Surfplatta behöver råd vilken är bäst för mig.

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Pienso, 2 dec 2013.

  1. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Vill ha en android tablet helst, funderar på LG Gpad men vill samtidigt kunna koppla en extern hårddisk och det är inte säkert att alla filmer gå att spela upp i en androidplatta? Eller så överväger jag på windows tablet, med usb utgång, men spelen från android försvinner. Ute efter 8 tum enbart. SKa ut och resa i 3 mån och behöver en tablet.

    Finns det ingen lösning med en kabel eller liknande så jag kan koppla en extern hårddisk till android plattan och vilken app ska jag köra om jag vill spela upp full hd filer med olika filformat?
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det borde gå att ansluta extern hdd om den platta du väljer har USB-hostingång. Alternativt måste du ha en USB-OTG adapter så att porten blir host.

    Problemet blir att din externa disk behöver strömförsörjning, det kommer inte porten på plattan att ge dig. Avseende mediestödet i Android så är det ganska gott, de flesta vanliga videoformat stöds.
     
  3. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Beställde Lg pad, men tänker på hur får den externa disken strömförsörjning då? Alternativt tänker jag att jag använder mig av mitt microsd på 64gb och lägger filmer/serier på den. Eftersom jag ska ut och resa, så borde väl det gå läsa sdhc card oxå? Om jag har en USB-OTG adapter, för jag vill lägga upp bilderna på dropbox så fort som möjligt när jag har tagit mina bilder.
     
  4. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Har en g pad själv. Mycket bättre feeling i den än min gamla Nexus 7. Bra val!
     
  5. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Beställde från ebay, från 2k.