Problem: Spräck displayen på telefonen

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Pytte86, 8 dec 2013.

  1. Pytte86

    Pytte86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena.
    Har som sagt lyckats göra sönder displayen och har nu inga nummer kvar då jag inte synkat den, går fortfrande att trycka osv så kan nån göra typ en guide som leder in mig på synkningen så vore jag väldigt tacksam :). Eller om det finns nått enklare sätt?

    Tack på förhand
     
  2. Don MC

    Don MC Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Du vill alltså överföra telefonboken från luren? Testa koppla till datorn med USB och använd Sonys PC-programvara för att synka.
     
  3. Pytte86

    Pytte86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Ja precis, men för att det ska gå måste jag trycka mig fram i luren. Men gjorde en säkerhetskopia iaf så allt borde ju ligga i den?

    För denna kommer jag ju skicka in på lagning så borde ju räcka med att flytta över säkerhetskopieringen igen sen?
     
  4. Don MC

    Don MC Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Borde funka så, ja. Ifall det går att peka på skärmen, men det inte syns någon bild, så är det nog svårt att navigera i menyerna.
    I fortsättningen vore det en bra idé att ha luren att synka direkt till Google. Då skulle du ha alla dina kontakter konstant uppdaterade i Gmails telefonbok. På så vis är du inte heller bunden till Sonys programvara, utan du kan synka kontakterna till (närapå) vilken som helst mobil.
     
  5. UkuleleSolen

    UkuleleSolen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tänkte samma tanke.
    Halva poängen är att lägga kontaktlistan i molnet - Smidigt när man byter android-telefon, oavsett fabrikat.