Säljes: Playstation 4, FIFA 14 & 2 handkontroller [SÅLD]

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Sturridge, 1 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Nu måste du skämta? Är du dum på riktigt eller trollar du bara? Snacka om OT som redan är rapporterat. Varför begå fler brott för att något brott har begåtts?

    Förstår du inte det jag skrev om ett öga för ett öga?

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  2. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    På de annonser där han la ut tidigare annonser som "Referenser" , har dom fått sina grejjer? eller är det påhittade konton av han själv?

    dvs
    SHM Iphone5s
    Wareho gear
    paulreedsmith macbook pro retina 13.3
    alexm Vit inplastad ny iPad Mini 64gb
     
    Last edited: 15 jan 2014
  3. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Det är inte påhittade konton.
     
  4. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    I början sålde han och skicka saker för att bygga upp ett förtroende för att sen när han till slut hade ett förtroende och blåst folk på tiotusentals kronor skita i att skicka ut det.
     
  5. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    känns ju väldigt udda att han då väljer att sälja och skicka en del av de produkter han utger sig för att ha och utelämna andra (kanske handlar om förtroende grej). lider med de som är drabbade och känner ingen sympati alls för "andreas" om ja ska vara helt ärlig. Det är ett medvetet val han gjort och tycker inte man kan skylla på ett spelberoende! Han är en vuxen man för fan och som man bäddar får man ligga! sök hjälp för ditt spelberoende istället för att fortsätta i det dåliga mönstret. Men att medvetet lura andra människor för att finansiera ett spelberoende är fucked up
     
  6. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Inte påhittade konton. Paulreedsmith, alexm & SHM har jag sett tidigare.
    SHM har jag gjort affärer med på distans och kan rek. SHM som köpare.


    Sen spelar det ingen roll om han skulle ha 1 miljon ref. egentligen. Allt kan byggas upp för att få förtroende, om man har för avsikt att blåsa folk framöver.

    Precis, ett standardutförande hos de flesta som kör med bedrägerier.

    Var inte majoriteten av de dyrare varorna sålda med IRL-möte, har jag för mig?
     
  7. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Tvivlar på det han sitter bara inne på rummet hemma i säkerheten hos mamma har jag hört.

    Det sorgliga i det hela är att mamman rättfärdigar hennes sons beteende med att han har ett spelmissbruk. Det har jag också haft men bara för det började jag inte begå bedrägerier mot privatpersoner, eller företag för det. Typiskt offermentalitet vi ska gå och tycka synd om sonen och inte om dom som blivit drabbade.

    Hade mamman tagit ansvar hade hon så fort som möjligt fixat fram pengar till de drabbade.
     
    Last edited: 15 jan 2014
  8. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jo de är det som "sägs" hur mycket sanning de ligger i det går ju att spekulera!

    håller med dig till viss del. Är han över 18år så är han myndig och får ta hand om sina handlingar och sitt liv på egen hand, det känns lite väl hårt om mamman ska behöva betala 10 tusen kr för sin sons bedrägerier om han är vuxen man. Är han under 18år däremot har hon väl ett ansvar gentemot honom där hon får stå till svars!
     
    Last edited: 15 jan 2014
  9. Prodrive

    Prodrive Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    ni som är drabbade ring 11414 och gör en anmälan.
    och det här med att åka hem till honom och hälsa på osv LÄGG NER med sånt skit. Det är fler än han som bor i huset och gör dem en anmälan mot er så är det kört.

    att ta lagen i egna händer och bli åtalad för hemfridsbrott är inget kul och ha på sitt register för framtida jobb...
     
  10. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Låter man detta ske 3 gånger så undrar jag om man verkligen bryr sig och tar ansvar. Eller vad säger du? Enligt mamman var detta tredje gången gillt. Det är 3 gånger för mycket.
     
  11. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja verkligen , visst är det de! som förälder så hade man hjälp sin son att ta kontakt med en psykolog eller dylikt för att diskutera problemen. Man står inte bara och tittar och noterar och se sin son hamna djupare och djupare i ett beroende. och vad som sagts tidigare så kände väl dom till detta? och verkar mer som dom har blundat åt problemet mer än att försöka få ordning på hans beteende!
     
  12. Sturridge

    Sturridge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag lät min mamma skriva igår från mitt konto för att förklara läget då jag själv inte hade ork igår.
    Vi hade även en person som var här igår som fick läget förklarat.

