Clash of Clans för Android

Diskussion i 'Spel' startad av ZeD, 1 okt 2013.

  1. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej det tycker jag inte. Om du donerar archer 5 ggr så får du 25 donationer, om du donerar Golems 5 ggr så får du 150 donationer.

    Rättvist? Kanske, men i dom flesta större klanerna föredrar man dock archers eftersom man mest använder dom som deff och därför är det väldigt lätt att det blir snedvridet på ett sånt här system.

    Själv tycker jag att alla donationer borde ge lika mycket poäng.
     
  2. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    En sanning med modifikation, dels kan det vara kul att bryta av farmandet en aning med en veckas klan-push och sedan är det alltid värt att besöka både crystal och senare master för att få sina archivement och med dessa en väldans massa gems.
     
  3. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Spelar det någon egentlig roll? I den klan jag medlem i kör vi med att man skall donera en viss mängd trupper men vi ser gärna att du efterfrågat många fler trupper då det innebär att andra får donera vilket gynnar de med lite mindre speltid eller som spelar udda tider på dygnet när de flesta medlemmarna ligger och sover.

    Stirra er inte blinda på ration mellan donerade/erhållna utan att de faktiskt donerar vid given möjlighet och att man donerar till öppna efterfrågningar innan man efterfrågar själv. Detta kräver aktiva elders så var noga med vilka ni väljer in som elders.
     
  4. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ser ut att vara en trevlig klan men Gneken dax att farma walls nu ;-).
     
  5. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Uppar SwedroidJR finns nu för de som är intresserade :-)
     
  6. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre

    Japp ^^

    Att farma walls är så segt, kör på defence ^^


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej du har en poäng där, men jag förstår fortfarande inte vad TH6 har ovanför 2000 att göra efter att dom fått sin achievement.
    Jo men det var ju det jag försökte säga med mitt meddelande, ration är egentligen helt irrelevant i dom flesta anseende. Visst om du donerat 1 och tagit emot 1000 så är du ju naturligtvis en leacher men 150/300 som det var i exempelet vi diskuterade tycker jag är fullständigt normalt om man spelar mer än dom flesta andra eller på andra tider.

    PS. Om det finns några över lvl 70 med lvl 5+ archers är ni välkommen att ansöka till D.I.G J.A.M
     
  8. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haha om du tycker det är segt att farma walls nu så kommer du få en chock senare, få det avklarat så fort som möjligt :)
     
  9. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER

    Känns lite onödigt när vi redan har en clan dit alla på forumet är välkomna. Bara att ansöka så gör vi plats. Enda kraven är att man är hyfsat aktiv och allmänt trevlig :)

    Men men lycka till med din clan.. Alla är iaf välkomna att ansöka till vår clan Swedroid :sly:
     
    Last edited: 3 jan 2014
  10. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Detta var inte "min" clan... Gjorde den för att avlasta "swedroid" clanen men skiter i den nu och söker mig tillbaka Ist...
     
  11. Mattias03

    Mattias03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kan någon bjuda in mig till klanen?

    Mattias03 har jag som nick
     
  12. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Bara att du söker till den så lägger admin in dig när det finns plats

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  13. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Jag hänger inte alls med nu... på sida 5 sägs det att vi ska ha krav på archers lvl 3 på en senare sida sägs det att det inte finns några krav?
    Från sida 5:
    Från sida 6:
    Vad har vi för krav egentligen?

    När det gäller ratio som krav:
    Att lägga ratio som krav är ganska dumt enligt mig. Jag vet inte hur många gånger jag inte kan skicka för att det sökes högre lvl än jag har... Annars donerar jag så fort jag kan... Senaste tiden har jag fått goblins och barberians även om jag skriver "Archers lvl3" för att folk ska få ratio! Ta in rätt folk istället för att ha ett krav på ratio!!

    Jag tror att sånt här skulle vara enklare att styra upp om vi hade en facebooksida... All cred åt swedroid som är ett bra forum men för att styra lite mer struktur behövs något mer än att alla ska scrolla igenom en tråd för att få fram info...

    /linqan
     
    Last edited: 8 jan 2014
  14. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Söker folk lvl 4+ så inväntar jag med att skicka tills den som söker har fått från någon som har bättre än mina lvl 4 giants (för jag tror få vill ha såna i cc). Jag skickar när jag har det som söks för att göra som många andra (skicka goblins för att få upp ratio) tycker jag är otroligt mycket mer fel än att ha ett sämre ratio...

    /linqan
     
  15. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag har börjat köpa på mig lv4 archers bara för att ha när någon frågar efter trupper då jag annars mest kör på drakar, helare och de där tjejerna med yxor och dessa dels tar upp massor av plats i cc och dessutom inte alla kan ta emot.

    Håller med om att man ska var försiktig med att titta på ratio. Som idag har det inte en enda gång när jag varit inne varit någon som sökt något.
     
  16. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Jag vet att du, NoSense, tokas, capital, Joppe m.fl. skickar egentligen det man ber om. Och jag respekterar att ni kanske inte vill ha lvl 3 archers men då har vi ett problem: Jag som ligger lite efter väljer att gå efter det ni skriver att ni vill ha istället för att höja min egna ratio... Så att ha en regel på en sån grej är både idiotiskt och kommer skapa irritation.
    Ta in rätt folk istället som har rätt tänk...

