FroYo OTA [Nexus One]

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av ztargazer, 18 maj 2010.

  1. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nu verkar de dock ha misstolkat vad som sagts. Det som menas är att den som folk installerat (FRF50) är en något äldre build än den som ska komma som OTA.

    Phandroid får det att låta som att den filen vi laddat ner inte är den OTA-uppdatering som recensenterna fick, eller att det inte skulle vara en OTA-uppdatering alls vilket är helt fel. Det var @ninjarobot på twitter som loggade länken när han tankade sin OTA-uppdatering.
     
  2. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    ja det var en riktigt dålig artikel. mkt bättre o läsa forum tråden hos google där ru guy förklarar. Det är dessutom gammal nyhet. Han ru guy skrev de för 2 dagar sedan.
     
  3. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    847
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Installerade ikväll och måste säga att den är betydligt stabilare än senaste CM (5.0.7), som åtminstone jag fick hänvisningston eller helt tyst i luren med varannan gång jag försökte ringa. När den sen började jävlas 2/3 gånger, då uppgraderade jag direkt till rootad Froyo via ROM-manager. Gick klockrent. Det enda jag upptäckt är att Trackball alert inte längre fungerar. Lite tråkigt, men...
    ...tom WiFi-tether fungerar vilket jag inte trodde...

    Jaja, vad jag skulle säga var dock att jag inte Wipe:ade och inte har haft några som helst problem med detta.

    Snabb var den i alla fall och den verkar vara ganska mycket batterisnålare för mig i alla fall. Får dock ge den ett par dagar innan jag ger slutgiltig dom rörande just detta...
     
  4. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick aldrig CM5 wifi-ther att fungerar ihop med min MAC, men fungerar klockrent med Froyo. Dock fungerar inte USB-ther. Det sista spelar mindre roll då man har WI-FI.
     
  5. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Har inte haft några stabilitetsproblem med CM 5.x, allt fungerade utmärkt. Dock är Froyo som du säger märkbart snabbare ("flyter" framför allt lite bättre) än CM 5 och speciellt jämfört med stock-romen. Självklart kan det mycket väl fungera utan wipe. :) Det jag menade var mer att om man väl får problem med uppdatering från custom-rom till stock-rom så är det ganska troligt att en wipe löser det. Utom location-problemet så fungerade allt fint för mig också. Hade den slängt något felmeddelande i logcat hade jag nog istället spenderat tiden på att försöka lösa det istället. Numera är det ju dock relativt smärtfritt att göra en wipe så länge man tagit backup på ens data (snart slipper man även det) då Market tankar ens apps igen automatiskt när man loggar in under den första guiden.

    Berodde nog på en gammal version av appen för Wifi tether. Märkte själv att den slutade fungera i en CM-release förut om man inte uppgraderade den.

    Bristen på USB-tethering beror på att OSX, till skillnad från Windows Vista, 7 och många nyare linux-distar, inte inkluderar de drivrutiner som behövs. Som du säger fungerar ju dock Wifi-tethering bra till det mesta ändå. :)
     
  6. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Körer usb tethering på min N1 funkar fint
     
  7. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag själv väntar på "den riktiga" 2.2, och hade väl då också tänkt att nollställa telefonen helt.

    Vet du om det går att göra backup på datan utan att roota? Det är ju som du säger, lite surt att förlora inställningar i program, och hur långt man kommit i vissa spel osv..

    /Söder
     
  8. JonCe

    JonCe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har läst det här flera gånger, men aldrig förstått vad som menas. Jag har kört med PDAnet på min MacBook, funkar klocka. Nu är den inne på rep, hopas på att få tillbaka den med 2.2 så jag slipper i framtiden :)
     
  9. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Funktionen använder NDIS (eller kanske snarare RNDIS) för att skapa ett "nätverkskort" via vilket du sedan surfar som vanligt.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Network_Driver_Interface_Specification

    Bra fråga. MyBackup Pro kanske fungerar om det fortfarande finns. Själv kör jag alltid rootat så brukar ta manuell backup själv eller extrahera min nandroid-backupper med unyaffs om det är någon fil jag saknar.

    2.2 ska ju ha den funktionen att den även backuppar datan men antingen så är det inte aktiverat än eller så hann den inte backuppa dem när jag installerade 2.2 utan wipe, innan jag märkte problemet med location. Skulle därför inte lita på den än.
     
    Last edited: 29 maj 2010
  10. lagerstrom

    lagerstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för infon. Nu har jag uppgraderat, gick som en dans :-)

    --David
     
  11. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    kan tipsa er som är sugna för något tillfälligt froyo liknande tills froyo OTA kommer ut att ladda ner PDW Launcher på market gratis ;) funkar riktigt bra och har några små godsaker.
     
  12. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Dock är det ju bara Launchern som är lik den i FroYo, så det är ju lite löjligt ju. :) Det är som att bygga en egen Ferrari med en VW-motor. :)

    Dessutom tyckte jag inte den launchern alls var lika snabb som LauncherPro, och det känns som att snabbhet är att föredra före ALLA de settings som den har.

    Min åsikt. :)

    /Söder
     
  13. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    launcherpro är snabbare ja :P
     
  14. Droid110

    Droid110 Guest

    Testade den nu, fan vad smidigt allt flöt på :) hoppas det blir såhär när riktiga 2.2 släpps med :D.
     
  15. Droid95

    Droid95 Guest

    Vad händer om man installerar den här builden, kommer man ändå få OTA senare? till den riktiga?
     
  16. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Lita på det!
     
  17. Droid95

    Droid95 Guest

    tack för svar!

    Är det princip alla apps som inte funkar?

    Och funkar Scandinavian keyboard nu?
     
  18. Goodbody

    Goodbody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det funkar fint bortsett från att ordlistan inte funkar men annars är det okej.
    apps så är det bara vissa som inte funkar men alla jag har provat hittills för nexus har funkat
     
  19. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  20. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Du skämtar?, testa senaste adw betan på market, gå in i dess setting och justera tiderna. Launcherpro är ju direkt långsam i jämförelse. Testa även att stänga av animeringar, blir rapp som f*n :)