Fråga: Guide/Program för att roota nexus 4 KitKat

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Harrre, 26 nov 2013.

  1. Harrre

    Harrre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare! Söker bästa/enklaste programmet/guiden för att roota Nexus 4'an nu när man slängt på 4.4 :)

    Undrar också om det gör något om SuperSU ligger kvar och skräpar just nu? Luren har varit rootad i 4.3 men när jag uppdaterade så försvann själva rootningen, såklart.
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Fungerade inte de andra guiderna/tipsen/trådarna som redan finns tillgängliga här på Swedroid så kan du Googla på wugfresh Nexus toolkit och där räcker det med några knapptryck, finns även väldigt grundliga videoguider att följa på Youtube. Vill inte framstå som oförskämd men eftersom du gjort det tidigare och det gick lysande så rekommenderar jag dig att kolla på samma ställe igen. Se till att din recovery och Super User app är från senaste versionen och gör dig av med den gamla, toolkit gör allt åt dig
     
  3. Harrre

    Harrre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Självklart funkar det nog att leta själv efter guider å så :) MEN oftast lyckas ni här på forumet hitta de allra bästa så varför inte fråga er ;)

    Alltså tror faktiskt inte att jag har recovery installerat på luren, och enligt playstore är min SuperSU senaste versionen. Men min SuperSU's ikon är den med gul bakgrund och en röd hashtag på, så tror inte att det stämmer.

    Vet inte häller hur fan jag får bort SuperSU, något jag kan ta reda på själv antar jag.... Men behövs det verkligen? Kan jag inte bara använda t.ex. toolkit precis som luren är nu? DVS Stock 4.4 kitkat, ingen recovery och ingen root. Endast kvarglömd SuperSU.

    Ber om ursäkt för dåliga upplägget! Tack för era svar :)
     
  4. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Ladda ner root checker och kolla.
     
  5. Harrre

    Harrre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror du läst fel. Jag vet att jag inte har root-åtkomst på luren. Själva frågan är om det faktum att SuperSU-appen ligger kvar utan att luren är rootad, kan vara något sorts förhinder ifall jag väljer att roota teletuten nu :)
     
  6. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jo, det stämmer.

    Skulle inte tro att det är något problem alls, flasha in senaste SuperSU när du lägger in bootloadern så borde det funka.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  7. Harrre

    Harrre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej! Laddade ner Nexus root toolkit. Men när man ska välja android build finns inte min med KRT16S utan den 4.4 som finns att välja på heter KRT16O.

    Någon skillnad på dem eller kan jag välja den?
     
  8. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Du kan välja den och sedan uppdatera med OTA-zipen som finns. Tror root försvinner då dock, men finns något som heter rootkeeper du kan testa. Har inte använt det själv.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  9. Harrre

    Harrre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åfan, men vad missar jag eller vad händer om jag skippar dessa OTA-zips?
    Skulle det annars funka att använda ''Any build''? Eller vad är nackdelarna?
     
  10. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Inte senaste versionen. Innehåller många buggfixar, framför allt för N4.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  11. Harrre

    Harrre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jasså! Undviker nog att chansa då, tror du att min version kommer att stödjas senare? :) Tackar hjärtligt för dina svar!