Långsam Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mirtini_86, 1 jun 2010.

  1. mirtini_86

    mirtini_86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är helt grön när det gäller Android och min Desire e min första androidlur. Fick den igår och väntade ivrigt på att den skulle bli färdigladdad så jag kunde starta den. Så nu har jag lite frågor, har sökt så gott jag kunnat och inte hittat några svar.

    1. När jag startade den så tyckte jag att texten va pixlig och den vita bakgrundsfärden såg rutig ut och inte vit som på en datorskärm. Är det så på era också? Min man har en Magic och har inte upplevt hans som så "rutig"

    2. Sen så upplever jag att den är långsam/laggar lite när man bläddrar i inkorgen för sms och i menyerna. Är era också så? Kan man göra ngt för att få det bättre?

    3. I meddelande menyn så blir bakgrunden liksom randig vid kanten av texten. Hur har ni det på era?

    Jag har väntat så länge på min Desire och är nu rädd att jag fått ett måndagsex.
     
  2. -Daniel

    -Daniel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan vara så att du fått något måndagsex... Personligen har jag inte upplevt något utav det du nämner, du använder inte trackballen när du switchar i menyerna va? för det är en känd bugg som orsakar lagg i menyerna.
    Föreslår annars en factory reset..
     
  3. mirtini_86

    mirtini_86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej jag har knappt använt min trackball alls. Ser din vita bakgrund vit ut? Som på en datorskärm?
     
  4. Zushakon

    Zushakon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Väldigt lustigt, har inte heller upplevt något av det du nämner.. och start bakgrunden är kristallklar och vit.. som skärmen för min del alltid är. o_O Kristallklar alltså ^^
     
  5. mirtini_86

    mirtini_86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För att förtydliga mig så är det väldigt väldigt smårutigt det e inga stora rutor jag menar. Men det ser liksom pixligt ut. Det vita ser ju inte ens ut så på min gamla K850i. Jag som väntat så länge på min desire. Men jag brukar ju ha otur när jag köper teknikprylar....:cry:
     
  6. Tympanon

    Tympanon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skärmen är klockren på min. Det låter som det är fel på din.

    Däremot känner jag igen lagget, dock bara i programmenyn.
     
  7. Adyzz

    Adyzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lämna tillbaks den! DOA-garanti <3

    EDIT: Byt ut den menar jag såklart, desire är en underbar telefon :)
     
  8. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig det "rutiga " sägs bero på pentile matrisen som skärmen har.

    Har skuggorna som man får vid text mot vit bakgrund har jag också.

    JAg är inne på min andra Desire och de är exakt likadana.
     
  9. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Lagget kommer från live wallpaper. Animationer gör att telefonen upplevs segare än den är. Sms-historiken laggar oavsett (mjukvarubugg), byt till handcent sms.
     
  10. edsbyn

    edsbyn Guest

    precis, ta bort live wallpaper genast. Byter du från det till en fast bakgrund känns din telefon mycket mer rapp igen på allting.