Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

  1. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    gå in i nyhetsprogrammet via programmenyn eller via din widget, gå sedan in i menyn och ändra vad du vill visa och/eller lägg till url till önskade flöden
     
  2. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    när du kopplar in telefonen till datorn får du upp alternativ på telefonen.
    Välj montera sdkort så får du upp en mapp på datorn där du kan navigera in i /DCIM/100media

    där ligger kamerabilder och videor
     
  3. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    det finns tre olika sätt att spara kontakter, sim, telefon och google.

    Om du har syncat kontakterna via HTC Sync har du förmodligen lagt in dem i telefonen och inte i ditt google-konto.

    Om du har exporterat kontakterna till en CSV eller vCard-fil kan du ladda upp den till dina googlekontakter via webbläsaren. när du fått in dom där lägger du till alla kontakter du vill ha i telefonen i "my contacts" då enbart dessa kontakter blir synliga i telefonen.
     
  4. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    oavsett hur du lämnar en app så kommer den i de flesta fall pausas och lägga sig på nån stack och vänta. Om android anser sig behöva mer minne så kommer den rensa upp lite på stacken. vissa tjänster är däremot kan köras i bakgrunden om det är programmerat på så sätt, t.ex ljudet från spotify spelar fortfarande om du går ut till en scen. skillnaden på hem och bakåt är att dom gör just det dom heter, hem går till hemscenen och bakåt går till föregående plats. om du däremot var på hemscenen innan kommer du så klart dit oavsett vad du trycker på.

    såg att någon nämnde att han inte kommer tillbaka till programmenyn när han går tillbaka efter att ha öppnat en app. detta är ingen bugg, det är gjort så och jag tycker det känns logiskt. men om du drar upp appmenyn igen kommer du tillbaka till samma ställe du senast var på, dvs inte längst upp.
     
  5. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Roaming är användning av telefonnät, oftast i andra länder, som du inte direkt betalar för. Din operatör har avtal med andra operatörer så att du kan använda deras nät och bli fakturerad via din operatör. Tvivlar på att du använder roaming i staden du bor då det är otroligt dyrt och vanligtvis köper man abb i samma land man ringer i :)
     
  6. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    håll nere fingret på önskad bild till en rullmeny framträder, längst ner tryck på "inställningar". Där ser du sökväg, datum, storlek, upplösning, typ osv.
     
  7. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Inte nödvändigtvis.

    Att kryssa i mobile network gör endast att processer tillåts att skicka mobil data, om du sedan har 100 appar som vill skicka oerhört mycket data så är det där batterydrain-problemet ligger. själv har jag rätt många applikationer som hämtar flöden och annat men jag upplever inte att det belastar speciellt mycket. installera t.ex NetCounter om du vill hålla koll på daglig/veckovis/månadsvis trafik på både Wi-Fi och 3g.

    Om du inte har datatillägg på ditt abb ska du verkligen inte aktivera detta alternativ. Själv har jag telia och jag tror dom tar ca 20kr/MB.
     
  8. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    testa GentleAlarm, jag vaknar lättare av det också. Där kan du avaktivera vibrationer. Den tar delvis hänsyn till REM-cykler så att du vaknar piggare!
     
  9. kalleb

    kalleb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Desire som businesslur

    Jag blev lurad i höstas och köpte en Nokia E75. Världshistoriens sämsta telefon, och då ägde jag en SE G900 innan...

    Jag kräks nu på allt vad symbian heter och vill ha en lur som verkligen fungerar för det jag använder den till:

    1. Ringa och svara
    2. Koppla telefonen mot BT i bilen (E75 kopplar slumpvis ner under samtal)
    3. Synka mot exchange
    4. Surfa på tex. hitta.se

    Har sett att Android 2.2 innehåller fler funktioner för Exchange synken, men vad innebär detta?

    När räknar man med att 2.2 finns för Desire?

    Tacksam för svar
     
  10. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag är rätt säker på att desire klarar av punkt nr. 1 :)
    Sync mot exchange går bra nu, men med froyo kan du synca fler konton om jag inte minns fel.

    HTC har inte sagt att desire över huvud taget kommer få froyo, tyvärr. Man kan inte mer än hoppas!

    Jag tror däremot att en custom rom tittar fram så fort nexus får den officiellt. Hoppas USB-bricken får en lösning bara, det sätter käppar i hjulet för devs!
     
  11. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Last edited: 31 maj 2010
  12. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    tack! har fortfarande hero så jag släpar efter lite på desireforumen :)

    Men om man villa ha froyo nu skulle jag inte rekommendera desire med erfarenhet av uppdateringshastighet hos htc :/

    Ska kika på modaco, om det är löst springer jag nog till närmaste butik :D
     
  13. ROCA

    ROCA Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hoppas att nån kan hjälpa mig! Har försökt att söka i forumet utan framgång.
    När jag ska skicka MMS så får jag 9 fall av 10 upp ett felmeddelande som säger "Skadat meddelandeformat" Detta får jag som sagt på de flesta MMS:n jag skickar.
    Någon som vet vad problemet kan vara??

    EDIT: Jag använder orginal appen för att skicka sms och mms
     
    Last edited: 31 maj 2010
  14. Droid_279

    Droid_279 Guest

    Har, som jag skrev i min egna tråd, problem med datatrafik..
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=12838
    Problemet löses icke så lätt som moden verkar få det att låta. När jag försöker skicka det igen så funkar det inte då heller, omstart hjälper inte heller oftast. Detta problem uppstår helt på måfå och är jävligt irriterande!
     
  15. Pontus_T

    Pontus_T Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problem med mail på desire och windows mail

    Jag fick min HTC Desire igår och lade till mitt företags google-apps mail vilket fungerar toppen. Problemet är att de nya mail som jag öppnar i telefonen sedan inte laddas ner när jag använder windows mail i datorn. De ligger kvar på servern och ligger som olästa om jag loggar in via webmailen, men windows mail vill inte ladda ner dem.

    Jag vet inte heller om det är googlemail-klienten eller HTC-mailklienten som är boven eller om det är något annat...

    Har någon en lösning?
     
  16. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Någon som lyckats "stänga av" HTC sense som på den där videon som härjar över Internet?
     
  17. spatman

    spatman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tänkte höra om det finns något sätt så telefonen inte kan gå över till något annat nät? då jag bor rätt närma danmark så kan det hända ibland att man får danskt nät men om det nu skulle hända och jag inte tnker på det kommer det kosta skit mycket när man är inne på internet.
     
  18. Whylex

    Whylex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det möjligt att ha ett videoklipp som ringsignal? Så videon spelas när det ringer.
     
  19. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk (ställ in alternativ för roaming, nätverk, APN:er)".
    Avaktivera "Dataroaming" där.
    På samma sida, gå in på "Nätverksoperatörer" och ta "Sök efter nätverk" för att manuellt välja nät. Då ska den inte byta.
     
  20. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    OK, tack för svaret.
    Jag gick och inbillade mig att telefonen skulle synca sina kontakter mot google per automatik.
    Varför skulle jag hellre vilja använda google kontakter istället för telefonkontakter?