LG G Pad 8,3"

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av itemudjin, 27 aug 2013.

  1. Herr_Berg

    Herr_Berg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Någon mer som upplever kameran helt obrukbar i dåligt ljus? Flimrar i blå vitbalans och är allmänt åt helvete. Inte för att jag kommer att använda kameran så mycket men det kan ju komma tillfällen när det passar.

    Annars helt underbar apparat
     
  2. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Skärmen känns helt perfekt, jag gick ifrån en N7:a och tycker att den var för liten till att finna att 8,3" är helt perfekt skulle aldrig byta till 7" igen. Den enda fördelen med 7" är att det faktiskt passar i de flesta rock fickor och fickorna på hood tröjor men annars finns ingen fördel, 8,3" är den perfekta storleken för att surfa och spela spel men ändå nå över hela paddan vilket jag har problem med på 10" och 7" är för litet.
     
    Nappandroid gillar detta.
  3. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har tittat på den här ett tag och med det här priset var det svårt att inte hugga, la en beställning hos Webhallen och plockar upp den i butiken. Har några frågor enligt nedan.

    #1 Hur är den framåtriktade kameran? Jag använder Skype mycket och det är viktigt att kameran åtminstone är hygglig.

    #2 Är det möjligt att installera Android vanilla och gå direkt till 4.3?
     
  4. Herr_Berg

    Herr_Berg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Främre kameran är väl ok. Hänger mycket på ljuset så klart.

    Har inte läst så mycket om att göra om G Paden till GPE. Du kan ju dock köra CM11.
     
  5. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Någon som vet om man kan få tillgång till OTG på något sätt, tex så att man kan ansluta usbminne?
     
  6. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Det är bara plugga i ett USB-minne via OTG-kabel och köra. Funkade direkt för mig.

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk
     
  7. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Det är aningen lättare att hålla och hantera Nexus 7 även fast yttermåtten inte skiljer nämnvärt. Det kan vara skönt ibland med lite större kanter att hålla i. Men för mig är större skärmyta viktigare och GPadens skärm känns verkligen helt perfekt. Skärmen känns mycket större än N7 samtidigt som enheten fysiskt är lätt och liten.

    Jag är fortfarande väldigt nöjd med min Gpad, har haft den 1 månad nu. Lätt värd 2690kr som jag betalade.

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk
     
  8. Laputa

    Laputa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    LG G Pad 8.3
  9. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gick precis in på Webhallen och noterade att den vita modellen nu kostar 2690kr, den svarta några hundralappar mindre. Hoppas att min beställning som lades till 1990kr och är under behandling går igenom för det priset.
     
  10. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Hämtade precis ut en vit platta på Webhallen i Nacka. Enligt lagersaldo fans det endast en kvar i Täby men att det gick att beställa på internet men kan ta några veckor.

    Skickat från min GT-N7100
     
  11. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    http://forum.xda-developers.com/lg-g-pad-83 kör 4.4.2 redan nu med http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2581988
     
    Smith gillar detta.
  12. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tackar för tipsen, insåg snabbt att jag inte är sugen på att roota och hålla på. Lite över min dedikationsnivå just nu.

    Någon som har tips på fodral? De som jag sett tidigare i tråden är antingen från Amazon eller i storbulk, storleken på den här paddan gör att det känns som om utbudet är extra magert.
     
  13. OscarM

    OscarM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så, nu har jag oxå skaffat mig en g pad. Blev en av Webhallen Göteborgs svarta enheter. Har en LG g2 sen ett par månader oxå. Qpair funkade inte direkt "ur lådan", men efter en uppdatering från uppdateringsappen så verkar det funka nu.

    Blev ett hemmasytt tygfodral för transport oxå, men vill nog ha ett med inbyggt bordsställ framöver.
     
