Fråga: Firmware update Note 2 LTE

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av geobjork, 14 apr 2013.

  1. seppok

    seppok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hittade en ODIN-guide och flashade SamMobiles 4.3 NEE till min operatörslåsta TRE-mobil och allting fungerar superbra!
    Flashingen var jätteenkelt!

    Inga större förändringar, småjusteringar här och där.

    Upptäckte precis att musikvolymen i högtalaren blivit ännu högre...

    I´m really very happy!
     
  2. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är dock musikvolymen i hörlurarna som irriterar mig mest, antar att de inte gjort något åt det?
     
  3. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Kan någon som fått 4.3 via OTA kasta upp en skärmdump med Basbandsversion osv? "Om enheten" infon. Belönas med ett tack förstås! ;)
     
  4. guerillerox

    guerillerox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
     
    elpapo gillar detta.
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Tack! Såg likadant ut som på min 4.3 nordic jag lade in med Odin.
     
  6. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    kan du länka till guiden?

    förresten är det någon som fått knox triggad och fått status 0x1? Hur slipper man få knox triggad vid root?
     
  7. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tror de enda sättet är att inte uppgradera till Android 4.3 öht. Det är väl inte ens möjligt att nedgradera efter man har lagt in 4.3. Jag kan ha fel dock. Men det var så här för SGS4 ägarna.
     
  8. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Något tips på vad man kan göra? Blivit betydligt sämre.

    Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
     
  9. wikings1

    wikings1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Acr läs tråden för oss med root. Ingen knox i firmwaren som det länkas till mvh wikings1

    From my daycruiser
     
  10. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Du har nog rätt, jag känner mig inte speciellt sugen på att uppgradera till 4.3 med knox och förlora garanti, jag kan inte leva utan root så om 4.4 kommer till Note 2 och vi får stora förändringar så kommer jag att uppgradera, annars inte.

    Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4
     
  11. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Jo men med custom rom så förlorar man det grymma batteritiden som stock rom erbjuder. Får lätt ut 5 timmar skärm tid med custom rom så får man knappt hälften

    Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4
     
  12. wikings1

    wikings1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Det är original rom men bara rootad så batterie tiden är grymm mvh wikings1

    From my daycruiser
     
  13. nicknolte

    nicknolte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag fick uppdateringen till min lur men råkade trycka avbryt... Och nu har det inte dykt upp ngn mer möjlighet att uppdatera. Vad gör man då?

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  14. cinko

    cinko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    351
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Prova med Kies.

    (Jag har fortfarande inte fått uppdateringen.)

    Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
     
  15. Rodin69

    Rodin69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har TLA också, och hade absolut tänkt att vänta. Jag gillar inte att hålla på och krångla med grejerna. tyvärr är jag ibland alltför otålig och det slutade med att jag flashade den firmwaren som är för NEE (N7105XXUEMK5). Jag tänkte att jag skulle kunna ändra CSC-koden lika enkelt som det gick att göra på Galaxy S2, men tyvärr inte.

    När jag anslöt telefonen till Kies3 så sa den att uppdatering inte kan göras eftersom enheten blivit ändrad. Hittade information om CSC changer, men då behövde man roota telefonen. Hittade sedan CF Auto Root från Chainfire och information om hur man skulle använda det. Allt såg bra ut bortsett från att Knox ideligen hoppade in och stoppade SuperSU som installeras i samband med rootningen. Knox verkade också stoppa alla försök att gå in i SU mode.

    Som många skriver upplevde jag att telefonen drog mer batteri än innan. Jag inbillar mig att Knox har ett finger med i spelet.

    I dag kom en uppdatering av SuperSU och jag provade att uppdatera. Nu gick det faktiskt att starta det. SuperSU upptäckte även Knox och tillät mig att avaktivera det. Nu slipper jag den där skölden hela tiden, och jag har root-access.

