Fråga: kommer 4.4 och när kommer 4.3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av swaavad, 1 nov 2013.

  1. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Självklart så inser jag att jag bara är en av okänt många som har problem med mobilen. Detta säger jag eftersom jag ansåg den vara felfri innan uppdateringen. Nu är batteritiden någorlunda okej, men likafullt så har jag problem med blåtand och wifi. Skärmen laggar och launchern gör en redraw varje gång jag stänger en app som t ex quizkampen, e-postklienten (inte gmail) eller om jag lyssnat på musik eller surfat med Chrome. Detta är försämringar som uppstod efter uppdateringen. Hur många som har eller inte har problem efter uppdateringen vet jag inte, men nog är det märkligt att vi trots allt är en del som fick samma symptom på våra mobiler här i Sverige som de i England. Mäkligt är ock det faktum att 4.3 som finns i S4 skiljer sig från den 4.3 som finns i S3. Tjejen har en ny S4 och har tex helt andra smileys än vi har i våra S3or, men det är bara ett världsligt problem. :)
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det du beskriver är konstigt, dock inget ovanligt.

    Jag har under årens lopp följt olika mobilers uppdateringar här på swedroid & det är alltid samma visa, en viss klick har problem & det gäller ibland även dessa som gjort återställning i samband med uppdateringen (vilket självfallet är det första man gör om problem uppstår).

    Som sagt, inget nytt under solen. Själv så har jag inte fått uppdateringen än så vi får väl se hur mycket jag kommer att svära ;-)
     
    Last edited: 6 jan 2014
  3. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De har jag väl ändå inte sagt?! Jag har inte sagt att CM löser alla problem som finns i världen. Men just de problemen som togs upp i de inlägget löser CM för jag har själv provat den med S3 och CM 10.2. Sedan att du inte gillar CM struntar jag fullständigt i för de är inget objektivt över det. Subjektivitet för all del men de hör inte till diskussionen IMO.
     
  4. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Medger att det är märkligt. Men de problem som de i England har, är inte samma problem som de i England har. Dvs. England har fått två 4.3or, i Norden/Sverige har bara fått en. Bara så att man inte blandar ihop Äpplen med Päron så att säga. Har inte noterat något större missnöje i England nu, alltså sedan de fick den fixade 4.3'an

    S4 är ju en helt annan telefon ;-)

    Men tänk vad många olika konfigurationer, av telefonerna det finns. Olika mycket minne kvar, olika appar igång, olika versioner av appar osv. Är väl inte så konstigt att någon eller några inte blir helt 100 efter uppdateringar. Titta bara på vanliga datorer, där är det ju på inget sätt annorlunda. Och våra telefoner är ju en dator på alla sätt.

    /Kjell
     
  5. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Vill bara upplysa om att där fanns en smily, så no hard feelings. Tycker bara att lösningen för alla som har problem är inte att byta till CM. Det är andra orsaker som gör att man byter till CM eller andra custom rom. Där med är det sagt. Jag har inget emot CM. Giller det inte personligen. Men det betyder inte att det inte är ok. Och jag har ju samma rätt att deklarera vad jag inte gillar som du har att tala om vad du gillar. :)

    Hepp!
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Absolut, men jag sitter inte och säger vad jag gillar, utan jag ville bara ge ett alternativ i diskussionen på ett sätt som jag vet funkar. Men det betyder ju naturligtvis inte att det är något som alla gillar. De flesta som hänger på Swedroid och som inte är livrädda att pilla under motorhuven (för vi har många såna också naturligtvis) har över åren gett mig intrycket av att CM är uppskattat just för de är så mångsidigt och enkelt att grafiskt forma som man vill ha det, vilket man inte kan säga om många tillverkares egna gränssnitt. Men CM är inte lösningen på alla problem. Men en sak som de flesta håller med om är att CM brukar vara duktiga på att optimera prestandan vad gäller grundläggande saker som webbsurfning, telefonbok och dialer, vilket Samsung verkligen inte är. Men de mesta andra som Samsung gör är faktiskt helt okej. Personligen har jag inget emot utseendet på Touchwiz utan det är mer prestandan på S2, S3 som stör mig. Även S4 har småtendenser till lagg vid dialer och adressbok vilket är bara sjukt.

