COC Swedroid clan

Diskussion i 'Spel' startad av Densvenske, 9 jan 2014.

?

En eller 2 klaner

  1. 1 clan

    8 röst(er)
    38,1%
  2. 1 nybörjar clan och en elite clan?

    13 röst(er)
    61,9%
  1. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    ITänkte att detta kunde bli en tråd där vi kan enas om ska vi ha en eller 2 klaner? Vilka regler som gäller så uppdaterar jag reglerna här!

    Regler/krav för "Swedroid" är
    Donera minst 100 trupper på 14 dagar
    Trophy gränsen är min 800

    Gör man inte detta så åker man ut. Om man inte har anmält semestern.
     
    Last edited: 10 jan 2014
  2. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Jag tycker NoSense som är klanledare ska ha första posten... eller nån som kan hålla regler osv uppdaterade?

    /linqan
     
  3. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag skulle kunna göra detta linq! Om ingen annan vill :-) då överlåter jag de till den personen! :-)
     
  4. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag vill/orkar inte ha koll på allt, är tacksam för all hjälp. (fler som vill bli clan elders?) Så kan någon sammanfatta reglerna vi kommer fram till vore det jättebussigt.

    Som det är nu har vi satt en enda regel och det är att man ska donera minst 100 trupper (värdet varierar beroende på vad man skickar, kan inte exakt vad det är, men en wizard är såklart mer värd än en barbarian iaf) under en spelperiod (2 veckor).

    Det är väldigt lite för en aktiv spelare och det kravet kan behöva justeras om vi har aktiva spelare och vill bli en clan med högre level/rank.

    En annan sak vi verkar vara överens om är att de som inte uppfyller de enkla kraven sparkas ut, för att ge plats för de som vill lira aktivt. Ska man på semester eller dyligt är det bara att man meddelar det här på forumet.

    Det enda man idag kan begränsa intagningskraven med annars är antalet pokaler, det kravet är idag 800 st, vilket också är väldigt lågt.

    Nästa steg man kan sätta är 1000st (borde alla kunna fixa utan problem) därefter i jämna hundratal uppåt. Ska vi öka till 1000 direkt?

    Jag är för demokrati och vill att både klanen och chatten ska vara trevlig och kul att hänga i. Och jag vill att ni som spelar aktivt ska bestämma hur reglerna ska vara.

    Men ska vi satsa på att bli en "elite-clan" så behöver vi kanske höja upp kraven lite?
    Ska vi vara en klan där även nybörjare kan hänga för att lära sig av oss som spelat ett tag så kan inte kraven vara för höga.

    Vill vi ha lite högre krav eller inte? Var med i diskussionen nu, det är Ditt enda sätt att påverka..

    Och behöver några övriga regler behöver kanske tillföras? Vilka?
     
  5. J1mmy

    J1mmy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tycker gott vi kan öka kraven lite, det bör vi alla klara ut. Tycker dock att det roligaste är om vi kan vara 1 klan, sen förstår jag att detkan vara svårt om det nu är så mycket folk som vill in. Sen hade det givetvis varit kul och köra mot elit clan men just nu känner jag mig en bra bit från elit ;-)

    //Grinder
     
    Last edited: 9 jan 2014
    Nosense gillar detta.
  6. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vi borde ju sakta men säkert bli en elit-clan om vi enbart har aktiva spelare, de andra åker ju ut med automatik. Och jag tror inte att trycket på nya spelare är så gigantiskt stort, iaf inte härifrån forumet.

    Men vi behöver hjälpas åt att hålla ordning och reda i clanen, och de som inte lever upp till reglerna, eller är allmänt otrevliga i chatten åker ut :)
     
  7. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Jag röstar för att vi blir bäst i världen.. MINST! eller så är jag bara trött och skriver för att kunna följa tråden ;)

    Natti!
    /Krille

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
  8. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag tror INTE att vi behöver en klan till, utan jag tror att väldigt många i vår klan just nu är väldigt inaktiva, och rensar man bort de som inte spelar längre så finns det nog gott om plats för de som vill in.

    Men å andra sidan så bryr jag mig inte så mycket. Om någon vill ha hand om en "mindre" klan så är det okej för mig. Jag spelar bara för att det är kul, är inte så sjukt seriös.. :)
     
  9. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ett tips är att inte vara för strikt med 1000 cups då detta skulle förhindra för er att besöka underworld. För att komma ner till UW måste ni ligga på under 200 cups alltså inte 201 utan 200. Här finns det loot vill jag lova men 1 minut efter man loggat av är man upp i 3-400 cups igen :(.

    Tricket är att raida och avsluta oavsett vid 39%, detta innebär att den ni raidar inte får en sköld och ni kan raida byn igen samt att du inte får några cups som blir jobbiga att bli av med för att hålla er under 200 cups.
     
  10. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Underworld??

    Jag har aldrig hört något om det..

    Men surt som fan om man måste slänga iväg alla sina pokaler för att få bra loot.
    Det borde ju vara att man ju fler pokaler man har detso MER och "lättare" loot.
     
  11. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Pokaler är helt betydelselösa för en farmer, jag kan pendla mellan silver1 och crystal3 under en kväll beroende på vad jag letar efter. Nere i underworld kan man spela fram till och med TH8 vid TH9 är lootpenalty alldeles för hög men som sagt lämpar sig bara för långa spelsessioner, jag tog mig min tripp ner när jag farmade lvl8 walls.

    Nu är jag inte medlem i er klan men har ni funderat på att göra en klanfamilj om trycket är för högt? Ni skulle kunna ha en Swedroid Casual och en Swedroid Elajt. Vi har något liknande i 'Bear-family' vi består av ett 6-tal olika klaner med olika krav men som övervakas av guardians (en i varje klan) dessa har en absolut status och kan ej bytas ut, själva klanerna drivs annars av dess elders, själv är jag elder i Firebears. Den gemensamma kommunikationen för elders görs genom chatt-appen GroupME, då man i denna kan skapa olika grupper, en för varje klan, en gemensam för elders och en gemensam för guardians.

    Ville inte tränga mig på men bara dela med mig hur 'Bear-family' lagt upp det för att kunna driva ett flertal klaner som ändå känner gemensamhet. Vi tävlar emot varandra i cup-pushes och gör besök mellan varandra. Efter vår senaste Family Feud satte vi ihop de 50 bästa och hamnade på top200 global!
     
  12. Nosense

    Nosense Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för inlägget ZeD. Underworld låter ju lockande nu (th8) när murarna börjar bli kännbart dyra :)

    Jag har ingen lösning på vad som är det bästa för den här clanen, det viktigaste är att ha kul och att de som lirar är aktiva. Tycker det är skitsvårt att hitta en balans mellan krav or not. Det enklaste är väl endå att ha krav på att spelarna är aktiva, är man inte aktiv under några veckor så får man ge plats åt någon annan helt enkelt. Ja ifall någon vill in för tillfället och det råkar vara fullt.
     
  13. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag älskar att farma walls, hade tänkt att sluta efter skulls (L8) men kommer att göra L9 med. Att gå från L7 till alla sektioner L8 går på 112,5 miljoner guld, så det gäller att hitta metoder för att komma över guld snabbt med minsta möjliga armé.
     
  14. Hellpig

    Hellpig Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Blir det någon andra Swedroid klan? Börjar bli redo för att gå med i en klan nu men hittade bara en Swedroid klan och den var full!
     
  15. Pbateman

    Pbateman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Sök så får du nog plats