Samsung Express 4G

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av vinyl, 13 jun 2013.

  1. vinyl

    vinyl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har inte sett någon test av denna lur så jag undrar är det någon som har denna och funkar den bra i så fall?

    Min son har haft sönder sin telefon och tycker denna verkar vara en vettig telefon till ett bra pris
     
  2. Garmin

    Garmin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min mor har en sån och det verkar helt OK för priset.

    Den käkar dock väldigt mycket batteri som alla 4g telefoner. Hon gick tillbaka till butiken och dom visade hur man slog av 4g :)
     
  3. Linnea93

    Linnea93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funderar på en sån jag med, men just batteritiden är jätteviktig just nu.. Är så less på min Xperia S som drar galet mycket.. Sen så har jag tappat den i badkaret så den har lite problem hehe.. därför vill jag byta. Batteritiden är såklart viktigast, och helst Android >4, och inte dyrare än typ 3000..

    Hur är batteriet på Express'en om man slagit av 4G? :)
     
  4. par.ahlund

    par.ahlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har en Express sedan ett par veckor. Tycker inte att den käkar batteri i jämförelse med min Galaxy S. I och för sig börjar det batteriet bli slitet. Däremot är det med blandade känslor som jag fått lämna CyanogenMod till "förmån" för Samsungs orginalmjukvara. Två negativa saker dock:
    1. Mitt 8 GB minneskort som jag hade i Galaxy S:en har jag föga nytta för nu då det inte går att flytta appar till SD kort. Fick faktiskt minnesproblem efter installation av starndarduppsättning av appar (dvs lite mindre än det jag hade på Galaxy S:n) vilket inkluderar en GPS app samt att jag tagit med mig 450M podradio (vilket i sig motsvara en ganska stor mängd appar). Tyvärr kan varken Copilot eller SR's app flytta kartor eller pod till SD kort.
    2. Problem med att ansluta mot Blåtand i bilen. Tidigare telefon oavsett Samsungmjukvara eller CM10 så var det bara att sätta sig i bilen och allt kopplade ihop sig. Nu måste man forcera telefonen att söka efter bilen för att få till en koppling. Om man forcerar bilen att söka telefonen kommer det att misslyckas.
     
  5. Milton

    Milton Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en Express sedan 6 veckor tillbaka. Batteritiden känns okej, förväntar mig inte bättre av en mobil med den skärmstorleken idag. Kameran(5MP) är klart sämre än i HTC Desire(även där 5MP) som jag tidigare haft, såväl i fokusering som blixt. En annan nackdel är att den saknar den lilla lysdioden på framsidan. I övrigt är jag nöjd med Expressen för dom pengarna.
    Dock! ...har min ett återkommande problem, den tappar mottagning ett par gånger om dagen, ibland återkommer den efter ett par minuter, ibland har den tydligen varit borta ett par timmar men återkommer varje gång strax efter jag startat om den. Detta händer alltså även när jag är hemma där jag inte haft detta problem med den förra mobilen, kör fortfarande på Telias nät.
     
  6. adrian_vg

    adrian_vg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2012
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia (Privat), Telenor (Jobb)
    Telefon:
    Oneplus One

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia (Privat), Telenor (Jobb)
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    OxygenOS 1.0.0
    Info:
    Privatfånen, Nova Launcher, TWRP
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4 LTE
    ROM:
    Rotad stockrom 4.4.2
    Info:
    Jobbfånen, Nova Launcher, TWRP
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 2 LTE
    ROM:
    Cyanogenmod 12.1
    Info:
    Privatreservfånen, Nova Laucher, TWRP
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Info:
    Nova Launcher
    Jag skaffade ett nytt kontantkortsabonnemang till min Galaxy Express där 4G ingick. Stängde därför av wifin eftersom den ändå har dålig täckning på jobbet.
    Batteriet räckte längre efter wifi-avstängningen. Nu laddar jag mobben ca varannan dag bara. Surfar inte så mycket på den mer än att jag kollar tidningar med en app (Svenska tidningar), synkar Exchange (mejl, kontakter, kalender), Google kalender (flera delade kalendrar med bla frun) och en väderapp.

    Batterier är väl som vanligt ganska känsliga för hur man "kör in dem". Galaxy Express är inget undantag.