DMTECH 1028DCS

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av H Hedning, 13 jan 2014.

  1. H Hedning

    H Hedning Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Min dotter fick en DMTECH 1028DCS som premie när hon sålt jultidningar och nu i helgen skulle jag starta upp denna och då fungerar den inte.
    När jag sätter i laddaren så går den att starta men så fort jag drar ur den så stängs den av igen och går inte att starta utan att den är inkopplad med laddaren. Den visar fulladdat, har provat reset, men ingen skillnad.

    Är det fler här som råkat ut för detta?
    Troligen får vi väl en ny och är det då någon som har några tips eller som tycker den fungerar bra?

    Vi har sedan tidigare en DMTECH 9748DCB som har fungerat hyffsat. Enda problemet är att apparna vägrar spara sig på minneskortet. Är det någon inställning?

    /H H
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Du kan ringa supporten på 031-687350 eller [email protected] för att få hjälp. Du skall kunna flytta vissa appar eller delar av appar till SD-kortet från inställningsmenyn ---> appar och sen klicka på den app du vill flytta. Vill du ha fullständig kontroll måste du "roota" den och installera tex apps2sd så kan du flytta som du vill.
     
  3. H Hedning

    H Hedning Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tack! det har löst sig. Det kommer en ny snart. Hoppas den funkar.

    Roota? Jag är lite nybörjare på detta. Har själv en iPhone 4s, men jag fixar ju med deras telefoner och surfplattor som är Android.