Varför denna hype kring Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kemal88, 18 jan 2014.

  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Arg? Vem är arg? Du vill verka överlägsen och hanterar diskussioner genom att sätta dig själv över personen du debatterar. Vi två, som du kanske förstår först nu, har inte snackat tidigare. Jag tycker bara att din attityd motverkar det trevliga på ett forum som detta.

    När menar du t.ex. att jag har skygglappar?
     
  2. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du glömde vad du precis skrev va? Kan repetera det så du kommer ihåg :)

    "Fan va fjantig du ser ut på din imaginärt höga ponny.

    Du spelar på känslor mer än argumentation. Det är ett billigt trick oavsett åsikt."

    Fråga istället dig själv vad din reaktion hade varit om jag skrev samma sak till dig. Tycker inte vi haft några större problem med attityden i tråden, jämfört med andra trådar här på Swedroid. Finns alltid folk (bl.a du) som vill hetsa upp diskussioner till andra nivåer.
     
    Last edited: 23 jan 2014
    neddie gillar detta.
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Kasta inte sten i glashus nu. Du gör precis samma sak igen. Det är skrämmande för mig att du inte ser det själv.

    Edit, jag undrar fortfarande om skygglapparna ni påstår mig ha..? Visserligen ovidkommande för tråden.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
    Last edited: 23 jan 2014
  4. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag avslutar diskussionen här då detta inte har med mitt första inlägg att göra. Det tillför tyvärr ingenting, varken för mig eller någon annan. Vill du jättegärna fortsätta en argumentation om egentligen ingenting så får du gärna skicka PM, så alla andra slipper detta.
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Skickar ett PM snart.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
    indika gillar detta.
  6. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Studerar du till psykolog och försöker ta ut examen i förtid?

    Vad vet du egentligen om vad det tillför oss andra? Är du partiledare? Det framgår tydligt att du har politikerambitioner (tillräckligt sliskig) och ofta ler mot din egen spegelbild.

    Vill du jättegärna fortsätta den här diskussionen, då får du gladeligen skicka mig PM. Men då kan tyvärr ingen annan än jag läsa dina ord och ge dig tummen upp. Och då är det väl ingen poäng?
     
    darkshippo, maxperes, Ekofasc och 3 andra gillar detta.
  7. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tyvärr grabbar eller tjejer, ni avgör själva. Jag är inte i behov av bekräftelse eller på något sätt försöka förverkliga någon distanserad dröm. Nej, jag studerar inte psykologi men det hade varit intressant för att förstå sig på vissa människor bättre. Som jag sa till Dirk Diggler i PM, jag tänker inte fortsätta någon diskussion som inte tillför mig något värde. Det finns gott om energitjuvar och det är inte värt att lägga energin på sådant när jag kan spara den till vettigare saker. Jag är inte här för att bli uppläxad av någon/några som jag inte känner, men känner ni att det är värt att lägga energi på mig gällande något som är så pass oväsentligt som just detta ämne så får ni fortsätta göra det.
     
    Last edited: 23 jan 2014
    neddie gillar detta.
  8. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Inte direkt förvånad att denna diskussion spårade ur i en Android vs iOS pajkastning.

    Till en början trodde jag att den inte skulle spåra ut, men jodå. Frågan är dock är det beroende på operativsystem eller personerna som diskuterar.

    Uppenbarligen kommer kemal88 in enbart för att diskutera detta och har en ton som lyser av överlägsenhet. Där faller det ju redan då argumenten blir lägre och lägre.

    Många av oss (jag själv inkluderad) härinne har faktiskt gått över från iOS till Android och vet hur både system fungerar. Sen hur dom fungerar för oss personligen är en helt annan sak. Men dom uppenbara fördelar/nackdelar som påverkar oss alla finns där, i båda systemen.

    Det jag ofta märker i diskussionen iOS vs Android är att det är väldigt få som föredrar iOS som faktiskt testat Android under en längre tid. Oftast har dom pillat på någon Samsung telefon eller liknande inne på Elgiganten i 1 minut. Sen har dom bestämt sig för hur Android är och varför det är dåligt enligt dom.

    Medans dom flesta av oss som kör Android har antingen haft en iOS produkt eller t om har en forfarande i form av iPad eller liknande. Eller att sambo eller liknande har en iPhone.

    Jag har inga problem med att erkänna att jag var en riktig fanboy gällande Apple och iOS engång i tiden. Var emot Android och förstod inte varför inte alla körde iOS. Dock hade jag knappt testat Android och 99% av dom som jag "umgicks" med på Apple forum hade inte gjort det heller. Dock var vi emot Android. Det verkar inte ha förändrats direkt när man läser på Apple forumen eller hör Apple fanboys prata sig varmt om iOS.

    Det är inte sagt att dom är ensamma. Precis samma sak är det i diskussionen Windows vs OS X. Där dom flesta som är emot OS X aldrig ens testat det mer än några klick inne på Media Markt. Precis samma sak där. Alla är nästan uppvuxna med Windows och har redan bestämt sig för att hur OS X är för man har hört det ena och det andra som att det inte går att spela i OS X eller att inte ens det finns Office-paketet. Att det är dyra datorer och väl iofs den mest kända myten.

    Människan är väldigt fördomsfull och trångsynt. Så är det bara och den diskuterar och argumenterar hellre för dom dummaste saker innan man skulle erkänna att man faktiskt har fel eller har ändrat uppfattning.

    Sen också är det en stor portion "jag bryr mig så inåt helvete vad andra gör och har". Den portionen är större än iOS vs Android. Den portionen äter vi alla av när det gäller det mesta i samhället.

    Om vi bara skulle sluta bry oss så fruktansvärt mycket om vad alla andra gör och vad andra tycker och tänker. Börjat fundera över hur en själv tycker och tänker, och varför. Då är jag rätt säker på att vi hade fått en trevligare ton och bättre utbyte av åsikter och lärdom.

    Men det kommer aldrig aldrig bli en vettig diskussion när en person som kemal88 kommer in här och mer eller mindre bara vill få igång en hätsk diskussion och lyckas med det också, då många av oss i tråden faller för det och låter irritationen ta över i argumenten.
     
    kalleboston, Davil, Joiis och 4 andra gillar detta.
  9. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag gillar dina argument förutom det faktum att just jag anklagas för att försöka starta en hätsk diskussion, vilket inte varit intentionen. Jag skrev att jag var något bitter när jag skrev inlägget, men anser inte att jag varit ute efter att hetsa upp diskussionen. Tror personligen mer att det handlar om just det du säger, folk tar illa upp när någon säger något dåligt om det andra operativsystemet och vice versa. Det blir en iOS vs Android-tråd. Ska det spåra kan tråden lika gärna låsas, då jag som jag tidigare påpekat inte har någon som helst nytta av att bli uppläxad av ett fåtal individer. Ska jag bli uppläxad finns det andra personer som kan göra det, och då tar jag gladeligen emot kritiken om jag anser att den är befogad.
     
  10. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Det är väl det som är ett fel med antar jag. Du vägrar bli som du kallar det "uppläxad". Huruvida tonen dom som vill "uppläxa" dig är kanske kan diskuteras. Men om du vägrar att ta till dig saker hur ska du då någonsin komma framåt i ditt egna tankesätt?

    Det du anser vara bitter kanske andra uppfattar som hätskt och överlägsenhet?

    Detta är ett forum. På forum diskuterar man och grundtanken är väl att utbytta åsikter, lärdom och utvecklas. Om man inte är mottaglig för det så blir vistelsen mycket tråkig. Jag förstår om du känt dig inputtad i ett hörn eller utpekad i diskussionen i tråden. Det är både ditt egna fel och andra i trådens fel pga hur dom argumenterat och "gått ihop sig" mot dig.

    Men att komma in på ett forum som du gjort och dra igång en känslig diskussion, det kräver verkligen fingertoppskänsla i hur man argumenterar och huruvida man kan lyssna och ta till sig vad andra säger. Huruvida du håller med eller inte är en annan sak. Men du har inte riktigt haft den fingertoppskänslan i denna diskussionen.

    Sen låsa tråden. Det är väl upp till moderatorerna. Det faktum att du startade tråden gör inte dig till "ägare" av den. Valet du har är helt enkelt att antingen fortsätter du diskussionen, på det sätt du tycker är lämpligt eller så lämnar du den helt enkelt.

    Det kanske finns andra som tillkommer i tråden med andra argument och tillför diskussionen något positivt. Bara för att du inte fick ut det du ville så gör det inte tråden till låst. Som sagt detta är et forum. Man diskuterar och argumenterar, tar lärdom. Bara för att du inte tycker du eller andra kan det i denna tråden betyder inte att andra inte kan det.
     
