Problem: SGS3 Funkar inte efter 4.3 uppdatering!!!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Cpt. Awesome, 5 jan 2014.

  1. Marron

    Marron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har problem med ljudet både via blåtand och direkt från 3,5mm uttaget.
    Den sänker ljudet direkt till en lägre nivå. Om jag pausar så kommer det ett kort väldigt högt brus/missljud. När jag sedan kör igång igen är volymen normal. Byter jag låt så sänker den volymen igen.

    Sedan kan jag inte längre lägga upp befintliga videolipp på instagram, då kraschar appen.
     
  2. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Sambon får att blåtands delning stoppades så fort hon lyssnar på musik.
     
  3. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag kommer inte ihåg detta riktigt och har inte själv samma menyer eftersom jag inte kör nån stockrom, men jag lyckades bli av med detta när jag körde 4.3. Det finns nånstans under wifi-inställningar möjlighet att koppla bort denna funktion, har för mej att det var att den ville koppla över till mobildata när wifi-signalen var låg. Kolla där och bocka av den funktionen, jag lyckades slippa dessa irriterande meddelanden helt och hållet.
     
  4. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    Hjälpte det med fabriksåterställning?
     
  5. robbanos

    robbanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER


    Lämnade in mobilen till Elgiganten.. de uppdaterade den och bytte även usbporten, skärmen och "metallramen" Så nu är min 1,5 år gamla mobil som ny igen :)
    Fattar inte varför de bytte ut allt som var slitet men jag tackade o tog emot mobilen med ett stort leende
     
  6. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Nej det är samma fel fortfarande. Det är ingen katastrof men väl så störande.
     
  7. Nefix

    Nefix Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min s3:a 4g slukar helt sjukt mycket ström efter uppdateringen.
    Jag fick 3.0.31-2051278.

    Finns det ingen lösning på detta ?
     
  8. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 297
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Fabriksåterställning rekommenderar en del.
     
  9. Svartpippi

    Svartpippi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick notifiering i Tisdags att en ny uppdatering fanns tillgänglig till min S3, fick fråga om jag ville installera alla uppdatering, svarade ja på det men vet inte hur många uppdateringar som laddades ner och installerades, för fick annat att göra strax efter att uppdateringen började.

    Sen flera timmar senare så upptäckte jag att luren låg och blinkade med blå diod var 5:e sekund och Samsung namnet var på skärmen och pulserade men ingenting fungerade och eftersom den legat i flera timmar så drog jag ur batteriet och stoppa i det igen, men nästan direkt så hängde den sig och samma sak inträffade igen med blinkande blå diod och ingen händer. Så ur med batteriet igen efter att väntat ett tag. Sen i med batteriet igen, och den startar upp och börjar ladda ner några uppdateringar från Google Play, och låter den vara tills det inte syns någon mer uppdatering men strax efter det så hänger den sig igen och ledsnar på strulet så sliter ur batteriet och stoppar i det igen men startar inte luren.

    Igår morse så startar jag upp den igen men samma sak igen, den hänger sig strax efter uppstart, ur med batteriet och i med det igen och efter uppstart börjar den ladda ner nya uppdateringar från Google Play, sen hänger den sig igen efter ett tag. Ur med batteriet och startar den inte förrän på kvällen då jag lackade ur på den och samma procedur igen, uppstart hänging, omstart och nu låter jag den vara efter start och allt verkar fungera, sen imorse så verkar den startat om någon gång under natten för den ville då ha pin-koden, slår in den och den startar upp men hänger sig i princip omgående, och samma sak varje gång den hängt sig => blinkande blå diod.

    Upptäcker att om man håller inne powerknappen i 10 sekunder så startar den om så jag slipper slita av skalet varje gång batteriet ska ur, men den fortsätter och hänger sig och ibland efter omstart så laddar den ner någon ny uppdatering från Google Play. Börjar se ett samband mellan uppdatering av saker från Google Play och hängning men inte alla hängningar har varit i samband med dem men majoriteten. Får börja rensa appar för att försöka få över alla saker som jag vill ha kvar från minnet i luren så jag kan göra en Factory reset. Aldrig varit med om sånt strul efter en uppdatering.

    Har haft Microsoft Exchange Active Sync på mitt Hotmail konto, tog bort det då jag började rensa och så fort jag klickade på "Ta bort konto" så hängde den sig igen. Kanske vara en av orsakerna då den blå dioden brukar visa att jag fått mail, får se nu om den fungerar bättre. Vore skönt att slippa köra en Factory reset på luren.

    Tog bort Appbrain Ad Detector som fungerat bra innan men den har dykt upp efter flera av omstarter med sina ikoner i status fältet högst upp på skärmen och då jag körde en manuell scan av alla appar så hängde sig luren igen.

    Har firmware:
    3.0.31-2168382
    se.infra@R0301-02#1
    Thu Nov 28 21:02:26 KST 2013
     
  10. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    hur illa är det? posta en bild på vad som drar,, kanske nån app som inte vill funka så bra me 4.3 eller nåt....
     
  11. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    blåa lampan blinkar på min oxå då och då
    bugg?
     
  12. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    har du lightflow app eller nåt sånt installerat ?
     
  13. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    nope
     
  14. Svartpippi

    Svartpippi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    I förrgår dog min telefon total.

    Hade den på laddningen över natten, när jag vaknade på morgonen så hade den samsung boot loggan, lät den vara en timme, men var kvar i samma läge. Plockade då ur batteriet och stoppa i det igen, den startar upp direkt men fastnar i samma läge. Testar då att ta ur batteriet och stoppa i laddningskabeln och sen peta i batteriet, samma sak igen.
    Plockar ur batteriet och aktiverar Recovery läget. Bara sprutar ut felmeddelande liknande "E: can't mount /efs", E: can't mount /cache" osv.
    Testar att rensa cache, hjälper inte.
    Startar upp den igen i Recovery läget, fortfarande samma felmeddelanden, väljer Factory reset men ingen skillnad.
    Startar upp Kies och aktiverar Download läget på luren och börjar ladda in senaste firmware, allt rullar på men vid ca 80% så krashar det totalt och Kies säger att det är okänt device anslutet och ber mig starta om luren.
    Gör det men då kommer det bara upp grå och vita ränder över hela skärmen, Recovery läget har oxå samma ränder, Download läget ser ut som vanligt men då jag försöker ladda in senaste firmwaren igen så fungerar varken emergency recovery eller vanlig installation, den hittar inte luren överhuvudtaget.

    Testar att starta Odin och ladda in senaste original mjukvaran med den, har inte kört med annat än original firmware på min S3a, men då den ska starta ladda in firmwaren klagar den på att PIT saknas.

    Sen jag uppdaterade till 4.3 den 21 Januari så har den inte gjort annat än strulat, webläsarna krashar nästan omgående, likaså facebook, och starta några spel är inte att tänka på. Kört två factory resets på den sen uppdateringen, men den har med tiden bara blivit segare och segare och krashar mer och mer. Så den har mest legat på köksbänken och laddats med jämna mellanrum.

    Köpt den via jobbet så har inget kvitto eller sånt. Eftersom jag inte jobbar där längre vet jag inte hur jag ska göra, ska kolla med en kompis som fortfarande jobbar där och se om han kan kolla upp hur jag löser det. Är drygt 1,5 år gammal.