    Ni har ingen aning om hur situationen ser ut för mig och har gjort under de senaste fem åren. Ni vet inte heller hur ett missbruk ser ut och fungerar och paniken och stressen man lever under dygnet.

    De som varit vänliga i mailkontakt med mig och min mor och har någorlunda förståelse för situationen kommer jag kontakta inom en snar framtid för att försöka få till en avbetalningsplan med. Ni övriga som varit otrevliga via mail kan ju gå via kronofogden, hur mycket det nu kommer hjälpa er när jag har över 300.000:- där snart.

    Jag hoppas ni som inte fått något levererat redan har varit hos polisen så utredningen går snabbt. Troligtvis läggs detta ihop med rättegången jag hade i Fredags.

    Ledsen för situationen men kommer kontakta vissa av er för att hitta en avbetalningsplan som kommer gå fortare än via kronofogden iaf.

    Kommer inte besvara eller läsa något mer i tråden utan hänvisar till min mail: [email protected]

    Smutskasta gärna mig men smutskasta inte min mor bara för att jag lyckats hålla spelberoendet hemligt bra länge och hållit uppe en falsk fasad genom många år. Det är först nu jag insett hur djupt problemet är.
     
    Last edited: 15 jan 2014
  13. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Jag har som sagt själv haft ett spelmissbruk säkert förlorat över 200k men det är pengar jag själv tjänat in. Bara för det utnyttja jag inte andra tex min mamma och pappa dom viktigaste personerna i ens liv dom som gjort att man ens vandrar på denna jorden.

    Så du menar att jag inte kommer få tillbaka mina pengar haha?

    Om det nu var din mamma vi maila med varför upphörde mailkontakten när jag bad hon ringa mig? Kan hon ringa mig idag?
     
  14. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    patetiskt ditt jävla trash
     
    ASR gillar detta.
  15. Sturridge

    Sturridge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    200k?
    Prova att spela bort 3 miljoner så får vi se hur psykiskt bra du mår.
    Detta är omfattande och jag yrkar på vård.

    Du har inte haft i närheten av ett spelmissbruk om du inte förstår hur man kan ljuga för sina föräldrar. Man är insnöad och sitter i skiten. Man ljuger för alla dygnet runt under flera års tid.

    Jag bad henne bara skriva och förklara lite hur situationen ser ut.
    Hon har inte ens något med saken att göra. Det är jag som är skuldsatt och jag som kommer ta straffet. Jag bad henne bara förklara lite kort då jag själv inte orkade göra det igår.

    Jag tycker ni ska kontakta polisen och ta det därifrån. Jag erkänner allt så vad finns det att ens diskutera? Ta det med polisen.
     
  16. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Jasså 3 miljoner, kan man få en print på din spelhistorik? Nej tänkte väl det. Men om man någon gång har vägarna förbi Västerås kan man komma förbi och hämta sitt ps4 då? Eller vågar du inte lämna rummet som igår när du fick besök? Bara undrar allmänt.
     
  17. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Förstår inte hur ni bara kan sitta här, åk hem till honom förfan
     
    ASR, Galax och Miiliio gillar detta.
  18. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Vänta här nu, han har spelar bort 3mille och han sitter på sitt rum hos mamma?
     
  19. Sturridge

    Sturridge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det finns något som heter betalningsanmärkningar. Något jag haft sedan jag var 18 år. Gör det hundra procent omöjligt att få vettiga samlingslån, lägenheter med mera.

    Det får bli mitt sista svar och skicka gärna ett mail vid funderingar.
    Jag kan bara beklaga situationen och hänvisa till polisen och låta de sköta utredningen så jag får mitt straff.
     
  20. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Har du haft 3 mile o spela bort så har du fan kunnat köpt några lägenheter.. Tråkigt att se människor som du lura människor som kämpar och gör rätt för sina pengar.

    Tänkte inte skriva ett skit först men sedan när du började med 3mille så var det bara löjligt..

    Reglerna här på forumet borde ändras och det borde finnas någon liknande omdömens sida som rec.elmor.se där techsweden och nordichardware lämnar omdöme för köp o sälj.. Där även jag är admin och ser till att det är legit omdömen som lämnas.
     
    Last edited: 15 jan 2014
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.