Problem: Uppkoppling mot Wifi

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av thiger, 25 dec 2013.

  1. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Har kunnat koppla upp mig mot wifi hemma tidigare utan några somhelst problem. men nu ikväll så är det omöjligt...eller ja mobilen kopplar ju upp sig men så att wifi symobolen syns, men jag får ingen hastighet varken upp eller ner. Det funkade inte med att "glömma nätverket". och sen koppla upp sig på nytt.

    Update: Måste hänt nåt med min S4, men begriper inte vad. Wifi funkar på tjejens S2:a


    Hard reset löste problemet. "volym upp + home knapp + Power"
     
    Last edited: 26 dec 2013
  2. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    wifi strul

    Och nu 4 dagar senare återkommer problemet. Wifi funkar inte
    I Samband med att felet uppstår så kommer det fram en typ av varning att den trådlösa uppkopplingen är Ostabil och att man kan välja att göra så att den går på 4g/3g nätet om den tappar wifi.

    Status = Ansluten
    Signal Styrka = Mycket Stark
    Länkhastiget = 54Mbps
    Säkerhet = WPA PSK
    Samt att den har IP Adress.

    Någon här som upplevt samma fel eller som hört talas om det och som kan ha lösning ?
     
  3. peter84

    peter84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2013
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor & Halebop
    Telefon:
    Samsung S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor & Halebop
    Telefon:
    Samsung S10e
    Låter skumt kanske hårdvarufel?
    Min Wifi har funkat klockrent både hemma och på resa.
    Meddelandet om "ostabil uppkoppling" blev jag också förvånad över när jag såg det första gången men det kommer upp ibland om jag är långt ifrån routern eller om uppkopplingen strular...

    Har du testat att konfigurera om routern till någon annan krypteringmetod/annan kanal eller liknande? Borde ju inte behövas men jag har haft massa trådlösa enheter(inte mobiler) som ska stödja alla protokoll men som bara har fungerat med vissa specifika konfigurationer.
     
  4. Caveo

    Caveo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Gumman köpte en S4 i mellandagarna och höll på bli tokig eftersom wifi försvann stup i ett. Fick då höra av en kompis att D-link 655 och S4 inte gillade varandra när man körde N-standard på routern.

    Ställde om till bara B och G och har fungerat sen dess.
     
  5. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Har en router från BBB, och kan inte nå inställningarna på den via IP Adress, det är en av deras äldre Xavi 5258r router, har försökt med nån av deras nyare modeller men då strular hem telefonin istället. "detta försök med annan router var för längesen, innan S1:ans tid". Detta problem med att just mobilen strular via wifi, uppstod efter senaste uppdateringen för android. det finns fix för det via odin så att man byter nån fil, men då riskerar man att countern i Knox ändras och då gäller ingen garanti efter det. Så den lösningen vill jag inte pröva mig på. funderar på att ringa samsung, men vissa av dom är ju mer okunniga än vissa på detta forumet.
    Men funderar ändå på om felet ligger hos BBB eftersom min stationära dator lider av samma symptom, enligt IPconfig så får den IP adress men uppkopplingen fungerar ändå inte. samma sak är det med mobilen. skillnaden där är att datorn är kabel-bunden. lösningen där är att frigöra och förnya IP numret, men hur gör man en sådan sak på en mobil ?
     
    Last edited: 4 jan 2014
  6. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Den biten om D-Link 655:: ville bara säga att det finns en uppdatering till den routern som fixar det problemet, nu hade du funnit en annan lösning vilket i sin tur är bra
     
  7. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Bara en tanke.. om det är "omöjligt" att få hjälp av BBB/Samsung kanske ett inköp av en billig hemmarouter med WiFI skulle lösa bekymren med mobilen? Alltså att man kopplar den nya efter den befintliga.
     
  8. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Får hjälp av BBB som håller på att felsöker, inte bara min stationära dator och mobil som är drabbade, det gäller även min tjejs bärbara.
     
  9. DaddyCool

    DaddyCool Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Jag har haft liknande problem med Tele2 4G-router

    Fram till idag har jag haft asdålig bandbredd på alla enheter som är uppkopplade via wifi till vår Tele2 4G-router (Huawei B593).
    Min S4 och sambons S4 mini får "ostabil uppkoppling" titt som tätt. Kabelanslutet fungerar bra.

    Misstänkte att det var trångt i etern så jag testade att slänga in en "gammal" Netgear-router och kopplade den via Tele2-routern, och kör alla trådlösa enheter på 5 GHz-bandet mot Netgear istället. JÄVLAR (förlåt) vilken fart det blev, och bättre räckvidd. Från ett par Mb/s till 20!!
    Har inte heller fått nån "ostabil uppkoppling" än iaf.. peppar peppar.
     
  10. Pernilla

    Pernilla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2013
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    163
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Info:
    Ej operatörslåst
    Telefon 2:
    Huawei P30 pro
    Jag har också helt plötsligt fått det problemet, ostabil uppkoppling mot Wifi.
    Det har fungerat felfritt sedan jag köpte mobilen (Juni 2013).
    Nu för ett par dagar sedan signalerar mobilen stup i kvarten att det är ostabil uppkoppling mot Wifi.

    Är det ett vanligt problem för Samsung S4?

    Min sambo och dotter har inte det problemet (De har en LG och en Xperia).

    Jag har Samsung S4 GT-i9505 Android-version 4.3 inte låst till någon operatör.
     
  11. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Kände för att göra en uppdatering kring detta ärende: Som jag nämt tidigare så hade jag en äldre Xavi 5258r router från BBB. dom bytte min utrustning "routern" till en Zyxel P-2602HWT-F1 Detta löste mitt problem. Vet inte om det berott på Gammal router kontra ny teknik eller nåt.