Diskussion: Batteritid

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av flipp, 6 sept 2013.

  1. hallonballon

    hallonballon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Om jag laddar upp den till 100% så brukar den ligga kvar på det då jag vaknar. Men om jag har den under det så drar den allt mellan 5 och 10% en normal natt på runt 7 timmar. Jag har väldigt dålig 4G täckning i mitt sovrum. Men 3G är ännu värre så jag får leva med det. Tror det spelar rätt stor roll hur ens täckning är, även ifall man har Wifi på. Mitt Wifi stängs förresten av när mobilen sover. Det är någon inställning jag kommit åt men det känns som en bra grej så jag har inte velat leta upp hur man ändrar på det
     
  2. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Jag har testat mitt batteri två gånger. Jag har inget simkort ännu så jag har testat batteriet med mobilnät avaktiverd på första testet och flygplansläge på andra testet.
    Andra testet blev mycket bättre än första. Jag har igång 50% ljusstyrka och Wlan med sync. Jag använder mobilen till att surfa och titta på videoklipp och streams.
    Jag har stängt av google now, platsåtkomst då dessa brukar dra mycket ström.

    Första test med mobilnät avstängd utan sim. 112 ändå tillgängligt.
    12 timmar total
    6h timmar skärm
    (2% kvar)

    Andra test med flygplansläge
    31,5 timmar total
    5,5 timmar skärm
    (10% kvar)


    Lite intressant är att det tar strax under 2h att ladda ett batteri från 2% till fullladdat.
    Vid andra testet och flygplansläge drog telefonen under första natten ingenting, 12h och 100% när jag vakna. Samma laddning andra natten drog telefonen 3% för ca 9 timmars sömn.

    Ska testa batteriet när jag får ett simkort också.
     
    Last edited: 6 jan 2014
  3. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Har fått något wifidelayoffifnotused wakelock. Någon som vet vad det innebär? Och hur man kanske åtgärdar problemet?

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     

    Bifogade filer:

  4. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ser inte bra ut alls för mig :

    Telefonen laddades klart till 100% kl: 00.00, vaknade upp kl 06:00, och då hade jag 94% kvar.

    Så här ser det ut nu ikväll, och då har jag 35% kvar:
    Batteriavändning: 18h 10min

    Android system: 25%
    Googletjänster: 17%
    Skärmen: 12% ( Aktiv 1h 53 min ) (även lyssnat på spotify 1h, syns inte antar jag?)

    Igår fick jag dock ut 4h 40 min, men då var det inte så mycket pill, utan mest surf och mail osv.
     
  5. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Du har inte betterbatterystats installerat? Eller någon annan där du kan se wakelocks. Jag har en wakelock som heter wifidelayoffifnotused och den väcker telefonen många ggr/håller telefonen vaken länge. Och denna wakelock hänger ihop med Android-system vad jag förstått.

    När man googlar på wifidelayoffifnotused så får jag upp en tråd på XDA med en kille som har en G2a som hade samma problem och han gjorde sin tråd ungefär samtidigt som jag började få problem... haha märkligt.
     
  6. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har inga sådana program installerade. Vid fabriksåterställning, så tog jag bort alla förinstallerade program, dvs alla som man kunde avinstallera. De "aktiva" och andra fliken, där rörde jag inget. (under program).

    Har installerat Nova launcher, samt 15 tal andra program, då snackar jag om kända apps som spel, spotify mm.
     
  7. hallonballon

    hallonballon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte det där ser så speciellt illa ut faktiskt. Är du i en miljö med sviktande täckning kan det mycket väl se ut så där efter 18h, det kan det för mig iaf Körde du streaming via Spotify eller offline? Googletjänster har iof inte jag i min lista, men den kanske är inbakad i "operativsystemet android" som också ligger bland topp 3
     
  8. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Ungefär det jag installerat också. Jag funderade först på om det var Nova launcher som drog massa batteri, men då många andra tycks använda den så låter det inte troligt. Men det var den största ändringen jag gjorde dock. :-P

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  9. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Kan någon kolla vad dem har för inställningar under advanced i wifi settings? Vet att jag ändrat litegrann där, kan vara det som skapat en wakelock. Nån som vet hur det var inställt från början?
     
  10. emmet

    emmet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2014
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har inte ändrat något under Avancerad Wi-Fi och det enda jag har ibockat är "Wi-Fi optimering". "Fortsätt Wi-Fi under sömnen" står på "Alltid". Men den kanske man borde ändra på... :)

    Har inte ens haft telefonen en vecka än så länge men är helnöjd med batteritiden. Laddade fram till klockan 7 och har sedan dess streamat SR-appen med högtalare en halvtimme, streamat med hörlurar en halvtimme, surfat, installerat ett par appar och andra liknande sysslor. Är nere på 85 procent nu strax innan klockan 16.
     
  11. m3rso

    m3rso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8+
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Måste säga att jag är sjukt nöjd med min G2 och batteritiden. Jag har ringt 2 samtal kollat facebook regelbundet m.m och har 98% kvar klockan är nu 15:47 jag gick upp vid 08:00. Tror jag har Battery Doctor att tacka för detta.
     
  12. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Hmm, ungefär det jag hade. Provar att ändra tillbaka till alltid och ser om det är de som är problemet. Annars kan jag nog konstatera att wifi drar massa batteri för mig.
    Hörde att andra även råkat ut för det. Kan vara min router som det är fel med. Känns som att telefonen drar mer batteri när jag är ansluten till wifi och jag får någon slags wakelock som har med wifi att göra.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  13. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Har också fått denna wakelock nu. Vetifan va jag har för router. Någon från comhem.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  14. Armine

    Armine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    spotify

    Spotify funkar perfekt idag , Tog bussen in till stan och det tar ca 20 min med buss, hade spotify på hela vägen och påväg hem också. När jag var hemma så var det 98% kvar, så ungefär 1procent per 40min spotify :cool:
     
  15. typ0

    typ0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Glömde ta screenshot, men fick ut 6 timmars skärmtid och 51 timmar mellan laddning denna helgen. Kan gott säga att jag är nöjd :-D

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  16. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Tredje laddningen och 32 h passningstid och 5,5h skärmtid.
    Mest surf och videoklipp. Flygplansläge med wifi alltid aktiverat.

    Drog drygt 6% under natten ca 9h.

    Vet inte hur det är med g2an men med min galaxy s2 drogs det mindre ström med wlan avslaget.
     
    Last edited: 7 jan 2014
  17. katthans

    katthans Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    14 timmar passning och 4 timmar skärm kan inte vara riktigt rätt va? Eller kan de verka normalt? rört mig inom staden hela dagen och har inte haft täckningsproblem eller något liknande.
     
  18. hallonballon

    hallonballon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det beror ju på vad du gjorde med mobilen de fyra timmarna skärmen var på.
     
  19. katthans

    katthans Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Allmän slösurf, Facebook och insta och lite sms

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Skärmstyrka?

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk