S4+ eller G2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av b3h4ppyn0w, 7 jan 2014.

?

Vilken telefon bör jag välja?

  1. Samsung Galaxy S4+ Autumn Brown

    21,1%
  2. LG G2 32GB Black

    84,2%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. b3h4ppyn0w

    b3h4ppyn0w Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!
    Min xperia z som lider av att bakstycket släpper är nu inne på reparation för tredje gången och pga av ramen tydligen är skev så täcks skadan ej av garanti vilket den gjort 2 gånger tidigare, jag har även problem med svarta prickar på foton pga damm i kameran. Då ramen är skev har jag inte någon garanti kvar på telefonen och då kameran är defekt så kommer jag ta en ny telefon på min försäkring.

    Jag har köpt hem en S4+ men är fortfarande tveksam till Samsungs touschwiz, bloatware och amoled-skärm vilket gör att jag ej har packat upp telefonen än. Har nu blivit fundersam på om jag ska gå och byta S4an mot en G2 då den har renare OS, större batteri, bättre skärm, aningen bättre optimerad kamera och ett lägre pris. Försöker överväga vilken jag ska välja men kan inte riktigt bestämma mig. Har ett minneskort på 32GB som jag haft i min sony som jag gärna vill använda men om G2 är en bättre telefon än S4+ så tar jag hellre den med 32GB utan plats för minneskort.

    S4+
    + Utbytbart batteri
    + Minneskortplats
    + Snygg brun/bronsaktig färg (skalet)
    + Snyggare design
    + Bättre på uppdateringar
    + Amoled-skärm (Energiförbrukning, kontrast)
    - Amoled-skärm (Pentile, onaturliga färger)
    - Touschwiz
    - Massa onödig bloatware
    - Mindre batteri
    - Sämre batteritid
    - fysiska knappar (gillade upplägget på min sony)

    G2
    + IPS-skärm (färger, ljusstyrka)
    + Optisk bildstabilisator på kameran
    + Kameran är bättre i mörka miljöer
    + Större batteri
    + bättre batteritid
    + Renare OS med on screen knappar
    - Större skärm
    - fysiska knappar på baksidan
    - ingen minneskortsplats
    - Sämre på uppdateringar
    - problem med kameran

    Vilken tycker ni jag bör välja? Har känt på båda i butik men jag är fortfarande inte helt 100 så hjälpande åsikter uppskattas.
     
    Last edited: 7 jan 2014
  2. Gotesjo

    Gotesjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har inte så många erfarenheter av S4+ men G2 är en grym mobil!!
    Skärmen är strålande. Batteritiden är perfekt, klarar sig några dar utan att ladda.
    Och något som jag älskar men många ogillar är att man kan bestämma allt på sin G2, den blir väldigt personlig. Och att den har en stor skärm tror jag inte kommer störa dig, (yttermåtten är inte så mycket större än S4.
    Men det ända problemet är kameran. Men den är ändå bättre än s4 skulle jag vilja säga.

    Jag skulle valt G2

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  3. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    Har inte heller så många erfarenheter av S4+, dock vanliga S4an. Så kan inte riktigt prata för den, men kan iallafall prata för att G2 är en helt fantastisk telefon! :) Skulle personligen sätta "större skärm" och "fysiska knappar på baksidan" som plus istället för minus. Att få en större skärm med i princip samma yttermått är fenomenalt. Knappar på baksidan kan tyckas som omständigt först, men när man vant sig så klarar man sig inte utan varken dem eller KnockOn, jag lovar! ;) För att inte tala om den helt underbara skärmen samt batteritiden :)
     
  4. xtreemjohan

    xtreemjohan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har vanliga S4. Och precis som du var jag väldigt skeptisk till den i början, men sedan fick jag ett jättebra erbjudande som jag inte kunde säga nej till. Så jag köpte den ändå.
    Touchwiz och all bloatware är ett faktum, aldrig sett något liknande. Men jag löste det mesta genom att köpa Nova launcher. Då slipper man Samsungs launcher, och man kan dölja all bloatware i applistan, så att man aldrig ser den igen. Inte världens bästa lösning, men den funkar.

    Vet inte som det är samma skärm, men den borde vara liknande. Färgerna är ju helt uppåt väggarna. Mättnaden är på tok för hög. Det är väldigt snyggt för grafik på skärmen, men filmer och fotografier ser onaturliga ut (speciellt hudtoner).
    Att det är en pentilematris är inget jag har lagt märke till, upplösningen är tillräckligt hög för att det inte ska synas.

    Det enda som jag har kännt mig besvärad av egentligen är kameran, makrofunktionen är inget vidare.
     
  5. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har man skippat skärminställningen "naturlig" i 4.3? Jag är grymt petig med färger & alla samsungenheter utom S3 i läge naturlig är åt skogen för mättade. S3 i standardläge är ingen höjdare men i naturlig så är den riktigt neutral & fin.

    Tror inte att problemet ligger i amoled skärmarna utan mer att Samsung valt att fläska på med färger, jag bävar inför att jag får 4,3 till min S3 och naturlig inställningen är borttagen!

    För övrigt så är G2 en riktigt fin lur som jag verkligen kan rekommendera, köpte den åt dottern som är grymt nöjd. Personligen så blir det ingen ny Samsung för mig om dom inte går att ställa ned färgmättnaden på, sålde min tab 8.9 av den anledningen men det är ju mest en smaksak :-)

    Edit : För övrigt så är G2 också lite för mättad i färgerna men den skulle jag nog kunna leva med.
     
    Last edited: 8 jan 2014
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.