  11. chris880

    chris880 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tänkte precis lägga mig i denna diskussionen men efter detta nyanserade inlägg känns det ju brutalt överflödigt! Mycket bra inlägg!

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Vi har sett det förut EchoesEchoes;

    Det finns alltid något eller några på forumet som har en stark åsikt men inga intentioner till att ens fundera på att utveckla eller förändra den. Ofta har samma människa en vansinnig egenkärlek som visar sig i överlägsenhet. Ofta övertrevliga.

    Hen svarar fortfarande inte på allt hen påstår mig göra, vara eller tro; Jag bor i en box, har skygglappar, tror att jag läxar upp någon, är upprörd och arg, är en energitjuv, krymper (?), och jag + andra här på forumet brukar "hetsa upp" diskussioner.

    Tråden är skapad med ett mål och det är att få den att spåra ur, vilket alltid händer, så varför försena det oundvikliga? :P
     
  13. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du har ingen gräns för din smutskastning va?
    Vill du ha svar på alla mina påståenden så kan du få det, men jag utgår ifrån att du även kan tänka lite själv men du har inte gjort ett försök, utan ställer endast motfrågor. Då kan du inte heller förvänta dig att jag ska ta till mig något av det du skriver :)
     
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Och jag lär mig aldrig att inte mata trollen. Inte mata. Inte mata. Inte mata. Inte mata.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
    inact_0032 gillar detta.
  15. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag förstår vad du försöker komma fram till, och tror nog även att du missuppfattat mig lite. Det var jag som var bitter när jag startade tråden, vilket jag även nämner i början. Det handlar inte om att inte ta till sig, men jag anser att man bör göra det på rätt sätt. Klart man reagerar på att någon skriver:

    "Fan va fjantig du ser ut på din imaginärt höga ponny.

    Du spelar på känslor mer än argumentation. Det är ett billigt trick oavsett åsikt."

    Hur ska man förväntas reagera på detta, bara tacka och ta emot och tänka att man lär sig något nytt varje dag? Kan inte heller påstå att detta är ett begåvat sätt att argumentera på, men visst är det accepterat så får man gärna fortsätta. Lär ju bidra mycket till en bättre diskussion :)

    Jag förstår ditt tankesätt och jag menade såklart inte att tråden skall låsas på riktigt, men ska vi diskutera saker som inte har med trådens huvudsyfte att göra kan man lika gärna sluta. För detta typ av snack hör hemma någon annanstans, och jag misstänker också att det inte är intressant för så många förutom ett fåtal personer som gillar att ge sig in i eller läsa argumentationer som egentligen bara handlar om pajkastning.
     
  16. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Tråkigt att du känner dig - uthängd(?). Särskilt när du nu säger dig vilja enbart gott, så väl förstår andras tankesätt samt gillar deras argument.

    Även @Echoes som verkar vara ett par grader mer behärskad sätter fingret på att dina inlägg har underton av överlägsenhet. Kan det omöjligt vara så? Är det enbart låga grepp och - pajkastning?

    Må våra hype:ade skärmar fyllas av hundra och åter hundra ikoner.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
     
    maxperes gillar detta.
  17. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är ju tråkigt om folk känner så, vilket i så fall inte varit min intention. Men som sagt, läs gärna om det jag svarat på. Vissa gånger har jag tydligen dumförklarat mig själv, aldrig testat android och senast såg jag "fjantig ut på min imaginärt höga ponny". Klart jag biter tillbaka, men är det inte ok att säga till att man bör hålla konversationen på en lagom nivå så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka.

    Läser man mina första inlägg kan många redan där lista ut att jag inte hade några så kallade "onda" intentioner.
     
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you are still retarted.
     
    kalleboston, Hänglås och Joiis gillar detta.
  19. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Jag kan också hitta fram några catchiga amerikanska citat och känna mig självbelåten. Men för mig handlar det inte om att vinna en diskussion. Och förutom att man inte ser varandra och fysiskt måste stå för vad man säger, är en diskussion i ett forum likt vilken som helst.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det spårar ju alltid ur i sånt här på forum. Så jäkla tröttsamt. Bara lägga ner istället. Swedroid är ju värre än XDA.