Problem: Problem med 4G

Diskussion i 'Xperia V' startad av simon_en, 1 jan 2014.

  1. simon_en

    simon_en Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej,

    jag har en Xperia V. Jag bytte den 10 december till Telia kontantkort för att få del av den 4Gtäckning de sedan i somras erbjuder där jag bor. Tidigare har jag kört Tele2 mars-dec. December 2012- Mars 2013 hade jag Halebop. Tidigare jag inte haft några problem att jag inte kan bli uppringd när jag använder mig av 4G. Det fungerade bra med både Halebop och Tele2.

    Trots att jag befinner mig där det är bra 4Gtäckning tappar jag täckningen och telefonen är inte inloggad mot något nätverk alls. Tvingar jag över telefonen i 3G/2Gläge fungerar den bra. `

    Det som gör det hela lite konstigt är att min tjänstetelefon, även den med Telia, men abonnemang har inte alls dessa kuckel vare sig på hemma eller på mitt arbete. Känns inte helt självklart vad felkällan är, även om jag misstänker Telia....?

    Är det någon som varit med om detta som kan dela med sig?
     
  2. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har telia och hade problem med det i början. Men då var felet att jag inte hade ett abonnemang som klarar av 4G, trots att killen i telia-butiken sa det. Så kolla upp det.
     
  3. DiscoBoy

    DiscoBoy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mig veterligen är Telias kontantkort "nerfade" och de har inte 4G inkopplat på dem. Värdelöst, jag vet, men det är ett sätt för dem att knuffa över kunder till abonnemang (eller till andra operatörer). Precis den anledningen som fick mig att byta till Tele2
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Hur fungerar det om du tar ditt jobbsimkort och sätter in i din telefon, fungerar det bra då eller kvarstår problemen?


    Telias refillkort har stöd för 4G och det "ingår" oavsett vad man fyller på med. Hastigheten är dock begränsade till 20Mbit/s.


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  5. simon_en

    simon_en Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej och tack för feedback. Har inte orkat att testa med min tjänstetelefon nu under ledigheten om det fungerar annorlunda. Fungerade dock bra med Halebop tidigt under 2013/sent 2012. Pratade med Telias kundtjänst igår och de skickar ut ett nytt SIMkort för att se om det råder bot på kucklen. Gällande 4G så är det som "cammen3" säger att det ingår, men är bromsat till 20mbit. Man brukar få lite drygt det om man kör bredbandskollen fö. Funkar vettigt vid surfning på telefon, då andra faktorer bromsar mer som det känns som de förhatliga laggen i Xperia V t ex :(