    Last edited: 27 dec 2013
  14. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag köpte min G-Pad i Onsdags hos Webhallen för 1990:-. Jag hann vara nöjd i ungefär 15 minuter sen så försvann mitt leende på läpparna. Jag märker av detta på skärmen:

    [​IMG]

    "Yellow Tint" som problemet kallas. Det finns både högst upp och längst ned på min skärm och skärmen har även problemet

    [​IMG]
    (Lånat från http://forums.androidcentral.com/lg...t-bleed-leak-across-entire-bottom-screen.html)
    "Light Bleed" ser ut som flera strålkastare lyser när man har valt att ha 0% i ljusstyrka.

    Så imorgon ska jag åka tillbaka och lämna in den. För övrigt tycker jag att den är utmärkt och snabb på alla sett och vis. Lite bättre ljusstyrka hade inte skadat.

    Vad tror ni? Blir det reklamation och väntetid på service eller får jag den utbytt direkt?
     
  15. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Här har du 70st istället men det än ju ändå lite väl många, 10st hade ju ändå gått att kränga själv men 70 behöver man ju en mindre affär till.
    http://www.aliexpress.com/item/Blac...t-Case-Cover-For-LG-G-Pad-8-3/1520586558.html
     
  16. GM.

    GM. Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag köpte också en G Pad på Webhallen i onsdags. Jag hann inte titta på plattan förrän sent på kvällen/natten och då upptäckte jag samma gula streck som på din bild. Jag tog då snabbt och bokade den sista plattan i lager Solna med förhoppningen om utbyte på torsdagen.

    Jag fick en ny platta, fast inte utan lite småstrul. När jag kom dit och visade upp plattan tyckte personen där att det inte var så farligt och hans kollega kunde inte se strecket (det syntes faktiskt sämre i butiken och jag misstänker att det beror på att plattan var kall, för hemma med laddaren i och varm syntes det mkt tydligt som på din bild).

    Jag kunde dock till en början inte få en ny platta för de var slut på lager och den jag hade bokat fanns inte (hade fått bekräftelse att på mail att den fanns att hämta).. Men efter ha kollat på lagret två ggr och först ha hittat en vit fann de den jag hade bokat så jag fick den i utbyte.

    I mina ögon är det ett solklart utbytesfall men det hänger även på att de har plattan på lager. Som det ser ut nu finns det några stycken kvar på lager i stockholmsbutiken. Risken finns annars att de försöker skriva ett tillgodokvitto (jag var på väg att få ett) på 2k och nu kostar plattan mer igen så det vill man knappast ha.

    Angående light bleed har tyvärr min nya platta det. Men det syns som sagt bara på låg ljusstyrka och det var inget jag hade reflekterat över förrän jag läste om det här. Orkar nog inte bråka om det.
     
  17. exosdel

    exosdel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare. har en liten fråga, jag vill synca mina bilder från min g2a till min G Pad, så jag satt o synca 2gb bilder upp till dropbox från min mobil, men när jag gick in i Gpaden så fanns inte dropbox som meny i LGs stock gallery app (som det gör på mobilen) , gick in i inställningar och såg att "cloud" inte ens finns under accounts, nån som har någon lösning på detta eller kanske finns det någon ännu bättre lösning.?

    dropbox app är installerad på båda enheter.

    G2
    https://www.dropbox.com/s/vihwby2zioi00jn/2013-12-28%2010.57.14.png

    G Pad
    https://www.dropbox.com/s/s2d4pqeftg7n1vm/2013-12-28-10-57-35.png

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk
     
    Last edited: 28 dec 2013
  18. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Det verkar vara väldigt många som har light bleed på det där sättet. Du gör nog rätt i att acceptera det. Jag har accepterat det. Är man perfektionist så är det lite irriterande. Men eftersom det bara syns när man provocerar fram det (0% brightness och stirra längst ut efter kanten) så är det en enkel sak att leva med.

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk
     
    ftangstrom gillar detta.
  19. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Letar man efter fel så är det finns enheter som klarar sig. LG G Pad och LG G2 är väl egentligen 2 enheter som är näst intill perfekta.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  20. Passe

    Passe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Här! http://www.aliexpress.com

    Har själv beställt ett då jag hade ett likadant till min N7:a som jag var mycket nöjd med :)
     
    Laputa gillar detta.