Problem: Telefonen stängs av när den inte används.

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av donpipino, 4 dec 2013.

  1. donpipino

    donpipino Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Chromecast (Mk1), Sony Smartwatch 2
    Detta har hänt 3 gånger nu. Telefonen har legat bredvid mig på skrivbordet, när jag ska använda den så visar det sig att den är avstängd. Den har gått igång direkt utan problem, läste att vissa har behövt trycka in den röda knappen vid Sim-kortet.

    Efter att man startat den och ska skriva in PIN-koden så kommer det upp att luckan för Sim-kortet har öppnats, typ som att man tagit ur Sim-kortet och stoppat i det.

    Någon mer som har detta problem? Och isåfall, är det hårdvarurelaterat? Vill helst inte skicka in telefonen..
     
  2. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag har råkat ut för att min Z1 har stängt av sig två gånger när den bara legat i standby.
    Jag misstänker att det är en programvarubugg. Båda gångerna har hänt efter att jag har spelat något ganska tungt spel på mobilen som har gjort den varm.
    Sen har jag slutat spela, lagt ifrån mig mobilen och när jag plockat upp den nästa gång så har den varit avstängd, dock inga problem att starta den igen.
     
  3. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det har hänt mig tre gånger att den stängt av sig. Det har inte varit några problem att starta den igen. De två första gångerna fanns det programuppdateringar tillgängliga efter att jag startat om den. Inget sådant fanns den tredje gången.
     
  4. donpipino

    donpipino Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Chromecast (Mk1), Sony Smartwatch 2
    Ah, jag hade inte spelat något innan, den enda kopplingen jag kan hitta mellan gångerna är att jag gjorde ett samtal en stund innan alla tre gångerna, undrar om det kan ha med det att göra eller bara är en slump..
     
  5. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Har hänt några gånger på båda Z1:orna här hemma, senast inatt när ena telefonen stängde av sig så att alarmet inte gick.

    Den satt inte på laddning och den hade inte använts timmarna innan, dvs knappast ett värmeproblem.

    Min egen telefon har också stängt av sig vid några tillfällen, bland annat när den legat i fickan och inte använts.

    Båda har senaste programvara.

    Annars funkar telefonerna mkt bra.
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Har aldrig hänt mig och min Z1. Va falls. Jag har personligen stängt av den kanske 3 gånger under senaste månaden. Vet inte om det kan ha hjälpt.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  7. Rani

    Rani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har hänt en gång att den stängde av sig när den var i standby-läge. Men inte sen dess

    Sent from my C6903 using Tapatalk