Problem: Fast i "Security warning".. hjälp!

Diskussion i 'One M7 (2013) - ROM-filer och utveckling' startad av tswfootball, 2 dec 2013.

  1. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    UPDATE: Okej insåg att problemet var att jag fortfarande hade custom recovery installerat och att det då inte går att dra ner OTA..

    Tråden kan ignoreras :)

    --
    Hej!

    Så det här är första gången jag försökte göra något sånt här..Jag hade en htc one med cid tmob101 med 4.2.2 som jag ville ändra till en nordisk version med CID HTC__Y13 så att jag kunde få 4.3 uppdateringen.

    Jag låste upp bootloadern via htcdev la s-off med rumrunner och bytte sedan CID. Därefter installerade jag följande RUU:
    http://www.htc1guru.com/dld/ruu-zip...1-27_10-31-1131-05_release_310878_signed-zip/

    Därefter använde jag detta verktyg för att låsa bootloadern och ta bort "tampered":
    http://www.htc1guru.com/2013/11/new-bootloader-unlock-tool/

    Och till slut använde jag kommandot "fastboot oem boot oem writesecureflag 3" för att sätta s-on.

    Allt funkade perfekt och det stog nu att jag hade en locked bootloader och även s-on med hboot 1.44. Det stog inte heller tampered eller något..

    Jag startade sedan om telefonen och allt fungerar som vanligt.. Men när jag söker efter uppdateringar kommer den första uppdateringen: 1.289.401.12 upp. när jag försöker installera den startas telefonen om och fastboot läget öppnas upp och nu står det istället:
    ***TAMPERED***
    ***LOCKED***
    ***Security Warning**

    jag kan välja att reboota telefonen och då kommer jag tillbaka till hemskärmen.. Men när jag försöker installera uppdateringen händer samma sak igen..

    Någon aning om vad som gått snett?? Börjar få lite panik.. fick precis tillbaka telefonen efter 1 månad på service och nu gör jag såhär..
     
    Last edited: 2 dec 2013
  2. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    går det inte unlocka den igen, installera custom recovery o sen flasha vad du vill?
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    För andra som läser detta vill jag tipsa om att man kan gå in i Sideloadläge från recoveryskärmen. Om telefonen är i sideload kan man flasha en ota utan att lägga in stock recovery. Du använder bara kommandot "adb sideload filnamn.zip" när telefonen är redo.

    Bra att det löste sig för dig!
     
    tswfootball och bihslk gillar detta.