Galaxy Y|GT-S5360|ROOT|Custom Rom|Guide

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Jani, 17 dec 2013.

  1. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Hur man rootar sin Galaxy Y!

    1. Ladda ner update.zip från XDA:
    http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=763088&d=1319722266
    2. Kopiera filen till rooten av SD kortet.

    3. Stäng av telefonen. Och för att komma till recovery menyn så måste vi göra följande:

    Tryck ner följande knappar samtidigt: Volym upp, powerknappen och menu knappen på fronten.

    Håll dessa nertryckta tills Samsung Galaxy Y S-GT5360 logon kommer upp och släpp alla knappar.

    Nu bör du se en röd recovery meny. Observera att du inte kan använda touchskärmen. Du måste navigera upp och ner med volymknapparna och välja med meny knappen.

    Navigera till: "Apply update from SD-card" därefter så navigera till update.zip och tryck meny knappen.

    Efter att root processen har gjort sitt så starta om telefonen. Nu har du root.

    Konfirmera med t.ex root checker från Play Store

    Installera en custom rom.

    Här kommer jag lägga custom roms för Galaxy Y


    Ansvar

    Notera: Jag tar absolut inget ansvar om du råkar förstöra din telefon efter att du har följt dessa guider, inget ansvar kan läggas på Swedroid heller.
    DU väljer att göra detta, så ansvaret ligger hos dig.
    Följer du guiderna till punkt och prick så bör din telefon fungera normalt.


    Backup
    Det är viktigt att göra backup på sin telefon innan du börjar med att installera en custom rom.

    Det finns flera sätt att göra det på, men jag använder mig av Galaxy Toolbox och Superbackup Pro (Båda finns på Play Store, gratis.

    Sen är det brukligt att göra en nandroid back up i CWM(Clockwork Mod) innan du börjar med att installera en custom rom. Om din telefon nu hänger sig vid uppstart så kan du genom att CWM återställa din senaste installation.

    Har du riktig otur så måste du återställa hela telefonen, men det finns olika alternativ till det. Ett är att använda sig av Samsungs KIES eller ODIN.


    Uppdatering kommer att ske ikväll av den här tråden.
     
    Last edited: 17 dec 2013
  2. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Reserverad för länkar till verktyg och roms.
     
  3. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Uppdatering sker ikväll.

    Sent from my GT-S5360 | miniROM TouchWiZ UX 3 | Jarvis #2 Kernel | Adrenaline engine 4.5 | Beats Audio | Walkman
     
  4. Petaflux

    Petaflux Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad hände?