LG G Pad 8,3"

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av itemudjin, 27 aug 2013.

  1. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Ingen orsak!

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  2. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Köpte en svart idag på netonet. Verkar lovande förutom ljudet som är bland det sämsta jag hört från en platta. Annars verkar den toppen:)

    Sent from my HUAWEI P2-6011 using Tapatalk
     
  3. драган

    драган Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER



    Tyvärr så kan man endast svara på ett inkommet sms, och endast med ETT sms, alltså 160 tecken... Så nyttan av Qpair för mig blev kraftigt reducerad när jag upptäckte detta. Synd att jag uppdaterade min xperia V till 4.2 för att få den att fungera innan jag visste detta.
    Så ifall du som läser använder din lur och surfplatta som jag så kan Qpairs funktioner vara onödiga för dig:

    *SNS-avisering: Jag använder inte sociala media, så jag behöver inte SNS avisering.

    *Internet delning: Har wi-fi hemma och snabbknapp för att dela ut surf från mobilen, så internetdelningen via appen blir en extra batteritjuv (appen nyttjar bluetooth för att samverkan mellan enheterna)

    *Sticker för senaste app: Eftersom du inte kan återuppta det du gjorde i appen, alltså pausa ett spel i mobilen, ta fram paddan och trycka på play, så blir den onödig. Om jag lagt ifrån mig mobilen så var jag troligtvis klar med det jag gjorde där. Surfandet fixar Chrome med "Andra enheter".

    *Quickmemo överför (Sparar dina Quickmemo bilder i galleriet på mobilen också): Jag gillar Quickmemo och har använt den ett par ggr, men jag har aldrig behövt ha bilderna i mobilen. Oftast har jag mejlat dem, eller postat dem på ett forum, och det sköter man ju från plattan. Enda anledningen att ha det på telefonen skulle för mig vara att MMS'a den (men varför få den nedskalad och behöva byta enhet när man kan mejla den?), eller för att ha med mig och visa något när plattan är hemma (men de flesta Quickmemo bilder jag gjort har haft ett specifikt syfte att förtydliga något i ett visst sammanhang. Alltså är de ointressanta utanför sammanhanget, och hade det varit något som jag ville ha på mobilen så hade det åkt upp i molnet eller mailats till mig själv. Då slipper man även massa onödiga bilder på mobilen.)

    *Samtalsmeddelande: Bra grej! Iallafall nästan... Eftersom du inte kan svara i plattan, och jag alltid svarar, så får jag ändå hämta mobilen.

    *Meddelande: Enda riktiga nyttan med Qpair för mig. Tyvärr kan man ju som sagt inte skriva sms, bara svara på inkommna, och endast med 160 tecken. Råkar man trycka bort ett inkommet sms så kan du inte få upp det igen, så man har bara en chans att svara.
    Känner du igen dig, uppdatera inte din mobil till en sämre version av Android för Qpairs skull.

    Jagu: Mightytext lät intressant, det ska jag kolla upp. Funkar det som jag hoppas så försvinner den sista nyttan med Qpair för mig.
     
  4. драган

    драган Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det förresten någon annan som har problem med att stavningskontrollen/ordförslagen försvinner? Ibland är den där och ibland inte?
     
  5. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag har kört MightyText i några månader men har nu gått över till Tablet Talk som jag tycker är stabilare och bättre.

    MightyText synkar och lagrar SMS på deras servrar medan Tablet Talk synkar direkt via Wifi eller Bluetooth. Och det funkar faktiskt grymt bra. Känns bättre att inte skicka alla SMS till MightyText och jag tycker att användargränssnittet är trevligare. MightyText har även låst sig ibland, men Tablet Talk har varit flawless.

    Bara ett till tips.

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk
     
    драган gillar detta.
  6. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Känns nästan som högtalarna är lite lösa. Hela höljet vibrerar friskt och ljudet är en katastrof. Vid låga ljudnivån fattar man ingenting av vad som sägs om man kollar en film eller likn......
     
  7. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Japp. Hade det inte varit för dessa jäkla vibrationer så hade nog ljudet varit mycket bra, för det finns rätt bra djup i basen.

