Problem: Mikrofonen strular.

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av bbn, 21 jan 2014.

  1. bbn

    bbn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Yo!

    I samtal hörs jag antingen väldigt dovt, eller inte över huvud taget. Tänkte att det kanske har kommit smuts i någon av mikrofonerna, så jag peta lite försiktigt med nål och gem, och testade ringa. Nix, blev varken bättre eller sämre.

    Testade att prata i ljudinspelaren, och när jag spelar upp hör jag mig själv ganska bra, men även ett brus-ljud.

    Men till det "roliga" i det hela, när jag är i samtal så fungerar det hur bra som helst att köra via högtalaren. Då hörs jag precis som vanligt, inget brusande eller dova ljud vid sidan om.

    Hur kan detta komma sig?

    Har läst runt lite på diverse engelska forum, och det verkar som att det är ett återkommande problem i många One-lurar.

    Ska testa imorgon om det blir bra ljud via headset, bör ju vara så.
    Känns bara så jäkla surt att skicka ner telefonen på lagning, igen...
     
  2. KennethK

    KennethK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X
    Låter som samma problem som jag hade med min lur. Skickade in den på rep och när jag fick tillbaka den, så funkar den perfekt. I rep.beskrivningen står att de inte bytt någon hårdvara, utan uppdaterat en firmware nånstans i luren. Vilken vet jag dock inte....
     
  3. bbn

    bbn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER



    Okej :/ aja, tack för svaret
     
  4. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Mikrofonen är dumt placerad, det är inte så att du råkar hålla ett finger över när du pratar vanligt? Sen när du pratar med högtalaren håller du kanske annorlunda?
     
  5. bbn

    bbn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Mikronfonerna* ;)

    Och nej, har testat alla möjliga positioner med handen - ingen skillnad :neutral: Nåja, i morgon är det lön och då får det bli ett bluetooth-headset. :)