    Tyvärr fungerade inte CSC Changer. Jag fick i alla fall inte möjlighet att välja vilken CSC-kod jag ville ha och telefonen blev inte rensad av detta, vilket den ska bli om man byter CSC-kod.

    När jag däremot ansluter den till Kies nu så ser allt normalt ut. Kies säger bara att jag har den senaste mjukvaran, och inget om att telefonen skulle vara förändrad och inte gå att uppdatera.

    Däremot om jag i telefonen kontrollerar om det finns tillgängliga OTA-uppdateringar så får jag upp en dialogruta som säger att telefonen blivit ändrad och inte går att uppdatera.

    Frågan är om jag kommer att kunna uppdatera telefonen via Kies om det kommer någon mer uppdatering. Det återstår att se. :-)

    När jag använde CD Auto Root så triggades förstås KNOX WARRANTY VOID, om jag går in i download-mode så står det KNOX WARRANTY VOID 1, men inte 0x1, som jag tror att det stod innan. Kanske är det SuperSU som har inverkat på detta?

    Hur som helst vet jag inte om det i praktiken spelar så stor roll med KNOX WARRANTY VOID 1.
     
  16. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Hej Rodin69. MYCKET BRA INNLÄGG! Jag har vid et antal anledningar frågat på forum om resultatet av att flasha en rom, utan att få något tilfredsställande svar. Senast i tråden ”Varför händer det inget?” här vid sidan om.

    I går laddade jag ner NEE varianten av N7105XXUEMK5 för att flasha med Odin, men pga brist på kunskap om flashing så blev det inget av just nu. Så kom ditt innlägg här som svarar på alla mina frågor. Det resulterade i att det inte blir någon flashing på mej med det första. Jag hadde presis samma tanke som du nämnar här, att få TLA CSC-coden ändrad till NEE. Ser på endel Engelska sidor att det är mer eller mindra ”mobiltelefonens kärnfysik”, så det hela är lagt på is än så länge.
    För mej är det enbart at jag är otålig och nyfiken på 4.3, min 4.1.2 funkar helt klockrent, med mycket bra batteritid.

    Om man läser mellan raderna på ditt innlägg så kan det värka som du inte skulle flashat om du på förehand hadde vetat resultatet, stämmer det?
     
    Last edited: 27 nov 2013
  17. Rodin69

    Rodin69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Förmodligen hade jag nog hållit mig till tåls.

    Jag var inte så tydlig i föregående inlägg, men enligt Kies så har jag nu CSC-kod NEE. Om jag i menyn väljer att initiera och återställa telefonen så ser det ut som att du ska gå bra. Jag orkar dock inte prova detta och tömma den ännu en gång om det finns risk att det blir mer krångel.

    Just nu verkar det mesta okej, bortsett från "Knox Warranty Void 1" och att Flashcountern har räknat upp några gånger. Detta ser jag ju inte, annat än om jag går in i Download mode. Om jag inte får anledning att lämna in telefonen för någon garantiåtgärd så är det nog ingenting som kommer att störa. Det jag med spänning det fram mot nu är att undersöka om batteriförbrukningen ändrats. Det borde jag märka om några dagar.

    Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
     
  18. cinko

    cinko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    351
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Var är uppdateringen! Aaaaaaaarggghhhhh!

    Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
     
  19. Adde.k

    Adde.k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ang. Battetitid så var det ingen fara för mig, första dagarna. Men nu suger den ur rätt fort :-(

    Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
     
  20. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Ok. Par frågor. Är din lur rootad? Om den inte är, vet du om du får OTA uppdateringar? Om den är rootad, vet du om det går att ungå root men samtidig få ändrad CSC-koden.

    Jag ser det ryktas båda här på forum och på flera engelska om att 4.3 uppdateringen til S3 är stoppad, bl.a. pga batteriförbrukningen. Också problem med WiFi. Vet ej om det är samma problem som batteriförbrukningen på Note 2'an. Skulle tro det kommer någon uppdatering för att avhjälpa det.