    Förra "omgången" hade jag 1100 i mottagna trupper och 600 i donerade. Då skickade jag där jag hade något att skicka (för att förtydliga; jag skickade alltså INTE om det stod drake och jag inte har någon drake). Min ratio var då 05 vilket INTE enligt våra regler var ok. Vilket gör mig lite irriterad för jag såg folk som hade skickat 5 trupper och inte tagit emot något... Ska hans 5 trupper då vara bättre än mina 600?! Jag ligger nästan alltid 3:a i våran klan (innan varje omgång avslutas) i skickade trupper och då skickar jag bara sånt som folk ber om. Så för mig är det helt ofattbart att det inte är bättre än att uppfylla ett ratio...

    Jag gillar den här clanen eftersom jag som jag skrev i CoC jag har varit med från början (om man räknar med min gamla by) och vill vara kvar för jag är otroligt tacksam för allt bra ni skickar. MEN det är för mig helt ohållbart att vara med på att vi tar in alla som vill för att sen få en massa goblins lvl1 eller annat trams i CC.

    Clanen är full och konkurrensen hårdnar. Vi kanske ska släppa på tänket "alla får vara med" och strypa reglerna för nya medlemmar lite?
     
    Last edited: 8 jan 2014
  17. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag tror du missförstod dig. Jag har inga problem med att folk ger mig lv3 eller något annat. Jag tar emot det som erbjuds. Däremot så vill jag försöka ge så bra som möjligt vilket är varför jag stockar upp på några archers.

    Jag förstår helt vad du menar. Om folk bara vill ha lv4 eller högra så blir det svårt för de med lägre level att få upp en ratio men det är bland annat därför jag tycker att man inte ska stirra sig blind på ratio. Så jag kan hålla med att det är lite farligt att sätta en gräns utan att titta lite närmare. För mig vore det självklart att en sån som du som gett mkt inte skulle falla för gränsen.

    På samma sätt så ska man inte heller stirra sig blind på hur mkt folk ger. Jag har ofta problemet att när jag väljer att ge så kan de inte ta emot något av mig + att jag visserligen försöker vara inne varje dag men ofta är det ingen som behöver något när jag poppar in. Som småbarnspappa + fast jobb har jag inte riktigt tiden att vara inne hela tiden och jag tror att det är många som har det på samma sätt.

    Jag har egentligen ingen åsikt hur gränser ska sättas. Alla har varit lv 1 någon gång och jag tycker väl egentligen inte heller det är kul att vara för hård de som börjar.

    Kanske det också är så att vi måste acceptera att det är 50 som är gräns och starta flera Swedroid-klaner? Visst är det kul att denna är den första men varför bara inte starta upp Swedroid 2, 3 etc. Då kan vi fortfarande hålla ihop Swedroidare.


     
  18. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tycker att linqan har en poäng, det är verkligen viktigt med ordning och reda i klanen och att folk är solidariska och bussiga med att dela ut trupper när man kan. Att vi håller en trevlig stämmning och är aktiva i chatten är självklart för mig, men uppenbart inte för alla. Jag tycker även att det är viktigare att snabbt få trupper än att ställa massa krav på olika level på trupperna.
    Har man specifika önskemål så bör man såklart skriva vad man vill ha. Självklart ska vi ha aktiva spelare i klanen, men alla har ju inte tid att lira dagligen. Och drar man på semester en vecka eller 2 så är de ju bara att meddela det här så ska det väl inte vara några problem att man riskerar att bli kickad p.g.a inaktivitet.

    Men vissa som har varit med från början är inte lika aktiva nu, så det känns lite elakt att kicka ut folk på måfå. Självklart kan vi ta bort de som verkar vara inaktiva och råkar vi ta bort någon som vill vara kvar, så får han/hon ansöka igen.

    En annan svårighet med klanen är att vi har ju ingen aning om alla medlemmar verkligen är härifrån? Ska vi ha som krav att man skriver att man kommer från forumet för att bli insläppt? Ska vi alltid ha ett par platser lediga för att kunna ta in nya medlemmar? Måste man komma härifrån by the way? (självklart är det trevligast om man har samma intresse för Android kan jag tycka, men jag använder Ipad på vissa av mina uppdrag, även mot min vilja..)

    Och vad ska vi ha för intagningskrav? Nu har vi 800 pokaler, ska vi höja det till 900 eller 1000?

    linqan snackade om en fb grupp där vi kan snacka vidare, det vore trevligt, men inte nödvändigt. Men kan vi här enas om enkla regler så kanske det får plats att skriva dom i klanbeskrivningen på något sätt, eller vad tror ni andra? Vet Krille (vår egentliga klanledare och han som startade den här "resan") hur mycket text man kan klämma in i beskrivningen?

    Jaja fortsätt diskutera.. Ordet är fritt och demokratiskt, även om bara klan leader/elder kan kicka folk :)

    /Nosense (Classe)
     
  19. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Haha neeej jag missförstod inte och egentligen INGENTING av det jag skrev var riktat mot dig! För jag håller helt med dig!

    Vi testade att starta en en jr klan... vilket inte alls var något intresse...
    MEN du gav mig en idé nu där vi kanske ska skapa en "elite" klan?

    Jag slänger gärna upp en sån med godkännande från vår allas NoSense & Krille om detta kan vara till någon hjälp. Trots att jag hellre vill vara kvar i vanliga klanen?
     
    Last edited: 8 jan 2014
  20. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Rensning

    Jag kommer att rensa bort ett par medlemmar som jag anser är inaktiva och att de har varit så en tid, rensar jag för hårt eller felaktigt så får ni ansöka igen. Men skriv då gärna att ni kommer från Swedroidforumet i den nya ansökan.

    Men då det är tryck på att fler vill komma in så anser jag att det är lite okamratligt att inte vara aktiv spelare. Så lite plats för nya medlemmar måste finnas.