Fråga: Lagg?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av mellex, 27 dec 2013.

  1. mellex

    mellex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja, köpte mig en lg g2 i mellandagarna. Jag har lekt runt lite och märkte att det laggar lite vid scrollning på internet.

    När man går in på, inställningar>allmänt>program>alla, och scrollar ned snabbt så blir det hack ungefär 2-3 gånger tills man når längst ned.

    Även när man går in på skärm i inställningar och scrollar mjukt så ser man lagget.
    Det jag undrar är om det här är normalt? Hur är det för er?

    Mvh mellex
     
  2. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Kan inte lägga märke till något hack vid inställningar>allmänt>program>alla.

    Får man fråga varför du ställer frågan?

    Sitter du och scrollar i den menyn hela dagarna?

    Skickat från LG G2
     
  3. mellex

    mellex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej haha det gör jag inte. Jag satt och lekte runt med mobilen, avaktiverade vissa appar som jag ansåg onödig. Trots att jag har 950 mb så laggar det. Även på youtube så laggar det när man scrollar ned, men då laddar videoklippen så det är kanske därför.

    Förväntade mig lite mer smooth känsla som en iphone typ. Det kan inte vara något hårdvarufel eller hur?
     
  4. busteroid

    busteroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Mig g2:a laggar också lite smått. Speciellt i Chrome. Men å andra sidan har alla mina androidmobiler laggat. När tusan ska Google fixa till sitt operativsystem ordentligt. Vill ha ett äpplesnabbt Android :)

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det är Android vi talar om. Du kommer aldrig få iPhone smoothness.

    Nexus 5 är väl närmast i det avseendet.

    Sent from my G2
     
  6. busteroid

    busteroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nej det är lite trist att Google inte lyckats bättre än med just flytet med sitt operativsystem. Det enda jag kan sakna lite från iPhone

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  7. Stormsummoning

    Stormsummoning Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Razer Phone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Razer Phone
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Telefon 3:
    Sony Z5 compact
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet LTE
    Jag väntar med spänning på Kitkatuppdateringen för att se vad den kan göra för the smoothness. ;) 4.2 har ju inget trimstöd ens.
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Hoppas inte alltför mycket bara! Jag tror just inte 4.4 förbättrar flytet per automatik. De flesta verkar anta det för att det ska vara optimerat och kunna köras på enheter med 512mb RAM. Men de säger dock ingenting om hårdvarumonster eller förbättrat flyt på sådana enheter, vilket jag inte heller tror kommer hända. Nexus 5 flyter riktigt bra. Men det är också ren optimerad Vanilla mot modern hårdvara. När tillverkare slänger på sitt skit så blir allt precis som vanligt igen ska du se. Min dotters Nexus 7 från 2012 fick in alla fall inget förbättrat flyt.
     
  9. busteroid

    busteroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tyvärr så lyckas ju inte ens Googles egna Nexus serie flyta på helt. Det förvånar mig något.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  10. Stormsummoning

    Stormsummoning Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Razer Phone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Razer Phone
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Telefon 3:
    Sony Z5 compact
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet LTE
    Nej, min Nexus 7 2012 vart inte heller snabbare, men det sitter ju bara en tegra 3 i den. Nexus 5 och G2 har ju samma hårdvara, så jag lever på hoppet. Note 2 är dock rätt så smidig med 4.4, så RAM verkar ha en ganska stor påverkan trots att de säger att de optimerat kitkat för enheter med klenare ram. 4.4 på optimus G (cm11) flyter också fint. Hoppas du har fel, men inser att det sannolikt inte är så. (Hoppas hoppas).
     
  11. mellex

    mellex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Oj det var många svar, då förstår jag. Hoppas google löser det. Det är alltså mjukvaran som behöver förbättras. Android 5.0 blir nog mycket nytt precis som ICS :)
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ja det är enbart mjukvaran som flashhalsen ligger i. Den hårdvara Android besitter är ju sjuk egentligen men trots fläskigast hårdvara av Alla mobilsystem så har det ändå sämst flyt överlag av alla stora system. Pratar enligt egen erfarenhet av Android, iOS, Windows Phone och BlackBerry 10. Har ägt alltihop i min jakt på den perfekta mobilen för mig. Det föll på G2 i slutändan!
     
  13. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    När ska denna diskussion sluta när det gäller flyt jämfört med iOS. Det är som att jämföra en Lada Niva med en BMW X5. Ladan går i alla väder och fungerar i 100 år. Men den är tråkig och har ingen extrautrustning alls. På sin höjd 4 lägen på fläkten.
    BMWn har allt du kan tänka dig och kommer vara rolig mycket längre än Ladan. Med alla funktioner och modern teknik finna dock en större risk för problem. Vilket kommer naturligt. Det är priset du får betala. På tal om priset, hade prissättningen sett likadan ut inom bilbranschen hade BMWn och Ladan kostat lika mycket. Eller rättare sagt hade Ladan kostat 25% mer.

    Skämt åsido ☺ Jag tycker inte det är konstigt att Android Laggar mer med tanke på vad mycket mer du kan göra.
    Jag äger en nexus 5 och jag ljuger inte om jag säger att den inte har laggat en enda gång på 3 veckor. Det är första gången jag har använt en Androidtelefon utan lagg. Här har Google lyckats tillsammans med LG.
    Jag kommer på mig själv ibland och undrar vad jag håller på med när jag scrolla så fort jag kan upp och ner på Aftonbladets hemsida. Vem gör så? Hur ofta scrolla vi likadant på en PC?

    Jaja mina tankar iallfall...

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk