[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Beställde simkort idag, ska bli intressant detta :) gratis är gott och det är oerhört kul när nått sånt här dyker upp :)
     
  2. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Fick mitt simkort idag, funkar bra och jag kommer upp i 17 Mbit/s :)[​IMG]

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA

    EDIT: OMG! Det fungerar i min 3-Låsta Xperia S! :D
     
    Last edited: 13 dec 2013
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Fick mitt idag och funkar finfint, (förutom min rom på min Galaxy Gio som har inbyggd reklamblockering så jag inte kan se filmer). Kom upp i 20mbit med min G2 inomhus och även om man inte ser på filmerna (reklamblockering eller att man bara inte tittar), så får man 20mb eller 15minuter att surfa. 10 Januari ska man kunna flytta sitt nummer och inom snar framtid ska de fixa widget för att se talminuter, sms, surftid och data som är kvar, de ska även fixa 4G någon gång i början av 2014. Helt fantastiskt och jag hoppas att det går bra för dem med detta :)
     
  4. droidaren

    droidaren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    ,,,,,,,,
     
    Last edited: 14 dec 2013
  5. droidaren

    droidaren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    det hade fungerat bättre dom valt enbart en viss tid mellan reklaminslagen för med 100 Mb blir det ständiga avbrott när man kollar på film eller youtube så det blir ingen fortsättning för min del.
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    beställde tisdagen och fick mitt fredagen.. nerpackat igen lördag...
    kul att prova men värdelöst koncept
     
  7. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    buhuu. Någon skickar ut mobilt bredband gratis snabbar sig inte tillräckligt

    Lägg ner nu
     
    Dec, darkshippo, cavveman och 3 andra gillar detta.
  8. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag har testat Wifog över helgen nu och kan säga att det är absolut inte värt det med "gratis" internet i surfplattan. Det är ganska buggigt med reklamerna, men det som stör mig mest är själva upplägget att man bara kan få tillgång till 100mb OCH 2 timmar i taget. Det betyder att man aldrig kan planera sin surf i förväg. Just nu så är tiden eller mängden surf hela tiden slut och man kan tex inte kolla sin mail en gång varannan timme utan kolla på en massa reklam från en buggig app. :P
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    indeed det suger faktiskt rätt hårt
     
  10. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Dom skulle haft 24 timmar eller nåt

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja verkligen.. jag hade som plan att ha min blade 3 som jag idrottar med med detta abbonemang. DEt hade varit perfekt att mäta upp sträckorna med när man cyklar tex men som det funkar nu är det bara att glömma.. blir fogg igen
     
  12. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Tror jag tröttnar fort på detta. Inte vill man kika på reklam värje gang man starter telefonen efter 2 timer.
     
  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 960
    Mottagna gillanden:
    7 956
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hade varit kul att testa, mitt kort härkomst men jag är inte i Sverige förrän om två dryga veckor. Det känns dock som att de behöver jobba en del på hur det funkar. Förhoppningsvis har de gjort det tills jag kommer tillbaka till Sverige.

    Funkar det riktigt bra kanske det kan ersätta mina andra abonnemang. :)


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hmm.... fick kortet idag. Och för er som är har trelåsta lurar, så funkar kortet alldeles förträffligt i dessa lurar. Min är låst till tre och inga problem. Däremot verka det som att den dära appen är lite lustig. FÖrst hade jag 1h och 56 minuter att ringa för. Testade att klicka fyll på och då vart det plötsligt 14 minuter kvar. Inget samtal. Verka vara lite stök i deras system. hehe. Men visst funkar att ringa och funkar att surfa. Känns nästan fortare än 4G just nu hehe
     
  15. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Appen visar inte samtalsminuter utan tid tills du måste se reklam igen, om du inte förbrukar 100 MB innan dess. Tror inte man kan se samtalsminuter eller skickade SMS ännu.

    Jag har kört Wifog en stund nu och har både bra och mindre bra saker att säga om tjänsten. Det tog närmare tre timmar innan jag fick SMS skicka till min mobil, vilket ju inte är särskilt bra. Jag får bara okej hastighet på surfen i centrala Stockholm, kommer upp i ca 4,5 Mbit/s nedåt, 1,6 uppåt.

    Reklamen är lite seg att ladda och än så länge inte särskilt varierad. Men det var hyfsat enkelt att komma igång med mitt SIM-kort och jag har inte märkt några större problem, annat än att SMS-en som sagt tog lång tid på sig att levereras. Jag kommer nog inte använda Wifog i min telefon, möjligtvis i en framtida surfplatta där reklamavbrotten inte är lika irriterande.
     
  16. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Det var det jag menade när jag skrev om det i inlägget ovan ditt. De skvättar ut lite när reklamfunktionen trasslar. Men normalt ska det ju bli 2 tim och 100MB efter man lyckats titta på reklamen. Tiden där är ju varken samtalstid eller surftid (som de felaktigt skriver på hemsidan) utan det är tiden som återstår mellan reklamtvång.
     
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    aha... då förstår ja :-) Men det går helt klart inte att se en film, utan att reklam måste ses... för att kunna fortsätta se filmen. Blir som tv 4 hehe
     
  18. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Fan vad dåligt, fick mitt sim kort idag och la den i min ipad. Det är 100mb varje 2 timmar.
     
  19. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja, precis. De borde faktiskt ta bort den kommentaren överhuvudtaget. Såg nu på deras information att det verka vara beräknat efter normalt surfande, inte som in syrra som kan surfa upp ca 30GB på bara någon vecka på enbart tuben. haha. Erbjudandet behövs helt klart justeras en aning tycker jag. Möjligen att man skulle kunna ge kunden möjligen att bestämma att man vill ha lite längre reklaminslag och då får mer data att ladda ner, för att minska detta irritationsmoment att med att långa streamade klipp eller musik. Som det är nu skulle det t ex för mig betyda att jag inte skulle kunna lyssna på en hel Opera på mer än 2 timmar... haha. Utan att bli bruten av reklam. Men 2-5 minutes reklam om dagen är direkt missvisande som det är nu. Kanske man skulle som kund kunna välja om man vill ha tidsbestämda reklamavbrott?

    Andra småsaker. När man surfa med youtubeappen så måste man alltså avbryta det man håller på med, öppna deras websida eller appen, klippa fylla på, ser reklam, och sedan klicka på att surfa vidare. Sedan skall man till råga på allt antingen baka tillbaks, eller använda multitaskingfunktionen får att återgå till där man var. Appen och sidan kunde fungerat mycket bättre tror jag om den efter man klickat på appen stängde ner sidan man var på, eller stänger ner wifog appen per automatik. En annan grej är om det inte varit bättre om det dök upp likt facebookmessenger meddelande en liten mindre ikon där det står: Ladda på, eller fortsätt titta och ladda på senare. Detta senare kunde innebära att man då kölägger reklamtittandet, och när man stänger ner tuben så kanske detta poppar upp upp igen. Det skall vara så litet som möjligt.

    Att du tappar nätet beror ju på att när du når dessa 100MB så verkar det ju verkligen som att den stänger ner uppkopplingen tills du klickar på knappen så att säga. Då vaknar den igen, vilket är orsaken till om man ser ett långt tuben klipp, så kanske du får börja om ifrån början igen, för att plötsligt funkar inte klippet längre.
     
  20. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Det verkar fungera så ofta, men absolut inte alltid. Jag har mailat till deras support, och enligt dem ska det inte vara så. Men det hjälper ju inte mycket, när det trots allt är så det fungerar just nu.