Fråga: Hur rengör man ett displayskydd

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Entonio, 21 nov 2013.

  1. Entonio

    Entonio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har köpt flera displayskydd nu för jag lyckas alltid få skräp och bubblor under. Så därför provar jag att tvätta av skärmskyddet, men då blir det vattenmärken istället.
    1. Hur rengör man ett skärmskydd?
    2. Hur får man dit det utan att det blir bubblor?
     
  2. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Rent generellt borde det gå att rengöra skärmskyddet med vatten, men annars någon mikrofiberduk eller putsduk. Sen tror jag att det till stor del beror på vilket skärmskydd du har hur mycket bubblor det blir. Det finns hårda plastskärmskydd som enligt mig ger bra känsla och som är lättare att sätta på, men sen finns det också lite mjukare (Invisible Shield ex.) som är rätt avancerade att sätta på men också ofta ger ett bättre resultat i mina erfarenheter. Det viktigaste är ju helt enkelt att i så stor mån som möjligt undvika all smuts på skärmen innan man sätter på skyddet.
     
  3. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Jag gissar på att man måste använda sig av någon såpa blandning? Fettfri, Inte bara vatten då det blir vattenmärken, fråga vad killar som sätter toningar på rutor använder sig av, borde vara på google också, en sak är säker, när toningen sitter så är det inga vattenmärken.
     
  4. Entonio

    Entonio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mja det går inte att torka av skydden, för de suger åt sig från putsdukarna, provat olika putsdukar. Måste fönsterskrapa/hängtorka det/blåsa med hårtork. Omständigt :)
     
    Last edited: 22 nov 2013
  5. manola1027

    manola1027 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    585
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Jag använder tejp. Först sätter du på skyddet så bra du kan med så lite bubblor som möjligt. Sedan lyfter du upp en kant (Detta kan vara lite svårt att göra utan att böja i kanten, var försiktig). Sedan tar man en standard typ kontorstejp (Du vet sån som är i en liten hållare med knivsak) och bara duttar med klisterdelen där det är smuts. Vips så har du ett skärmskydd utan smuts:)
     
    Entonio gillar detta.
  6. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Var noga med att rengöra bara. Kolla ifrån alla vinklar och putsa några extra gånger innan ni sätter på skyddet. Fungerar varje gång för mig.
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För att slippa bubblor, kör med typ en skrapa -typ leg, körkort, bankkort eller liknande. Lossa typ ovansidan, sätt på det högst upp på telefonen och se till så att det är rakt. Dra sedan bort all skyddsplast och släpp skyddet på skärmen och använd kortet för att trycka ut bubblor. Brukar funka perfekt för mig.

    Tvätta brukar man kunna göra med diskmedel och varmt/ljummetvatten, ibland räcker dessutom varmvatten.