Hjälp, problem med molntjänster!

Diskussion i 'Applikationer' startad av cutejessika, 1 jan 2014.

  1. cutejessika

    cutejessika Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu en galaxy s 2, en tab 3 och en laptop.
    Eftersom jag bloggar mycket ville jag ha alla foton tillgängliga vi internet.
    Jag började med att testa google + säkerhetskopiering, vilket jag inte fick att fungera. Säkerhhetskopierade foton syns bara på laptopens google + konto.
    Då jag loggar in på telefonens google + ser jag inte bilder som är fotade med taben och samma sak gäller andra vägen. Någon som vet vad som är fel?!
    Annars skulle google + ha varit bästa lösningen för mig då man därifrån kan dela foton till blogger enkelt!

    Efter misslyckade försök med google + laddade jag ner dropbox som ser ut att fungera bättre! Tyvärr funkar det inte att dela foton till blogger därifrån. Då jag försöker kommer texten "bildformatet stöds inte" upp!

    Någon som har tips på hur jag kan göra för att lösa problemet med google + eller dropbox? Eller har ni tips på andra program som har automatisk säkerhetskopiering?
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag använder Google Drive och Dropbox. Varför Google vill att man laddar upp bilder till G+ har jag faktiskt aldrig förstått. Det känns konstigt att ladda upp privata bilder till ett socialt nätverk, även om de inte delas med folk. Enligt mig är det mer naturligt att ladda upp bilerna till en molnlagringstjänst, d.v.s. Google Drive eller Dropbox. Du skriver att G+ är funkar bra tillsammans med Blogger. Jag vet inte hur det funkar med Drive, men jag vet att man kan göra så att bilder som finns på Drive, även syns på G+. D.v.s, det kanske funkar att ladda upp till Drive -> Visa i G+ -> dela till Blogger?

    Jag använder mig av Dropsync för att synka och Drivesync (som jag har varit betatestare till ett par veckor och som släpptes idag på Play tror jag) för synk till Google Drive. Båda apparna är av samma utvecklare.
     
    Kame_boy gillar detta.
  3. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Har du olika gmail-konton för platta och telefon?
    Om ja, lägg till respektive under inställningarna i respektive google+ app.
    Om nej, är du säker på att du har laddat upp? Foton-appen i mobilen har två flikar, där den som heter "Kamera" är lokal, så den syns inte i en annan enhet förrän de har laddats upp.
    Kom ihåg förresten att du kan ställa in så att bilderna säkerhetskopieras i fullstorlek eller komprimerade.

    Upplevde för något år sen att Picasa web fungerade bra med blogger. Enklast var att installera picasa på datorn och låta picasa synka en mapp till picasa web. Dessa bilder syns sedan i blogger när man infogar. Sen var det bara att låta mobil och/eller platta synka antingen till den mappen i datorn eller direkt till picasa web. Nu för tiden har ju Google+ foton sakta börjat ta över picasaweb av någon anledning, men det borde fortfarande gå att göra så.

    Och så lite offtopic tankar:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  4. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tror det är en tillfällig defekt i senaste Google+ appen som gör att du inte ser Säkerhetskopiera-albumet...fixar sej säkert vid någon uppdatering
    Du kommer åt dom från album/galleri-appen så länge

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk