Diskussion: iPhone - Snabba frågor och svar

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av Fredriks, 2 jan 2013.

Taggar:
  1. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Nu finns en ny version av JB där detta kinesiska strul ska vara borta. Enligt ansvariga skulle det inte vara något konstigt men ändå väljer de att ta bort det vilket kan ses som om det var något konstigt i alla fall. Hur som så finns ett JB så jag ska inte klaga. Dock känns det lite förhastat i och med en hel del buggar samt som det inte finns så många som har hunnit att uppdatera sina tweaks till ios7. Sitter själv på ios7.1 beta 2 och är relativt nöjd så vete fan om det blir något JB, lär vänta ett bra tag.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    länk?
     
  3. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

  4. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Hur tar man bort så att det inte står i itunes när man kopplar den t.ex "ASRs Ipad" ?

    Edit: återställning fixade det och nu är ipaden såld. Anledningen till varför jag sålde den var dels skärmen faktiskt...efter ha använt den i drygt en månad nu så blir man irriterad när man hela tiden ska zooma för att läsa nåt, det problemet upplevde jag mest i webbläsaren. Får se om det blir en ipad mini retina, den är åtminstone mer framtidssäker.
     
    Last edited: 28 dec 2013
  5. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Hola!

    Jag lagrar alltid en backup av mina bilder och filmer via Flickr. Detta sköts automatiskt i Android så fort jag tar en bild eller spelar in en film. Nu vill kära syster ha ett liknande upplägg på sin iPhone men jag har bara fått det att funka med bilder.

    Hur gör man för att automatiskt även få upp filmer?
     
  6. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Fråga numero zwei:

    Kör Bankdroid till Android och har laddat ner Tink till syrran. Hon vill få en notis i samma sekund som en överföring genomförs på hennes personkonto (inkomst eller utgift) precis som Bankdroid. Jag har aktiverat push-notiser för samtliga saker som går att aktivera, men har ännu inte fått någon notis för gårdagens kortbetalningar. Var ligger problemet?
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 163

    MINA ENHETER

    Någon som vet en bra app för att använda AirPlay från en IPhone till en Androidbox (Tizzbird) ? Helst ska den vara gratis då jag inte har något betalmedel kopplat till kontot på den enheten.


    Skickat från Tapatalk
     
  8. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Blev en ipad mini retina från electroworld för 2990:- :)
     
  9. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Finns det inget alternativ till Västtrafiks Reseplanerare?
     
  10. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Ingen som har några svar till dessa problem!

    _______________

    I övrigt tänkte jag passa på att ställa några fler frågor. Min syster har helt ledsnat på meningen; "Tyvärr, det går inte, du har en iPhone, den saknar denna funktion". Retsamt som det brukar vara mellan syskon kan denna mening på ett skojfriskt sätt lämna min mun utan någon eftertanke. Jag använde en iPhone för 4 år sedan och jag antar att de flesta av dessa problem nu blivit åtgärdade. Därför behöver jag er hjälp:

    1. Till Android finns något som heter "NOLed" - saknar din telefon en notifikationslampa löser denna appen denna hårdvarumiss. Vad finns det för alternativ till iPhone. Den korkade funktionen med att kameradioden flashar till vid en inkommande notis är tyvärr inte aktuell, systers telefon ligger alltid med "ryggen" nedåt och jag antar att telefonen inte upprepar dessa ljussignaler?

    2. Tangentbord och ordförslag - Alla vet att Android har en uppsjö av smarta tangentbord. Tangentbordet till iOS har aldrig riktigt funkat för oss i familjen, nätet lika responsivt som flertalet till Android eller för den delen tangentbordet till WP. Finns det fortfarande inga alternativ? Och hur får man tillbaka ordförslagslistan som först gjorde entré i iOS 5?

    3. Ljud, ljud + vibration, vibration, ljudlös - Jag var tidigt avundsjuk på iPhones smarta switch som innebar att man snabbt kunde sätta telefonen på ljudlös. Efter ett tag upptäckte jag en smartare funktion i Android där man med ett enkelt klick på låsskärmen kunde bestämma exakt hur telefonen skulle bete sig. Jag går väldigt ofta mellan tre lägen - ljudlöst, endast vibration och ljud + vibration. Hur hoppar man snabbt mellan dessa lägen i iOS? Måste man konstant gå in i inställningar och ändra detta? Låter osannolikt omständigt för att vara Apple?

    4. Mina två frågor ovan - finns något Bankdroid-liknande till iOS? Tink fungerar dessvärre inte som utlovat.

    Autouppladdning av bilder och filmer till Flickr - appen måste vara öppen för att bilder ska kunna laddas upp? Och filmer fungerar inte alls? Jag måste göra något fel?

    Återkom gärna med apptipsen då jag har noll koll på apputvecklingen i iOS nuförtiden. Tror knappast att dessa problem som redan var ett problem för 4 år sedan inte har åtgärdats.

