LG G Pad 8,3"

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av itemudjin, 27 aug 2013.

  1. jorgner

    jorgner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Köpte den vita lg g paden när den kom, var inte helt nöjd med flyt i webbläsare, readly osv. Lämnade tillbaka den och köpte iPad air. Ipaden är underbar, men IOS är så tråkigt. Är rätt så anti Apple och håller mig till android. Kommer från htc one x och har nu en lg g2 som jag är sjukt nöjd med. Är jävligt kluven hur jag ska göra :(
     
  2. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Jag skulle oxå vilja höra vad ni som äger en sådan tycker är bra och dåligt med den. Är den som ni hade förväntat er? Hur är batteritiden? Laggar den?

    Måste införskaffa en surfplatta, då barnen vägrar lämna ifrån sig min och frugans mobiler...

    Är intresserad av:

    Nexus 7, men skärmen känns lite för liten för en surfplatta. Hade den funnits i 8" skulle jag inte tvekat en sekund (Ja jag tycker en extra tum gör stor skillnad).

    Ipad mini/retina, som tydligen ska ha mycket bättre utbud av appar för surfplattor jämför med android, men är för låst för min smak speciellt om jag oxå ska leka med den :)

    Sedan har vi Lg G Pad 8.3". Perfekt storlek och väldigt bra spec för pengarna, men är fortfarande lite skeptisk till LG. Lite svårt o veta hur de kommer sköta framtida uppdateringar. Finns inte heller så stort utbud på tillbehör. Tycker det är lite underligt att tillverkaren själva inte erbjuder tillbehör som sina konkurrenter, då det är deras första och enda platta på länge.
     
  3. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Jag är sjukt nöjd med min, upplever inte mer lägg på denna än jag har på min Nexus4.

    Batteri tiden tycker jag dock e lite sämre än min gamla ipad men det kan ju oxå bero på att denna leker jag mer med.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
  4. rolle_84

    rolle_84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Klippt från tråd på xda

    The LG V510 Service manual spotted on Nov 12 2013


    The Nexus 5 LG D821 service manual was leaked Oct 5th, and then Google and LG release the Nexus in Nov 2013.

    so may this lg v510 hit market before the end of 2013?

    http://www.mylgphones.com/lg-v510
     
  5. Yoojimbo

    Yoojimbo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Orkar inte vänta meeeeer
     
  6. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Får hålla tummarna att informationen stämmer och att den går att köpa i år. Precis vad jag väntat på, en Nexus platta på 8 tum :)
     
  7. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Har någon fått tag i en svart modell?
    Funderat på denna eller typ iPad rMini. N7 är relativt utesluten då den är aningen liten. Sugen på LGn på grund av att den är billigare än iPaden, det tråkiga är väl LGs custom UI. Har svårt nog för android tablets och vettefan hur länge en LG padda med custom skin kommer hålla. Även fast det är mest för soffan och läsa PDF-filer..
     
  8. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Sitter med en N7 2012 idag men har varit sugen på en 8" med lite snabbare hårdvara.

    När det började ryktas om Nexus 8 blev jag jäkligt nyfiken men eftersom det inte verkar ligga nån sanning i det ryktet så är jag istället ganska inställd på LG G Pad som verkar vara en grym platta.

    Lite orolig över framtida uppdateringar bara. Kör 4.4 nu. Att gå tillbaka till 4.2 känns egentligen fel.

    UI't ser lite rörigt ut men tror jag skulle gilla det. Bara det inte slöar ner plattan prestandamässigt...

    16gB internt tror jag att jag klarar mig på även om det är i minsta laget. Men det går väl att spara data från tex Spotify på externt minne om jag förstått det hela rätt.