    Det jag har gjort är att jag har kopplat bort basen (som orsakar de största vibrationerna) med hjälp av appen AnEq Equalizer. 60 och 230 Hz har jag dragit ner till noll och ljudet blir givetvis mycket klenare, men vibrationerna har i stort sett försvunnit helt. Manliga röster går mycket lättare att höra.

    Ljudet utan bas påminner mer om ljudet från min gamla Nexus 7, 2012.

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk
     
    Per-mobil gillar detta.
  8. драган

    драган Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Najs! Tack för den, gillade inte alls att sms skulle gå via tredje part. Kostade 20 spänn, men det är det värt!
     
  9. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Blev återköp nu för ljudets skull. Så kasst i en annars bra platta. För mig som använder platta mest till film o tuben så dög den ej.

    Sent from my HUAWEI P2-6011 using Tapatalk
     
  10. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Herregud...

    Använd hörlurar.
     
    -WR- gillar detta.
  11. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Förvisso men det vill ej jag göra hela tiden. Haft många plattor men ingen har haft så kasst ljud. Men vi är ju olika tur det:)
     
  12. Arne Anka

    Arne Anka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag är väldigt intresserad av g pad men eftersom jag har haft en LG mobil innan är jag mycket mycket tveksam. Mitt förtroende för LG är under noll. Därför funderar jag allvarligt på Google edition, man får hårdvaran men slipper LG:s bedrövliga mjukvara. Har någon köpt den via bazoola och är beredd att delge sina erfarenheter? Det handlar trots allt om dryga tusenlappen mer.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
     
  13. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Vet någon om det ligger någon bra guide ute för att installera cm11? Och vet någon om det går att lägga till den här dubbelknackningsfunktionen som är det enda jag gillar med LG:s tillägg...? Tack på förhand.
     
  14. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Jag tänkte sälja en vit g pad som jag köpte på webhallen. Den är oöppnad och har öppet köp till 10/1. Finns i Stockholm. 2100 kr. PM om intressant.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  15. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Sitter och läser lite test av denna platta och är lite konfunderad, har sett i en del test att man skriver att ljudet är ok osv. Tex:

    "On the audio side, we’ve got the same EQ and player as the one on the LG G2, plus a set of pretty loud speakers. They’re actually louder than the Nexus 7 2013 speakers and certainly louder than the iPad Mini’s, I have to say. Sadly, at maximum volume the experience gets slightly distorted and the bass could be a bit better. The voice in the songs is perfect and it’s pretty warm, which is a good thing."

    Detta måste väl innebära att många av oss sitter med en defekt platta. Finns ingen chans i världen att nån skulle uttala sig så om min platta iaf. Ska testa kontakta LG och fråga.
     
  16. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Jag hittade på en liten funktion som jag gillar och tror inte så många vet om.
    Doubletapfunktionen kan nyttjas även när skärmen är på. Istället för att lägga skärmen i viloläge genom att trycka på strömbrytaren så doubletapar man på den svarta lillamenyraden längst upp på skärmen och viola. Kom på detta genom en ren slump.

    Hoppas nån får nytta av detta!
     
  17. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Du kan även dubbeltappa på en tom yta på hemskärmen. Men det gäller bara om man fortfarande kör LGs launcher.

    Sent from my HTC One using Tapatalk
     
  18. Bolin

    Bolin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om man byter till en annan launcher (med stöd för gestures) så kan jag tipsa om appen Screen off. Kör denna ihop med Nova Launcher på min G2 för att få "Knock off"-funktionen utan stock launcher.
     
  19. Yrgas

    Yrgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har införskaffat en lg gpad och kan säga att jag är riktigt nöjd. Ljudet suger i högtalarna LG's gränssnitt =fyfan! Laddat hem nova. Vissa grejer är sjysta såsom jb 4,2,2, skärmen är jag jävligt nöjd med. Skön design. Sen det bästa, den tar microSd!! Det gjorde att jag hellre tog denna än Google play edition. 8,3 är verkligen perfekt. 10 för stort 7 för litet.

    Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
     
    Last edited: 5 jan 2014
  20. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ingen som kan lägga upp en video på youtube där man kan höra hur högtalarna låter?