Fråga: Hjälp vid root av min Note 2

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av Torpartrollet, 19 dec 2013.

  1. Addepadde

    Addepadde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Testa gå in på enhetshanteraren i datorn och starta om USB-portarna.

    Edit: Hittade detta i en tråd på xda av en som hade samma problem med sin S2.

     
    Last edited: 27 dec 2013
  2. Torpartrollet

    Torpartrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Går inte att installera Kies utan internet står det tyvärr...
     
  3. Torpartrollet

    Torpartrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fungerar igen efter att jag ominstallerade Kies.

    Men en annan märklig sak jag funderar över. Jag har flashat Philz recovery och fått ett PASS i Odin men har svårt att komma in i recovery menyn. Jag trycket vol up + hem + power och kommer in i den ibland och ibland inte. håller jag alla knapparna kommer bara första bilden fram om och om igen, den där det står Galaxy Note 2 sen startar den upp normalt. ibland kommer jag till recovery. Fattar inte riktigt. jag
    har bla gjort en backup av efs filen.
     
  4. Torpartrollet

    Torpartrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Var nog mitt fel. :-) så klart

    Dock, när jag kommit in I recovery och ska trycka reboot system så står det: root access possibly lost och sen alternativ att fixa det eller inte. Tredje alternativ är go back och då jag har tagit det startar telefonen som vanligt. Flashade precis in Philz 5 istället för 6 då jag såg att det var problem med den senaste. Kan det ha med detta att göra? Jag har fortfarande root vad jag kan se då root ckecker säger detta.