Fråga: Hur flyter era Xperia Z1:or?

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av nioh, 27 nov 2013.

  1. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag har nu haft min Xperia Z1 i några veckor, och det första jag blev imponerad av och fortfarande förvånas över är flytet och responsen.
    Min Z1 flyter bättre än min iPhone 4S, det har aldrig en Android jag har ägt gjort.
    Mycket mycket sällan stöter jag på micro-lagg och jag tror inte att min mobil har ritat om launchern en enda gång sedan jag fick den förutom när jag har startat om mobilen förståss.

    Surfningen flyger fram så länge jag har bra täckning och får bra hastighet på uppkopplingen eller Wifi.
    Tunga appar och spel reagerar förvånansvärt fort, trycker jag på multitasking-knappen när jag har något tungt spel igång så verkar mobilen hantera även det problemfritt.

    Min gamla Xperia S fungerade bra tyckte jag också, reagerade bra och flöt på bra, särskilt efter uppdateringarna som Sony skickat ut till den, men den kunde inte matcha min iPhone i flytet, och den ritade om launchern ibland, och microlagg fanns här och där. Men Xperia S:en är inte ens i närheten av vad Z1 är.
    Z1:an är i en anna liga, när man har 4G-täckning och surfar är det en njutning. Websidorna laddas fort, renderas snabbt och flyter problemfritt trots att Chrome är mera tungdrivet än den gamla integrerade webläsaren som jag använde i Xperia S.

    vad är eran upplevelse? :)
     
  2. Rani

    Rani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Flyt som smör, men pdf-filer har fortfarande bättre flyt i iOS tycker jag, vilket suger lite...

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  3. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jättebra flyt. Ett problem dock är att den inbyggda googlesökfunktionen är otroligt seg. Det kan ta upp till 10 sekunder innan resultaten visar sig.

    Någon annan som upplever samma sak?
     
  4. xzeros

    xzeros Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    +1 mangie

    Upplever samma sak. Går oftast in och söker direkt via Chrome för det går fortare.

    Skickat från 2 meters djup, sponsrat av Xperia Z1.
     
  5. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag använder mig av Adobe Reader och den öppnar stora som små PDF filer väldigt fort och även att zoma in o ut laggfritt utan problem !!!!
     
  6. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det är inte själva telefonen som är problemet utan Googles sök appen. Men att det tar 10 sekunder dock är det onormalt. prova Webbversionen av Google Search i Google Chrome.
     
  7. Rani

    Rani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag menade scrollen. Visst känns den skitbra, men jag märker först skillnaden när jag provar scrollen i min iPad

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  8. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Den flyter på som en dröm! Förstår inte hur jag kunde stå ut med min Xperia S :P
     
  9. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Om du bortser från PDF-dokument, hur flyter din Z1 jämfört med din iPad?
     
  10. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    624

    MINA ENHETER

    Den är helt fantastiskt snabb och flyter överallt. Har inte hittat en enda grej som går segt.
     
  11. DigitalMad

    DigitalMad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    204
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Hejsan grabbar o flickor!

    Blev en Xperia Z1 ägare idag(HTCare in i benmärgen)då min HTC One strulade som fan och efter haft den inskickad 3 gånger på service så fick jag nog och krävde en reklamation som gick igenom och jag bestämde mig efter många om och men att köra på en Z1. En fråga jag ställde mig själv när jag kom hem var "Varför har jag haft fördomar mot Sony SMARTPHONES". När jag var yngre körde jag bara Sony(icke touch). Denna telefon var tänkt att ha tills HTC släpper nästa flaggskepp nästa år men kan lika väl bli att jag har kvar Z1an.. GRYM LUR!!!!!!!
     
  12. AndiOne

    AndiOne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick min idag oxå!
    Den sjönk som en sten! Flöt inte alls!!
    Näe vars, kommer ifrån HTC One X o innan det HTC Desire.
    Spontant saknar ja Sense måste ja säga.
    Men visst det flyter på bra i menyer etc.
     
  13. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag har tidigare haft X10 och Arc S som båda blivit reklamerade. Så mjukvarudelen har jag hatat Sony men de har alltid haft en sjukt bra design. Däremot har byggkvaliten inte varit top notch heller.
    Sony har varit på min shit list för malware på cdskivor och stämningarna kring PS3. Men Z1 gillar jag faktiskt. Flyter på bra. Kan ibland ha sina problem.

    Skrattade gott åt AndiOneAndiOne;s inlägg. Gick och funderade på liknande häromdagen vid kajen.
    Frågan är om man ska köpa sig ett mobilsmycke, ett sådant som egentligen är tänkt att rädda nyckelknippan om den faller i vatten. En liten ballong som blåses upp när den faller i vatten.

    Sent from my C6903 using Tapatalk