Clash of Clans för Android

Diskussion i 'Spel' startad av ZeD, 1 okt 2013.

  1. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Jag kan ju bara skriva vad jag tycker:
    1. Man behöver inte "komma härifrån" för att man är med i Swedroid innebär att man visar sitt stöd för android i vilket fall?
    2. Även om jag varit nybörjare så är det andra förutsättningar nu och alla vill väl att klanen ska bli så bra som möjligt? För mig innebär det att vi höjer ribban för att vara med till ca 1000 pokaler, achers lvl 3 etc för vi har en klan som är FULL och vi KAN INTE ta in alla som vill...så är det bara... (vill man vara med så får man väl kämpa lite?!) :)
    3. För att föra ordentliga dialoger, frågeställningar etc så krävs tyvärr ett annat forum än just ett forum...swedroid's namn är bra reklam nog och jag tror inte "dom" tar illa upp av att vi har blivit en sån stor klan att vi behöver snacka på andra ställen också?!
     
  2. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min tanke är att vi efter ett tag, naturligtvis, kommer att bli en elitklan vartefter alla levlar upp sina th och annat :) Dom inte är aktiva kommer att sållas bort naturligt.

    Självklart måste vi såklart höja inträdeskraven (antal pokaler) successivt.
     
  3. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Ok då kör vi på det.

    Dock tycker jag att fler elders måste vara aktiva och köra på lite tuffare. Dem är trots allt till för att hålla ordning...

    Skönt att få lite ordning, fart, svar på frågor och struktur på clanen!
    Bra jobbat från er som svarat här i forumet ;)
     
  4. J1mmy

    J1mmy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller med om det som skrivs här och tycker nog att vi skall höja ribban lite grann. Det som jag upplever som ett lite bekymmer är som andra skriver just att det kan ibland dyka upp vad som helst när man begär trupper. Detta tycker jag Inte är ok. Begär Archers så vill inte jag i alla fall se låglevlade barbarians istället. Antar att detta problem hör ihop med ratio-krav. Själv tycker jag det är svårt att ha koll på vad och hur det doneras. Ration är ju enkelt men missvisande i en del fall.
     
  5. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hade de funnits intresse när Jr klanen startade så hade de inte varit något problem! Men när jag fick som jag såg de ett eroniskt svar på klanen la jag ner de projektet! Ser att det är dåligt att folk inte kunde enas om att en Jr klan hade varit bra! Tycker Jr klanen hade hjälpt för då hade de låg lvl lärt sig hur de funkar och att donatonerna inte blir fel. Tycker man borde gå genom en klan för att komma till swedroid clanen
     
    firezao gillar detta.
  6. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Håller med om att det var ett konstigt gensvar när du talade om att den dragit igång... Ironiskt tycker jag inte det var mer att folk inte förstod syftet med det hela... För ingen som är med i klanen nu vill gå "ned" till en JR klan. Men orkar du ha den igång ett tag så skulle det vara en bra idé...

    Dock är det något som måste sammanfattas på första sidan.

    Jag tycker NoSense startar en ny officiell Clan-tråd här där regler, krav och annan info kan sammanfattas i #1 posten: för att ha lite koll (eftersom vi tydligen INTE vill ha en facebooktråd)... ;)

    Jag tog mig friheten att skapa en grupp... Ansök den som vill:
    https://www.facebook.com/groups/576648342413725/
     
    Last edited: 9 jan 2014
  7. firezao

    firezao Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Men starta en Swedroid 1 och 2 klan. Dela upp medlemmarna mellan dom så att dom bli jämn stora. Använd denna del som forum så länge

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
  8. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Håller med ny tråd med regler namn och en intagningslista! Finns det 1 eller 2 som vill joina en swedroid JR så skapar jag de mer än gärna!

    Tycker också att mellan klan ledarna att det ska finnas en snabb kommunikation tex hangout :-)

    Btw vad heter Facebook gruppen? :-)
     
    Last edited: 9 jan 2014
  9. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Finns det plats till två spelare?
    mig. började spela för 4 dagar sedan. lvl 19, 639 troféer. väldigt påläst på strategierna ;)
    och min svåger. spelat betydligt längre. Lvl 35. 964 troféer.
     
    Last edited: 16 jan 2014
  10. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Rolle: Det är bara att ansöka så ska vi försöka lösa det. Skriv att ni är från Swedroidforumet i ansökan bara.
     
  11. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag är level 7 och jag känner att det helt plötsligt har blivit väldigt svårt att dra in framförallt guld genom att anfalla andra. Kör jag ett vanligt anfall så känns det som att de flesta har kanske 40k man kan sno. Någon level tillbaka var det inga problem att dra in 100k. Har jag missat något eller är det så över lag när man kommer till den nivån?

    Samtidigt så kan ju folk utan problem ta 100k från mig.
     
  12. bogieboy

    bogieboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur man gör för att swipa i detta spel? Spelar på en galaxy mega. Jag kan varken swipa får inte heller någon stavnings hjälp.

    Skickat från min GT-I9205 via Tapatalk
     
  13. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Du måste lvla dina troops för att klara attackera random baser, vissa är grymt bra för sin liga och då är det såklart lite svårt då dom flesta har sitt guldförvar i mitten typ.
     
  14. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Menar du med level 7 att du uppgraderat till townhall 7? Väldigt svårt att säga varför du inte hittar någon loot värd namnet men vad man hittar för loot pendlar upp och ner över dygnet. Troligen om du nu kör en TH7 så ligger du för lågt i dina cups. Har för mig att jag pendlade mellan silver 1/2 under tiden min tid i TH7, ligger du över det kommer du troligen inte åt looten då spelare med lite mer utvecklade baser farmar i gold league, ligger du för lågt så träffar du på för många TH 5 och din lootpenalty kickar in och drar ner looten.
     
  15. Rissnekorset

    Rissnekorset Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tjena boys!

    Sulade luren rätt i väggen och Mårten Musköt är nu historia (jag som precis fått drakar att ge er!). Vi får se om jag dyker upp i en ny skepnad i framtiden eller om jag byter till Windows Phone eller iOS, men om någon knackar på dörren in till värmen som är Swedroid-klanen så är min plats till hens förfogande.

    Peace! :-*

    /Musköten
     
  16. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Nån som kan hjälpa mig med en sak.
    Har nydligen börjat spela detta och fattar inte riktigt hur det funkar med trupperna.
    Jag har 2 st camper som rymmer 70 krigare. Men när jag tränar upp folk så stannar det alltid innan jag nått 70.
    Klickar jag på campen står det att jag har 70/70.
    Men klickar jag info på campen och räknar där ligger jag mellan 30-50 typ.
    [​IMG]

    Skickat från min Nexus 5
     

    Bifogade filer:

  17. Quarzi

    Quarzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4
    Olika trupper tar upp olika mycket plats. Jättar tar t.ex. upp 5 platser i camp, så 4 jättar tar upp 20 platser. Om du läser info om trupperna så står det där.
     
    Last edited: 27 feb 2014
  18. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    "Housing space" menar du att jag ska kolla på då?
     
  19. Quarzi

    Quarzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4
    Precis. Och ursäkta men skrev fel... jättar tar 5 platser styck x). Editerar förra posten..
     
    malajo gillar detta.
  20. zyxey

    zyxey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kan rekomendera klanen swede mayonaise i denna klan flyter doneringarna på bra, inget ratio krav men donera innan request och sunt förnuft ärdet som gäller