    Egentligen duger nog min N7a för de flesta av mina behov men tex att läsa digitala tidningar så räcker inte riktigt skärmyta och upplösning till.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  9. Linus K

    Linus K Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3
    Telefon 2:
    Samsung Xcover 4s
    Platta:
    Lenovo TAB4 8 Plus
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S6 Lite
    Övrigt:
    Google Chromecast Ultra
    Nest Mini
    Nest Hub
    Är fortfarande helnöljd med min LG G Pad 8.3! Finns egentligen inte så mycket att säga om den. Den har fungerat klockrent; skärmen är super, inget lagg, bra funktioner, bra kvalitet, stabil konstruktion osv.

    Upplever kanske batteritiden som något sämre än min gamla Nexus 7 (2012) men det kan lika gärna bero på att jag använder min G Pad mycket mer. LGs egna UI är kanske inte det snyggaste som finns men det innehåller faktiskt en hel del bra funktioner. Dessutom är LGs egna launcher förvånansvärt anpassningsbar. Men skulle man inte vara nöjd med den så är det ju bara att byta.

    Älskar att det bara är att knacka på skärmen för att tända (eller släcka den). Att den även känner av när man tittar på den så att den inte släcker skärmen när man läser på nån hemsida eller liknande är en funktion som jag mer och mer uppskattar.

    Allt som allt en riktigt bra och komplett surfplatta som rekommenderas!
     
    Blue_Bird gillar detta.
  10. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Låter väldigt bra. Tror jag kommer slå till när den svarta modellen kommer in i lager. Vissa butiker anger den här veckan som leveransdatum, andra anger ett par veckor fram i tiden. Vi får se. När den väl dyker in så kommer jag nog ha svårt att stå emot.

    Ingen som sett en tunn blå linje längst ut till höger på skärmen? Ett fenomen som vissa påpekar på internationella forum.
     
  11. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 429
    Mottagna gillanden:
    3 213

    MINA ENHETER

    Ivilka butiker finns den så att man kan se den och kanske testa den?
     
  12. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Phone house och Webhallen är dom ända jag vet som har fysiska butiker som har den. Tror net on net har den nu med om man bor nära någon lager shop.

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk 4
     
  13. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Netonnet har fått in svarta i lager. Knep en direkt med expressfrakt! Väntar ivrigt!
     
  14. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Samma här. :)
     
  15. Jeppser

    Jeppser Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tyvärr har jag råkat ut för detta! Efter att den har blivit varm blir linjen bara tydligare och tydligare. Stänger du av skärmen så försvinner den för ett tag, men så fort den blir varm igen dyker det upp.

    Låt oss säga 30 min spel + 30 min film, sedan syns det tydligt.
     
  16. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Inga problem med skärm eller annat.



    Bara att reklamera ett sådant fel tycker jag.


    Sent from my Windows Phone using Tapatalk
     
  17. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hmmm. Verkar vara relativt många som upplevt detta. Jag är rätt petig med såna typer av fel, men samtidigt har jag lärt mig leva med att nästan alla enheter har nåt litet fel nånstans. Om det är en liten glipa i plasten, läckande skärmljus osv. Den typen av fel är alltid lika irriterande när man hittar dom men det brukar gå att leva med och när man vant sig så ser man det knappt.

    Jag borde få min svarta imorgon. Får se om det är nåt tok med den och om det går att leva med eller ej. Är det för illa så får man väl lämna tillbaks den och hoppas att nästa är okej.
     
  18. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Nu ligger den på laddning här hemma.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  19. Linus K

    Linus K Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3
    Telefon 2:
    Samsung Xcover 4s
    Platta:
    Lenovo TAB4 8 Plus
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S6 Lite
    Övrigt:
    Google Chromecast Ultra
    Nest Mini
    Nest Hub
    Inga problem med skärmen på min enhet.
     
  20. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Inte min heller, än.

    Har läst lite olika omdömen angående högtalarna men shit det är rätt uselt ljud i dom faktiskt. Riktigt burkigt, men också lite beroende av volym. Högtalarna är dock inte så viktiga tycker jag så det är ett ytterst litet minus. I övrigt gillar jag den verkligen, men har bara haft ett par timmar med den än.

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk