Fråga: Korta frågor med långa svar

Diskussion i 'Xperia Z1 - ROM-filer och utveckling' startad av Marooned, 4 jan 2014.

  1. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    En sån tråd kanske är bra, eller inte.

    Men har en kort fråga. Nu när kameran/root funkar som det ska i 4.3 är det någon som testat någon av ROMarna som finns ute? Funkar bra osv?
     
  2. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick hem min Z1 idag (C6903), och ska lägga in ROMAur 4.1 och senaste Doomkernel på direkten bara allting är nerladdat vill säga!

    Rapporterar tillbaka sedan med mina erfarenheter!
     
  3. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Artist-ikonerna i Walkmanspelaren

    När jag fyllt minneskortet med musik från datorn och stoppat i det i telefonen så noterade jag att trots att de flesta låtarna och även albumen fått med sig bilderna som finns inbakade i mp3-filerna, så saknas det bilder på artisterna ifall man går till artistlistan. Jag provade med att tanka ned från Gracenote, men den har uppenbarligen en del udda uppfattningar om vad det är för musik jag har, oh ibland stämmer inte varken bild eller albumtitel längre. Var nånstans hamnar den informationen när den tankas ner från nätet? Jag hittar den inte, och nu är det omöjligt att få bort dom felaktiga bilderna. Finns det nåt bra sätt att lägga dit egna bilder i stället? I en tidigare telefon jag hade så plockade musikspelaren en godtycklig albumbild från den aktuella artisten och lade dit, det var inte helt rätt det heller men bättre än Gracenotes version som lägge rdit en bild på en helt annan artist.
     
  4. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag har nu lagt in rommen från ihackers 2.0, tycker jag funka riktigt bra. Å så criskelos theme så allt är svart. Aldrig gillat det vita :)