    Tack på förhand. Jag ber även om ursäkt för ev. felstavningar och tvivelaktiga meningsuppbyggnader, detta skrevs i en rasande fart.
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    1. Nej, tyvärr inte. Alternativet är väl om man skulle jailbreaka telefonen.

    2. Menar du att den föreslår ord när man skriver? Då går ni in på inställningar -> allmänt -> tangentbord och ser där till att kontrollera stavning är aktivt. Vill ni att telefonen automatiskt korrigerar ord, slår ni på automatisk korrigering också.

    3. Tyvärr finns det ingen riktigt smidig lösning för det. Det är antingen vibration eller ljud+vibration. Det går ju att stänga av vibrationen helt och då blir switchen istället ljudlös eller ljud.

    4. Tink är väl det närmaste. Vet tyvärr ingen annan app som fungerar på samma sätt med notifikationer. Testa att ha Tink öppen och stäng den inte från multitasking-menyn för att se om det fungerar bättre då.

    5. Kolla appens inställningar, jag är osäker men för Dropbox krävs WiFi för att bilder ska laddas upp. Där kan man även ställa in så att den laddar upp bilderna automatiskt när man förflyttat sig. Hur det är med Flickr där vet jag tyvärr inte.

    Inte så positiva svar kanske, men vissa saker står lite still medans andra utvecklas.
     
  12. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    1. Trist, en viktig funktion för många, kanske åtgärdas med notifikationslampa rent hårdvarumässigt i framtida modeller.

    2. Det känner jag till, menade att man får upp en 3-5 ordförslag när man skriver för att därefter välja det man ska ha. Går otroligt mycket snabbare att skriva på detta sätt, vet att funktionen var dold i iOS 5 men den är kanske borttagen nu.

    3. Trist! Kom dock på att DND finns, hur bra funkar den? Vet att funktionen strulat tidigare och att vissa ljud släppts igenom - pinsamt om man exempelvis sitter på en biograf.

    4. Funkar dessvärre inte bättre. Haft den öppen hela dagen men det var först nu när jag hoppade in i den som dagens utgifter uppdaterades. Frågade lite om detta problem i Tink-tråden men upplevda problem verkar inte finnas på Android där allt tydligen uppdateras omgående. Antar att appen är sämre optimerad till iOS helt enkelt.

    5. Vet att Dropbox löser detta med ett litet "fultrick" men man får inte så mycket gratis utrymme via DB. Flickr ger 1 TB gratis vilket blir det självklara valet för backup av bilder och filmer. En begränsning här också med andra ord jämfört med Android.

    Inte så "positiva" svar nej, men jag uppskattar att du tog dig tiden, nu har jag åtminstone lite mer kött på benen - blir dessvärre ytterligare ett par; "Det går inte, det är en iPhone" till syrran redan nu ikväll :)!
     
  13. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Angående Flickr så tror jag att CameraSync laddar upp både bilder och video i bakgrunden


    Sent from my iPhone 5s using Tapatalk
     
  14. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    1, 2 och 3 går inte att "lösa" utan jailbreak. Man får lära sig använda telefonen runt det sätt som Apple tänkt helt enkelt. Vet inte exakt hur bankdroid ser ut, länge sen jag använde det, men Mitt Saldo kanske är något liknande?

    Flickr ska kunna ladda upp i bakgrunden, även via mobildata (vilket också Dropbox kan trots att någon skrev motsatsen). Möjligt att de inte uppdaterat för iOS 7 bakgrundsuppdatering än dock, vänta och se skulle mitt råd vara.
     
  15. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Ska kika på denna lösning, tack!

    Flickr laddar upp bilder men inte filmer, därför jag undrade om vi gjorde något fel.

    Mitt Saldo har dessvärre inga pushnotiser, i tillägg till det är appen även gräsligt ful :)!

    Hur funkar DND?
     
  16. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Appen fungerade inte som jag trott. Man är tvungen att öppna upp appen för att filerna ska laddas upp, med andra ord inte aktuellt.

    Ytterligare en "det-går-ej-det-är-en-iPhone-punkt" :(!
     
  17. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    Min gör då det när jag kommer hem utan att behöva starta den iaf


    Sent from my iPhone 5s using Tapatalk
     
  18. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Jaså? Det låter ju lovande. Men vad menar du med "när du kommer hem"? Måste man ha tillgång till Wifi?

    Märkte även nu att de har en filbegränsning på 100 MB - då blir det svårt med filmerna.
     
  19. Nobody

    Nobody Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    DND funkar bra, finns en hel del inställningar där man kan välja vad som ska släppas igenom. Kan även tillägga att min "switch" skiftar mellan ljud utan vibration och tyst med vibration, vill jag ha den helt tyst sätter jag den i DND
     
  20. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Det var det jag funderade på, låter ju smidigt. Men din "ljud utan vibration" skulle lika bra kunna vara "ljud med vibration"?