    Men i slutet av dan så tycker jag alla ska köra vad de gillar så klart. Har inga som helst problem med det. :)
     
  7. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Säkert nämnt redan men såg inget ett par sidor tillbaka. Ni som har problem med wifi, testa att ge telefonen fast ip. Det hjälpte mig att bli av med batteridränage.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  8. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jo jag håller med om det mesta. Lustigt nog är det just Tochwiz som jag inte står ut med på Samsung. Och då är det utseendet som stör mig. Jag lade in CM på en av mina lite äldre HTC telefoner för att använde den som fjärrkontroll. Så visst prestandan kan man absolut inte klaga på.

    /Kjell
     
  9. enor

    enor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro
    Min batteritid är avsevärt bättre med 4.3. Och både wifi och blåtand fungerar bra. Ville bara säga det som en motpol. ;-)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  10. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Största misstaget med TouchWiz enligt mig är att dialern och adressboken är så slö. Jag har sett gånger då dialern tar upp till 4-5 sekunder för att komma fram. Vet inte vad andra tycker men för mig skapar de stor irritation när man är stressad på jobbet och en kund har ringt och man vill ringa tillbaka omgående. Då vill man inte telefonen ska brista på såna här grundläggande saker. -Detta- tycker jag Samsung borde ha fixat för länge sen men antagligen så sitter deras utvecklare med företagets senaste hårdvara och stör sig inte på detta och porterar bara de senaste features ner till de äldre telefonerna och bara kontrollerar så saker inte kraschar. För om de själva faktiskt hade använt mobilen och gärna rätt tungt så hade de också retat sig på problemet skulle jag gissa.
     
  11. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Hmm, har aldrig själv funderat över detta. Men skall fundera på om den är slö eller inte. Kör iof inte TouchWiz, och har inte gjort på flera år. Nova har fungerat bra och är snygg. Men dialern och adressboken har väl egentligen inget med TouchWiz att göra ?
    Jag har alla kontakter på google och inga lokalt, vet inte om det kan skilja.

    /Kjell
     
  12. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Touchwiz är inte bara launchern utan även androids framework i samsunglurar.
    Samsungapparna (dailern) är också en del av touchwiz.
     
  13. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Boss302 svarade innan mig. Det stämmer de han skriver. Dialer och adressbok är allt en del av hela framworket ifrån Samsung. Det är allt beroende av varandra.
     
  14. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Håller fullständigt med. Dialern är en katastrof, både i reaktion och sett till användarvänlighet, och TouchWiz är i mina ögon fult, slött och enhetlighet har nog inte varit ett prio. S3:an är min andra Samsung och det jag saknar mest från mina HTC är just dialern som är otroligt mycket bättre och smidigare ur hanteringssynpunkt.

    Men fördelen med android är ju att allt går att byta. Själv kör jag Nova och har bytt ut dialern mot Ex Dialer. Jag kombinerar det med Ubersynk så att jag fortfarande kan synka kontaktbilderna med facebook. Det finns ett flertal teman att ladda ned till Ex, och ett av dom påminner om original S3 om man nu gillar det.

    Hade det inte gått att byta dialer så hade jag nog aldrig köpt en Samsung.



    / Strömma
     
  15. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Oj, jag håller inte med alls. I omni saknar jag just dialern från TW och även om jag tycker exdialer funkar bra så är den inte riktigt i samma klass. Jag tycker TW är ganska snyggt och gillar det bättre än de flesta andra launchers som jag testat, fast jag trivs ännu bättre med omnis.
    Fast vem vet, imorgon kanske jag har ändrat uppfattning. ;)
     
  16. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Det bästa med android är ju att det går att ändra som man själv vill ha det ;)

    / Strömma
     
  17. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Du har så rätt! :)
     
  18. kaiserclaw

    kaiserclaw Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är jag den enda som inte fått uppdateringen??

    Telefonen är stock och jag har GT-I9300 och baseband I9300XXEMG4
    Söker jag både i telefonen och i Kies så står det att jag har senaste uppdateringen (4.1.2)
     
  19. DragonII

    DragonII Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Knappa in *#1234# i dialern, kolla vad det står på CSC.
     
  20. kaiserclaw

    kaiserclaw Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    CSC: I9300XEFEMG2