är detta något alla S4 active ägare märkt av eller ses det som en defekt?
    När jag plockar loss baksidan är det inga vibrationer whatsoever.

    Känns som passformen på baksidan inte är den bästa, knakar liksom när man greppar telefonen.

    Funderar ju på och skicka tillbaka och få den utbytt, men vill kolla här innan så man inte sitter här utan telefon medans Dustin kollar på den för att sen konstatera att det inte är några fel.
     
  5. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Vibrationen i batteriluckan får du leva med. Så är det på mitt exemplar och Swedroid nämner det i sin recension av telefonen.

    Min knakar också en del. Jag löste det enkelt med att lägga en bit lite tjockare papper mellan telefon och lucka. Se bara till så att pappret inte kommer i vägen för den tätande packningen.
     
  6. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Tack jag ska prova det där med papper mellan batteri och luckan :)
     
  7. woo

    woo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjejen köpte en igår och jag har bara pillat lite smått med den och har väl inte så jättemycket att säga än. Men

    1) skärmen är fantastisk vad gäller upplösning. Jag brukar vara allergisk mot pixlighet som finns på många skärmar men denna är lika bra som apples skärmar. Färmässigt har jag inte någon uppfattning om den.

    2) bloat finns men det är förvånansvärt lite. Inte mer än i Sonys telefoner.
     
  8. zebulonm

    zebulonm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har kört min i över en månad nu. Allt fungerar som det ska. Var ute och fiskade och klev ner mig i ett hål och blötte hela underkroppen. Telefonen fungerade självklart efter detta. Inte kompisens SE för 5000kr. Så jag är glad att jag valde en Active istället för en vanlig S4a. 1 omstart har den gjort på en månad.

    Har badat, filmat under vatten osv. Inga problem alls. Blåsa ur högtalaren efteråt bara annars låter det lite roligt när folk ringer
     
  9. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Angående trådlös laddning:

    Ett crowdfundingprojekt på Indiegogo (som lär nå finansiering) verkar kunna fixa den biten utan att bakstycket behöver bytas ut - och därmed utan att påverka tätheten över huvud taget.
    http://www.indiegogo.com/projects/samsung-s4-active-wireless-charger-from-wiqiqi

    Sedan är det ju inte direkt något officiellt tillbehör, men företaget bakom produkten verkar ha krängt motsvarande till andra lurar ett bra tag nu. :)
     
  10. krainskij

    krainskij Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jämfört med min förra telefon en S2. Så är det sämre mottagning på denna.
     
  11. Androidbeck

    Androidbeck Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Här kommer lite plus och minus efter mina fem veckors användande av denna lur.

    Plus

    Skärmen leverera bra, fina färger.
    Snabb,oftast...
    Ljudet är bra


    Minus som tyvärr tynger över mest.

    Micen lägger av vid inkommande samtal för ofta för att vara normalt!
    Tappar kontakten med nätet minst en gång om dagen, detta kräver omstart.

    Med telefonen liggandes i fickan får den ett eget liv, mängder av inställningar har gjorts efter nån timma i fickan typ wifi avslagen, larm avslaget, skärminställningar ijudinställningar m.m m.m
    (Min egen fundering är att i fickan når man notification-bar som sedan ligger och klickar hejvilt i inställningarna,går det att stänga av?)

    Min lur äter batteri, har testat att inte röra telefonen knappt på dagen men det hjälper inte ändå loosar jag ca 20% på en timme efter laddning, enligt telefonen är det skärmen som dragit mest batteri.
    Klarar aldrig en hel dag på en laddning.

    Ibland blir den sinnesjukt slö,hänger sig och iblands krävs omstart.

    Kameran är sanslöst slö, fokuserar bedrövligt sakta, bilderna är det sämsta jag någonsin haft på en smartphone.



    Vet inte om jag haft oturen med måndags ex, men det känns som allt skulle kunna lösas med en uppdatering vilket ska vara på gång?!
    Hade en GN innan och den lämnade jag tillbaks för att skärmen kändes kass,valde ändå att skaffa en igen och då blev det topp,så visst kan man åka på måndagsex!


