Fråga: TELECARESERVICE säger fuktskada.

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av eXeem, 22 nov 2013.

  1. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Detta gäller morsans mobil S3 LTE köpt från telia i dec förra året.

    Den fungerade utmärkt förutom att det var problem att ladda den glapp micro usb kontakt. Ett problem som ökade med tiden och tillslut så blir det så svårt att ladda den så man skickar in den.

    Man får då skicka in den till TELECARESERVICE och tänker att dom bara byter kontakten. snabbjobb.

    Men nej nu säger dom att den är fuktskadad och den täcks därför ej av garantin

    Dom bifogade två bilder:

    Bild 1

    Bild 2

    Dom tar nu ut 344,00kr i undersökningsavgift dessutom.

    Morsan säger att telefonen aldrig ens sett fukt och jag tror henne hon har varit rädd om den. Finns det något man kan göra?

    EDIT: kan tillägga att dagen den skickades in så var den laddad till ungefär 60% och fungerade felfritt. den gick att ladda när den skickades in bara det att kontakten var i rätt läge.
     
    Last edited: 22 nov 2013
  2. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Har den varit i badrummet medans någon duschar? Kan räcka vissa gånger då det blir kondens i luften. Tvättstuga, biltvätt, svettiga fickor mm, samma sak...

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  3. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    grejjen är ju det att problem med micro usb porten är ett standard fel på s3. de sa till och med killen som jobbade på telia när vi gorde felanmälan. den fungerar annars helt felfritt. inga random omstarter eller nånting.

    man känner sig så maktlös hur vet vi ens att det är våran telefon på bilderna? (fotona på kretskortet)

    man ska väl kunna använda en telefon i fuktiga miljöer? typ om man går efter en dimmig stig eller i en tvättstuga. det är väl sen skillnad om man spiller vatten på den och nej det har inte hänt.
     
  4. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Vad jag förstått är det en risk man tar i fuktiga miljöer. Tyvärr. Hoppas jag förstått fel.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    badrummet efter en dusch brukar vara klockrent fuktskada typ direkt.
    det slår ut oerhört fort.. utandningsluft i usb-uttaget...fuktskada...enormt mycekt mer känsligt än man tror men sen är det ju skillnad på fukt och fukt såklart... för det mesta funkar ju allt klockrent iaf och om man inte ens kan blåsa på luren utan att tappa garanti vor det ju för jävligt.

    Jag vågar iaf påstå att företaget säkerligen inte begår något fel dom handlar endast på uppdrag utav tillverkarna och det finns ingen vinst alls före bolaget att inte laga mobilen snarare tvärtom eftersom dom inte utför något arbete åt tillverkaren och då heller inte får något betalt.
     
  6. Sarcosian

    Sarcosian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Upprepar, har haft liknande problem flertal ggr och vsrke gång hat drt funkay att blåsa med tryckluft i usb kontaken försiktigt. Jag har använt tryckluft på burk och kompressor. Säger inte att det är samma som ert problem men kan vara värt att kolla!

    /Sarc

    Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
     
  7. Grydal

    Grydal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skadan på bilden är ju helt klart en vattenskada, men den har förmodligen inget med bottenkontakten att göra. Bottenkontakten är säkert ett garanti fel men garantin utgår då det är fukt i en annan del av telefonen.
    Jag rekommenderar att du lämnar telefonen till ett företag som inte gör garantirep (ex Mumien.se) dem kan säkerligen byta kontakten och rengöra fuktskadan för under tusenlappen.

    Problemet för ett "seriöst" företag som Telecare är att oftast när du har en vätskeskada så kommer det följdfel då komponenterna på kortet tagit skada av vätskan och då måste dem ge dig en ny telefon/kretskort på backrepsgaranti vilket givetvis blir en rejäl backaffär. Därför tar nästan inga företag på sig att laga vätskeskador.