Problem: Problem att skicka/ta emot mms

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Eugene Tooms, 11 dec 2013.

  1. Eugene Tooms

    Eugene Tooms Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!
    Min XZ tappar ibland förmågan att skicka och ta emot mms. Har ett telia-abonnemang och när detta sker och någon skickar ett mms kommer det ett meddelande att "meddelandet inte hämtats" eller liknande. En dag senare kommer det ett sms från Telia som säger att jag kan gå in på telia.se/visamms och kolla på bilden. Jävligt störigt i synnerhet som detta inte funkar hemma med trådlöst nätverk. Hittills har det funkat att gå in i inställningar-Xperia-Internetinställningar så har problemet lösts. Försökte skicka en bild idag men det gick inte, även efter att mms-inställningar hämtats.

    Någon annan som haft liknande problem eller vet vad felet är och hur man löser det?
    /Henning
     
  2. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Har också samma problem, funkar lite sporadiskt, vet ej varför och inte Telia heller.
     
  3. swante

    swante Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har också samma problem, oftast funkar allting bättre om du sätter telefonen i 3G-läge istället för 4G. Jag vet att du då tappar en viktig funktion, men då funkar MMS:andet bättre för mig i alla fall.
    Inställningar > Mer > Mobila Nätverk > Nätläge > WCDMA
     
  4. knut_jr

    knut_jr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2013
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Kör 4G hela tiden. Inga problem med mitt Telia. Telefon är original. Ej rootad eller mixtrad..

    Sent from my C6603 using Tapatalk