    Har bara kört Nexus lurar fram tills jag fick denna via jobbet, så det blir nog byte till Nexus igen om det inte blir bättre efter uppdateringen!
     
  12. Bacardi_AVT

    Bacardi_AVT Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Androidbeck:
    Du har nog ett måndagsex. min lur har nu efter 12 timmar tappat 33% laddning (dock wifi och BT avstängt nästan hela tiden). På de månader jag haft luren har den inte tappat nätet en enda gång (vad jag märkt) har varit igång oavbrutet i 1928 timmar (ungefär 80 dygn) just nu.

    Brukar ha den i fickan (jeansen eller jackan) och än har den inte levt ett eget liv. Detta kan kanske bero på den bumpercase jag har (samsung original).

    Kameran är inte direkt något att hurra för, men det som stör mest är gummiflärpen över usb anslutningen. Hade det gått att få till trådlös laddning så hade nog detta varit en av de bättre telefonerna jag haft (jämfört med samtida telefoner). Bästa luren jag någonsin haft var Ericsson R310, men det var ju innan man förväntade sig kunna använda luren till mer än att ringa.
     
  13. yoshy

    yoshy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Tycker den verkar vara grymt stabil, hade också en uptid på närmare 2k timmar innan det blev en omstart nu när det kom en uppdatering :)

    Eget liv i fickan har jag däremot upplevt (med och utan samsung originalcase) vilket är oerhört störande. Tror jag har fått bukt med det när jag ändrade till att skärmen ska låsas direkt man släcker den.

    Jag kör med trådlös laddning på min så har inte stört mig så mkt på gummiflärpen än iaf finns däremot grejer med den trådlösa laddningen som är lite störande men det är en annan tråd det :P


    Bytte upp mig från en S2, enda jag saknar från den är att det var bättre tryck ut från hörlursutgången. Men det verkar ju gå att fixa om man skulle ta sig för att roota telefonen.

    Men överlag är jag riktigt nöjd med telefonen :)
     
  14. Greger0254

    Greger0254 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ni som har problem med att telefonen har ett eget liv i fickan; kör ni med hög tryckkänslighet på skärmen? Jag hade det igång och den försökte ringa en jäkla massa nödnummer hela tiden i fickan.
    Kör med pinlås så kommer inte in och pillar i inställningar iaf :)
     
  15. zebulonm

    zebulonm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag körde min med hög känslighet på skärmen ett tag. Ställde om sig hela tiden. Startade div program hela tiden osv. Klickade bort det. Behövs ändå inte då skärmen funkar bra med handskar ändå
     
  16. thesutex

    thesutex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nøyd med min.. dok INTE vattentät som dom hevdar. jag badade med denna i pool som på reklamen, jag vet det inte er bra, men når jag köper en vatten tät produkt som reklamerer at man ska göra detta, da gör jag det!

    vatten kommer inn via flappen på lad porten, och inn via skjermen!!

    fikk ny mobil av elgiganten.
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    dom hävdar inte att telefonen är vattentät utan vattentålig... det är två väldigt skilda saker. Är man sen så dum så man badar med något som är vattentåligt.. då får man skylla sig själv tycker jag.
     
  18. thesutex

    thesutex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad er skillnaden? den er vattentålig ned till 1m under 30 minuter, kameralt har en egen funktion for at fota underwater, på hemsidan visar dom hur man ska fota under vatten, eller som dom skriver shelva:

    Vattentät ner till 1 meter i 30 minuter och helt dammtät

    Jag kommer fortsätta fota under vatten , så länge man får byta inn i en ny en er det jo lugnt
     
  19. Androidbeck

    Androidbeck Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har för min del alltid haft den funktionen avbockad, men den ligger ändå och klickar runt och rör om i menyerna!

    Har beställt ett fodral nu trots att jag inte gillar sådana, men vad ska man göra...

    Angående vattentätheten i denna kan man väl konstatera att Samsung vill lite mer än de kan lova!
     
  20. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Mitt största bekymmer är batteritden håller inte ens 12 timmar. Spelar väldigt lite surfar oxå lite ringer några samtal sms:ar minimalt.Har nästan inga appar installerade bara bloatwaren + spelen(3 st)Vad gör man ?