Fråga: värt att uppdatera?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av västeråssnubben, 9 jan 2014.

  1. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Förstod det. Men så har det inte varit för alla som uppdaterat.
     
  2. hjorten66

    hjorten66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Har oxå mycket bättre batteritid med nya uppdateringen. Misstänker skarpt att dom som klagar på dålig batteritid,har appar som drar en massa ström.
     
  3. Sulan_73

    Sulan_73 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en Fabriksåterställning en andra gång ,och har nu mycket bättre batteritid ,blev nog något fel första gången .:)..

    Ja ,telefonen är ruskigt snabb efter uppdateringen ,så den är värd att ladda ner ,gör en fabriksåterställning efter bara ...;)
     
  4. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har inte upplevt några direkta fördelar alls med 4.3. Önskar jag inte hade haft så bråttom. Mycket segare telefon rent generellt, känns inte som den "orkar med" och jag har installerat samma appar som tidigare.
    Körde som brukligt fabriksåterställning > uppdatering > fabriksåterställning.
    Ang batteritid märker jag ingen skillnad alls. Lika bra/dålig som tidigare.

    Kastat om lite i menyer, gjort en del saker snyggare visuellt och en del saker ser hemska ut. Vissa funktioner är försämrade också men en även en del förbättringar ...så det går ju jämt ut.

    Om jag skulle få välja nu i efterhand hade jag nog mer än gärna haft kvar föregående version.
     
  5. sabinaw

    sabinaw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Uppdateringen hade ställt om min väder widget till automatisk uppdatering. När jag ändrade till manuell blev batteritiden bättre


    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
     
  6. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har varit avvaktande till att uppdatera enligt mitt tidigare inlägg. Men jag gjorde det för ungefär en vecka sedan och upplevde direkt att telefonen blev snabbare. Efter den här veckan har jag upplevt att batteritiden inte ändrat sig någonting alls. Det var den biten jag var mest orolig för. Ingen fabriksåterställning och all mjukvara är helt i original.
     
  7. super_nollan

    super_nollan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Uppdatering + 2 x fabriksåterställning = snabbare "känsla" o samma lika batteritid. Go launcher fick batteriet att dö på en halvdag o_O alltså åkte det ...

    Värt att uppdatera ? Tja ...
     
  8. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Har en ny S3 vars batteri ligger på ca 20% kvar jmf med 45% efter en arbetsdag, detta efter uppdatering. Folk tjatar om denna jäv** återställning som i princip inte tillför nånting. Börjar starkt misstänka att alla dessa människor som lovordar uppdateringarna endera inte har uppdaterat eller så kör dom custom rom. Att vägra inse att uppdateringen ställde till det för många av oss verkar vara som en slags religion för en del människor.
     
  9. Stratocaster

    Stratocaster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min erfarenhet av forum är att det är de som har problem som skriver de flesta inläggen och en stor del som är nöjda bara läser.

    Själv kör jag orotat och helt original. Uppdaterade via OTA, och fick en lur som blev mycket rappare med bättre flyt. Ungefär samma batteritid.

    Kan man inte tänka sig att det finns appar som beter sig annorlunda efter uppdateringen och att det är orsaken till att det blir sämre för vissa?
     
  10. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 304
    Mottagna gillanden:
    478
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Jag har nu kört i stort sett en månad sedan uppdatering (26/12), jag gjorde ingen återställning och har inte upplevt några problem överhuvudtaget.
    Den flyter bättre och jag har oförändrad eller något bättre batteritid. Jag tror att det är nån app eller inställning som strular för dom som inte är nöjda. Jag är i vilket fall som helst skitnöjd.
     
    Euran70 gillar detta.
  11. synapz

    synapz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Använder Nova Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Note 10.1 2014 edition
    ROM:
    Stock (5.1.1)
    Info:
    Nova Launcher
    Jag är definitivt inte nöjd med uppdateringen av min S3:a till 4.3 från 4.1.2. Allt fungerar dom det ska, batteritiden är ungefär som förut men jag får meddelanden om minnesbrist titt som tätt och Apex launcher, som jag har använt i 2 års tid ritar om mycket oftare numera. Har aldrig gillar Samsungs Touch Wiz men får kanske gå den vägen för att minska på minnesanvändningen. Jag har försökt att minimera antalet appar som autostartar men trots det så är det efter ett tag bara ca 125MB ledigt minne i telefonen.
     
  12. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Men varför har du då fortfarande 4.3 om det är så hemskt?
    Ladda hem den verionen du hade innan, starta odin o lägg till filen/filerna. Koppla in luren o tryck "flash".
     
  13. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ja uppdatera telefonen blir märkbart snabbare stor skillnad mot förut tycker jag återstår att se om batteritiden blir knas som vissa har noterat.